Bomba iz vzhoda: Nissan se pripravlja na odhod iz Evrope

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Vse kaže, da je japonski avtomobilski velikan pred velikanskim korakom, s katerim želi obrniti svojo usodo na bolje.
Oglej si celoten članek

Nissan se v zadnjem času bori z zelo slabo finančno sliko, ki jo je še poslabšala kriza vodenja, potem ko je zveza Renault - Nissan - Mitsubishi ostala brez karizmatičnega Carlosa Ghosna. Prestrukturiranje je nujno, če želi Nissan preživeti. 

Agencija Reuters se sklicuje na visoke vire v Nissanu, ki so neposredno seznanjeni z usodnim načrtom. V njem naj bi pisalo, da bo Nissan povsem spremenil svojo tržno strategijo in se bo v skladu z njo umaknil ali pa močno zmanjšal prisotnost na številnih trgih, tudi evropskem. Predvsem se bo posvetil prodaji vozil na Japonskem in na največjih avtomobilskih trgih - Kitajski in ZDA.

Načrt o prihodnost Nissana bo uradno predstavljen 28. maja, napoveduje Reuters. So pa njegovi viri pojasnili, da želi v njem zapisana strategija preseči zgolj gašenje požara zaradi upada prihodkov in prehoda oblasti. V ospredju sta racionalizacija stroškov in repozicioniranje prioritet, kar bo omogočilo rast v povsem drugačnih razmerah, ki čakajo avtomobilsko industrijo v prihodnjih desetletjih. Načrt vključuje številne korake, recimo zmanjšanje prodaje flotam.

Tako naj bi še okrepili vezi s partnerjema Mitsubishi in Renaultom, a ne na način, da si bodo znamke še naprej konkurirale za iste kupce, temveč da bodo partnerji pokrivali vsak svoj del trga. Evropo in tukajšnjo prodajo električnih vozil naj bi tako v prihodnje povsem prevzel v roke Renault. 

Nissan bo v Evropi v bližnji prihodnosti še vedno vztrajal s svojimi križanci juke in qashqai.

Foto: MatijaJanežič nissan juke, slovenska predstavitev

Na drugi strani želi Nissan v ZDA znamki vrniti nekdanji imidž, ki si ga je v zadnjih letih zapravila v vojni z velikimi popusti. Verjetno bo konec maja znana tudi strategija glede premijske znamke Infiniti, ki jo je zaradi slabe prodaje Nissan že pred nekaj leti umaknil iz Evrope.

Če bi Nissan nekoč resnično dokončno zapustil Evropo, bi na to gotovo vplivale razmere na tukajšnjih trgih, ki so se v zadnjih letih precej spremenili zaradi ostrih pogojev Evropske unije glede emisijskih standardov, osredotočenosti kupcev predvsem na suve in križance, pa tudi izstopa Velike Britanije iz povezave in s tem negotovo davčno prihodnost. Nissan namreč prav iz Velike Britanije pokriva praktično vso evropsko proizvodnjo.

V Evropi in v Sloveniji je Nissan prisoten z modeli micra, povsem novim jukom, pred vrati je sta še tudi povsem novi qasqhqai in verjetno tudi X-trail. Navara znamko dostojno zastopa med pickupi, medtem ko se je Nissan že pred časom umaknil iz razreda klasičnih kombilimuzin in limuzin.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.