Bratož v Renaultovi tovarni z mošnjičkom končal stavko

Foto: EPA
Foto: EPA
Renaultu oziroma ekipi Aleša Bratoža je uspelo z dodatnim kupčkom denarja pomiriti jezne delavce, ki so tako v tovarni Oyak Renault včeraj po kar 12 dneh končno znova zagnali stroje. A v turški avtomobilski industriji še vedno nemirno.
Oglej si celoten članek

O koncu stavke, ki se je začela spontano 15. maja, je vodstvo tovarne Oyak Renault, ki jo kot direktor vodi nekdanji Revozovec Aleš Bratož, javnost obvestila v skopem obvestilu.

Delavci v proizvodnji so na koncu sprejeli ponudbo vodstva, da bo vsakemu, ki se vrne na delo, izplačalo bonus k plači 1.000 turških lir oziroma 346 evrov, do konca leta pa bodo sledili še novi bonusi v višini dobrih 200 evrov v odvisnosti od uspešnosti posameznika, je poročal Wall Street Journal.

Vodstvo družbe, v kateri ima Renault 51-odstotni delež, se je tudi zavezalo, da bo v mesecu dni predstavilo načrt za kolektivni dogovor o izboljšanju plač s sindikati. Prav tako noben od delavcev, ki je sodeloval pri stavki, ne bo odpuščen ali kako drugače šikaniran. 

Čeprav vodilni niso želeli izdati, koliko ljudi se je v sredo vrnilo na delo, pa lokalni mediji poročajo, da je za stroje sedlo okoli 1.300 zaposlenih oziroma vsi razen 16 delavcev, ki z dogovorom še vedno niso zadovoljni. 

Resne grožnje iz Pariza

Stavka je minulih dneh začela dodobra načenjati živce vpletenim, saj je tako dolga prekinitev dela v največji turški avtomobilski tovarni, iz katere prihajajo številni Renaultovi modeli in motorji, že resno ogrožala celotno dobaviteljsko verigo. Renault je tako vmes celo grozil, da bo znova premislil o svoji investiciji v državi, a delavci so na drugi strani ostajali neomajni in so želeli višje plače, ki bi bile v povprečju z ostalimi v industriji.

Foto: EPA Stavka Renault Oyak Stavka je pričela ogrožati celo vladajočo stranko AK, ki je priljubljena predvsem pri delavstvu in je pod vodstvom predsednika Tayyipa Erdogana pripeljala v državo številne tuje investicije, ki so v zadnjih letih poganjale gospodarsko rast.

Iskro stavk, ki so se iz tovarne Oyak Renault razširili še na nekatere druge tovarne, tudi v drugo največjo Tofas (Fiat), je zanetil po mnenju delavcev slab krovni sporazum sindikata težke industrije glede plač, potem ko je prišlo na dan, da so v turški tovarni nemškega Boscha člani istega sindikata vseeno dobili kar 60-odstotno povišico. Razmere so se do danes normalizirale povsod razen v Fordovi tovarni, kjer delavci še nočejo nazaj na delo.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.