Boginja se je tudi v Sloveniji reinkarnirala v znamko prestiža

Foto: Saša Despot DS3 Foto: Saša Despot DS3 Foto: Saša Despot DS3 Foto: Saša Despot DS3 Foto: Saša Despot DS3 Foto: Saša Despot DS3 Foto: Saša Despot DS3 Foto: Saša Despot DS3 Foto: Saša Despot DS7 Foto: Saša Despot DS7 Foto: Saša Despot DS7 Foto: Saša Despot DS7 Foto: Saša Despot DS7 Foto: Saša Despot DS7 Foto: Saša Despot DS7 Foto: Saša Despot DS7 Foto: Saša Despot DS7 Foto: Saša Despot DS7 Foto: Saša Despot DS7 Foto: Saša Despot DS7 Foto: Saša Despot DS7 Foto: Saša Despot DS7 Foto: Saša Despot DS7 Foto: Saša Despot DS7 Foto: Saša Despot DS7 Foto: Saša Despot DS7 Foto: Saša Despot DS7 Foto: Saša Despot DS7 Foto: Saša Despot DS7
Znamka avtomobilov DS je tudi v Sloveniji začela pogumen boj z nemškimi premijci. Glavna orožja so avantagarda, izjemno detajlirano udobje in tehnologija. Za konkurenčno ceno, obljubljajo.
Oglej si celoten članek

Zgodbo o črkah DS poznamo. Leta 1955 sta kot meteorit zadeli Zemljo, ko je bila predstavljena Citroënova luksuzna limuzina. "Boginja" je v takratno avtomobilsko krajino prinesla povsem drugačen pogled na izjemno udobje s hidropnevmatskim vzmetenjem in na tehnologijo v službi človeka, kot so bili v ovinkih prilagodljivi žarometi. A ne le avantagarda in zmogljiva tehnoglogija, DS je po zaslugi svojih različic, kot je bila "pallas", postal eden najbolj prepoznavnih avtov vseh časov tudi zaradi svoje lepote, za tisti in še kakšno desetletje kasneje težko prekosljivega udobja ter smisla za detajle. 

Citroën je leta 2009 ime DS obudil kot ločeno prestižnejšo podenoto v svoji ponudbi. V prvi generaciji so bili njen del trije modeli - DS3, DS4 in DS5. A jasno je bilo, da bo treba storiti pogumen korak naprej, če se želijo Francozi v današnjem svetu res znova etablirati kot izdelovalci prestižnih vozil. Nastala je znamka DS, ki je danes povsem samostojna enota znotraj koncerna PSA. Z njo poudarja luksuz in premijsko vsebino na način, kot francoska industrija to počne na številnih drugih, desetletja ali celo stoletja etabliranih področjih, recimo v industriji parfumov, pri izdelavi torbic in drugih usnjenih izdelkov, urarstva ... Znamka DS se je namreč rodila v Parizu, mestu luči in visoke mode, ta pristop pa želi prenesti tudi na štiri kolesa. 

Foto: Andrej Leban DS

Prvič samostojno v Sloveniji, v Ljubljani

DS se želi širiti premišljeno in vzporedno s širitvijo ponudbe modelov ter glede na moč lokalnega trga, zato Slovenija prvo prodajno mesto pridobiva z določenim časovnim z zamikov v primerjavi z zahodno Evropo, Kitajsko ali ostalo Azijo. A bi težko rekli, da prepozno, saj so bili udarni izdelki DS predstavljeni pred komaj nekaj meseci oziroma šele prihajajo na trg - elektrificirane različice E-tense in proti koncu leta še prestižna limuzina DS9.

Avto Admiralska ladja, kot se spodobi

Slovenijo bo znamka DS pokrivala le iz Ljubljane. Za začetek bo to delo za slabo leto opravljal "corner shop", ki so ga vzpostavili v prostorih zdajšnjega salona vozil podjetja AC Mobil za Bežigradom. Tu so torej že vidne prve sinergije evropskega veletrgovca Emil Frey v Sloveniji, ki je pod svojo streho v Sloveniji pred časom združil prodajo znamk Peugeot, Citroën in DS ter znamk, ki so sodile v konglomerat ACH.

Že spomladi 2021 pa bo v neposredni bližini odprt pravi "DS store" v skladu s strogimi standardi in navodili znamke. DS stori so namreč zunanja in notranja arhitekturna poslastica sami po sebi. Posebej zanje so Francozi razvili notranji vonj, tako da dišijo enako po vsem svetu, svetloba je razporejena na isti umetelni način. Obiskovalci bodo lahko vozila v njih virtualno sestavljali in si jih tudi ogledovali. Kasneje namerava znamka pri nas vzpostaviti še nekatere druge storitve, s katero naj bi izstopali od konkurence, predvsem v smislu skrbi za stranko in raznih specialnih ugodnosti, do katerih bodo lastniki upravičeni in niti niso nujno povezane z avtom. 

Prva modela, ki sta v tem hipu že na voljo kupcem, sta DS3 crossback in DS7. Oba smo pred meseci že tudi vozili, oziroma njuni najnovejši E-tense različici. Tako pri enem kot drugem so Francozi dokazali, da so kakršnekoli insinuacije o preoblečenih citroënih ali peugeotih odveč, saj imata oba modela povsem lastna karakterja tako glede zunanje oblike, kot še posebej zaradi vgrajene tehnologije in obdelave notranjosti. 

Kratka predstavitev obeh novincev v Sloveniji

Foto: Saša Despot DS3

Model DS3 crossback

Gre za manjšega premijskega križanca. S prvo generacijo trivratnega "Citroënovega" DS3 ga veže le oblikovni detajl plavuti morskega psa, vse ostalo je povsem novo. Tudi sicer ga zunaj krasijo številni svojstveni elementi, kot je črta dnevnih LED luči v obliki šiva, ali pa potopne kljuke, zlite z ostalo obliko. Te se same od sebe odmaknejo od karoserije, ko se lastnik ali lastnica prilbliža avtu. Pri različicah brez brezstičnega vstopa pa kljuko odmakne pritisk nanjo. DS svetlobi daje ogromno poudarka, zato ni čudno, da ima DS3 kot prvi v tem razredu na razpolago tehnologijo matričnih žarometov, medtem ko je nekaj posebnega tudi grafika zadnjih LED luči. Piko na i zunanjosti dajejo dvobarvne kombinacije s kar tremi barvnimi različicami strehe.

Notranjost avta želi pričarati občutek visokega udobja in modernosti z dvema velikima digitalnima zaslonoma in ureditvijo posameznih elementov. Polno je detajlov, kot so zračniki v vratih, sredinski utripajoči gumb za zagon ali diamantna razporeditev stikal. Odvisno od izbire nivoja opreme oziroma "inspiracije" - notranjega izgleda - pa se spreminjata oziroma izboljšujeta kakovost ter površina usnja in graviranih kovinskih elementov. Nivo obdelave je lahko na zares visoki ravni. DS3 je na voljo v treh stopnjah opreme be chic, so chic in grand chic, ter v dodatni performance line izvedbi športnejšega videza.

Mi smo že tipali Znamka DS se vrača k nam z nečim, česar nismo vajeni

Foto: Saša Despot DS3 Foto: Saša Despot DS3

Petvratni DS3 crossback v dolžino meri 4,1 metra in želi biti s ponujeno prostornostjo tudi družinsko uporaben. Po drugi strani pa je tudi s tehnologijo napolnjen, kot le redki tekmeci. Omenili smo že matrične žaromete, hkrati pa se lahko ponaša tudi s številnimi pomagali vozniku, tako da ustreza nivoju 2 avtonomne vožnje: radarski tempomat, držanje smeri, asistent za zastoje, spremljanje utrujenosti ...

Kot pogon na začetku služijo tri različice 1,2-litrskega motorja - s 73, 95 in 114 kW. Oba močnejša imata serijsko osemostopenjsko avtomatiko. Dizel je 1,5-litrski v različici s 73 ali 95 kW, močnejši ima avtomatiko. 

Slovenska cena se na ceniku za že zelo bogato opremo začne pri 23.400 evih, v najprestižnejši grand chic različici pa 31.025 evrov za 114-kilovatni bencinar ali 31.650 evrov za 95-kilovatni dizel. Odvisno od različice opreme je mogoče doplačati še za bogatejšo "inspiracijo" notranjosti, cena se giblje med 800 in 1.500 evri.

Foto: Saša Despot DS3 Foto: Saša Despot DS3

Posebna dodana vrednost pa bo prihod povsem električne E-tense različice jeseni. Ima 100-kilovatni motor in doseg po WLTP 320 kilometrov. Pri njem izpostavljajo posebno upravljanje z baterijo ob pomoči napredne toplotne črpalke, kar naj bi pripomoglo k njeni dolgotrajnosti. Na hitrem polnjenju bo DS3 E-tense do 80 odstotkov napolnjen v pol ure. 

Cena v Sloveniji za DS3 crossback E-tense bo 43.750 evrov. 

Foto: Saša Despot DS7

DS7 crossback gre po drugačnih poteh od nemcev

Drugi, še prestižnejši model znamke, ki je v tem trenutku že na voljo Slovencem, je DS7 crossback. Gre za prvi model 2. generacije znamke, kompaktnega križanca, ki meri v dolžino malenkost pod 4,6 metra. Tudi pri tem vozilu najprej udari njegova podoba z velikim logotipom na maski in kromiranimi "krili". Tako prednje polne LED kot zadnje "luskaste" luči mu dajejo poseben značaj. Zdi se, da se zlepa ne bo mogoče naveličati svetlobnega plesa, ki ga ob odklepu uprizorijo prednje LED enote. 

Nekaj posebnega Vozil sem Macronov predsedniški avto

Notranjost v DS7 je še bolj izborna. Tudi v tem avtu prevladujejo prefinjeni detajli, za vsakim stoji posebna zgodba, ki izvira bodisi v obliki piramide muzeja Louvre, bodisi v posebni francoski urarski tehniki giljuširanja kovine iz 18. stoletja, bodisi iz umetelne obdelave usnja francoskih mojstrov v obliki paščkov za ure. Tudi časomer je nekaj posebnega, delo izdelovalca Breguet, ki se ob zagonu zavrti iz armaturke v slogu ultraprestižnih avtov. 

Pri izbiri sloga so šli Francozi še korak dlje, saj lahko stranka izbira med različnimi tipi "inspiracij", ki nosijo ime po znamenitostih Pariza. Krona vsega je notranja ureditev "opera" z najbolj izbornimi detajli iz usnja in kovine. Verjetno ni treba omenjati, da boste v DS7 le težko našli kakšen košček trde plastike, medtem ko je pri nemških premijskih avtih tega ranga v zadnjih letih žal postala trda plastika že pravilo. 

Foto: Saša Despot DS7 Foto: Saša Despot DS7

DS7 ima prilagodljive, ne pa še matrične žaromete. S svojimi pomagali vozniku omogoča nivo 2 avtonomne vožnje. Posebnost je ohranjanje voznega pasu, ki drži avto ne le znotraj svojega pasu, temveč tudi na takšni razdalji od leve ali desne črte, kot jo je nastavil voznik. Morda največja posebnost v primerjavi s tekmeci pa je kamera, ki snema cesto pred avtom, zbrani podatki o neravninah pa hipno prilagajajo vsakega od štirih amortizerjev, tako da kolesa brezčutno poberejo luknjo ali grbino, vožnja v DS7 pa je tako resnično ves čas mehka. Govorimo o tipu tehnogije, kot je recimo premore mercedes razred S.

Še ena posebnost v DS7 pa je IR kamera, ki na sliko serijskega 12-palčnega voznikovega zaslona prikazuje nočni vid in na sliki označuje morebitne nevarnosti v obliki pešcev in živali.

Intervju Začeti iz nič nekaj, da bo dobro za predsednika

Foto: Saša Despot DS7 Foto: Saša Despot DS7

Tehnično najbolj dovršena je različica E-tense, ki se razlikuje tudi po nekaj oblikovnih detajlih. Gre za priključnega hibrida, ki zmore zaradi pametnega upravljanja z energijo, povzetega iz uspešnega udejstvovanja znamke v tekmovanju E-formula, zgolj na elektriko peljati kar 58 kilometrov daleč (WLTP). Ima 13,2 kWh baterijo, ki napaja dva elektromotorja, skupaj z bencinskim motorjem pa je skupna sistemska moč 221 kW (300 KM), kar je dovolj za pospešek 6,1 sekunde do 100 km/h. Ker gre za 4x4 vozilo z možnostjo uravnavanja podvozja, zmore tudi nekaj telovadbe po zelo slabih poteh. Polnjenje na klasični javni polnilnici traja manj kot dve uri.

Pri DS7 znamka nudi dva stebra opreme in s tem tudi prilagojenega izgleda - bolj športno performance line in bolj luksuzno chic linijo. Tudi tu je mogoče obe na različne načine nadgrajevati z že omenjenimi inspiracijami. Bencinski motor je 1,6-litrski s 132 kW, dizla pa sta 95- in 132-kilovatna. Potem pa je tu še že omenjena kombinacija elektrike in bencinarja v E-tense različici. 

Cene za DS7 crossbacka se začnejo pri 32.500 evrih (BlueHDi 130 z ročnim menjalnikom, performance line) in sežejo do 43.500 evrov (BlueHDi 180, grand chic). E-tense različica pa stane najmanj 53.200 evrov, bo pa do konca leta na voljo tudi cenejša različica z zgolj prednjim pogonom.

andrej.leban@zurnal24.si

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 09:20 29. Junij 2020.

    Citroen, pha.... do sedaj še nikdar niso uspeli izdelati kvalitetnega avtomobila... .

  • 21:50 14. Junij 2020.

    To pa res ni neka znamka ampak ubogi citroen,so pa res prave znamke,očitno jih novinar ne pozna.

  • 14:45 13. Junij 2020.

    Boginja se je reinkarnirala. Iz česa? iz Citroena DS? To ni reinkarnacija, ker je bil tisto znamka Citroen. To pa …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.