Ker se povpraševanje po električnih avtomobilih hkrati zmanjšuje, strokovnjaki opozarjajo, da bodo znamke v želji po čim večji prodaji še naprej zniževale cene novih avtomobilov. Vendar pa bi se takšno dogajanje kljub temu lahko končalo v nekaj mesecih.
Avtoriteta na področju študij avtomobilske industrije Ferdinand Dudenhöffer pravi, da bi cene električnih avtomobilov na nemškem trgu lahko v drugi polovici letošnjega leta še naprej hitro padale. Za tem je namreč boj za visoke deleže na nemškem avtomobilskem trgu. Tesla Motors je bil namreč v prvi polovici leta na prvem mestu po prodaji, vendar ga Volkswagen že dohiteva. Dudenhöffer pravi, da bi se lahko boj med obema znamkama jeseni še zaostril, pri čemer bodo zelo pomembno vlogo igrali cene in popusti.
Dva z velikim naskokom
Zvezno ministrstvo za promet je sicer objavilo, da so med januarjem in junijem v Nemčiji prvič registrirali 36.400 tesel in 34.400 električnih volkswagnov. Obema z velikim zaostankom sledijo druge znamke. Mercedes-Benz je namreč v istem času prodal 16.900, Audi 14.400, BMW pa 12.800 električnih avtomobilov.
Boj med Volkswagnom in Tesla Motors sicer poteka že nekaj časa. Američani so namreč električno krono Nemcem vzeli že v drugi polovici leta 2022 in od tedaj ostajajo na vrhu. Vendar pa se je ameriško vodstvo s 7.400 avtomobilov v začetku do zdaj spustilo na 2.000 avtomobilov. Obe znamki sicer v Nemčiji dosegata 16,5- oziroma 15,6-odstotni delež. Celotni trg električnih avtomobilov pa dosega 220.020 avtomobilov.
Dudenhöffer opozarja, da bi se boj za prevlado na trgu lahko še zaostril, saj je nemški trg električnih avtomobilov šibkejši, kot pa se zdi. Pravi, da prodajne številke, ki smo jim trenutno priča, odražajo včerajšnjo realnost. Tudi sedanje dobave so pretežno zasnovane na preteklih naročilih. Novih naročil pa je veliko manj, kot leta 2022, kar Dudenhöffer pripisuje zmanjšanim državnim subvencijam.
Varljive številke
Trenutne številke sicer še ne odražajo stanja, saj se je število novih registracij električnih avtomobilov peterice vodilnih znamk v primerjavi s prvo polovico lanskega leta povečalo. Drugače pa je, če številke prve polovice letošnjega leta primerjamo z drugo polovico lanskega leta. Razen Mercedesa-Benza, ki mu je prodajne številke povečala električna limuzina EQE, so namreč vse znamke zabeležile padec prodaje. Decembra so sicer prodajo izrazito povečali nakupi novih poslovnih vozil, ki jih januarja ni bilo.
Nekatere druge znamke beležijo še večje padce prodaje, predvsem tiste, ki nastopajo v razredu majhnih avtomobilov in spodnjem srednjem razredu. Tu namreč bolj do izraza pridejo manjše marže. Zagon so izgubili Renault, Opel in Fiat ter do neke mere tudi Hyundai. Volkswagen naj bi se padcu izognil zato, ker je kupcem ponudil več popustov.
In to je šele začetek. Strokovnjak pri DPA namreč opozarja, da bo v Evropi divjala prava vojna za prodajo električnih avtomobilov. Tesla Motors je namreč proizvedel veliko več avtomobilov, kot pa jih je v zadnjih petnajstih mesecih prodal, poleg tega pa jih na Kitajskem ne more več prodajati s popusti.
Zato se cenovna vojna seli v Evropo, kjer bo še oslabila že tako šibak trg električnih avtomobilov. Dudenhöffer pričakuje, da bi cene tesel lahko padle še za nadaljnjih pet do deset odstotkov. Videli bomo, do kod bodo šle ostale znamke. To bo sicer dobra novica za kupce, nikakor pa ne za proizvajalce.
Volkswagnu se na ravni skupine sicer ni treba bati za primat na nemškem trgu. Če namreč volkswagnom prištejemo še 14.400 audijev, 7.800 škod, 5.900 seatov oziroma cuper in 2.700 porschejev, Volkswagnova skupina na električnem trgu dosega 30-odstotni tržni delež in proda približno dvakrat toliko avtomobilov kot Tesla Motors.
Konec popustov?
V Nemčiji se sicer pripravljajo določene spremembe. Trg električnih avtomobilov bi namreč lahko dobil posredno vladno podporo. Minister za gospodarstvo iz Stranke zelenih Robert Habeck namreč pripravlja "klimatske nalepke", ki naj bi kupce bolje informirale o porabi energije njihovih avtomobilov. Z njimi naj bi voznike vzpodbujali k nakupu nizko emisijskih avtomobilov. Avtomobile bi radi razvrstili v razrede po črkah od A (ničte emisije, zeleno) do G (visoke emisije, rdeče), na podoben način, kot to že poznamo na gospodinjskih aparatih. V razrede bodo vključeni tudi pričakovani izpusti ogljikovega dioksida, torej bodo električni avtomobili v izraziti prednosti.
Odločitev pa bo imela tudi stranski učinek. Če bo električne avtomobile promovirala zelena nalepka, se proizvajalcem ne več treba v takšni meri zatekati k cenovnim vojnam, kar pomeni konec popustov. Vendar pa "klimatskih nalepk" ne bo še vsaj nekaj mesecev, zato se bo cenovna vojna podaljšala vsaj še v jesen in moda tudi zimo.
Špekulanti so napihnili enormno cene s pretvezami o pomanjkanju surovin sedaj imajo pa polna skladišča pločevine 🤫🤔
Nimam časa za Eavto,prav vsak dan sedeti na polnilnici???? pa saj nisem nor,pa tudi če sem edini,a treba še v …
Še avione na elektriko,me ne zanima kako,če je red je red za vse