Dovolj velika mreža polnilnic za milijone električnih avtomobilov še ne pomeni uspeha v elektromobilnosti. Elektrika sama bi lahko postala meja. Nemci še vedno razmišljajo o možnostih omejitve ali izklopa teh naprav v konicah.
Elektromobilnost je izjemno kompleksen problem. Zato bodo izzivi do leta 2035, ko v Evropi naj ne bi bilo več mogoče kupiti novih avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem - vsaj tako so glasovali evropski poslanci – veliki. Na cestah bo že veliko električnih avtomobilov, veliko polnilnic, potrebne bo veliko elektrike za napajanje vozil. Vse to po dostopnih cenah, sicer bo osebna mobilnost postala luksuz za izbrane.
Nemčija se že zaveda, da bo eden največjih problemov zagotavljanje dovolj električne energije. Še več, zelene, saj brez nje električni avtomobili ne prispevajo bistvene prednosti pri zaščiti podnebja.
Nestabilni viri za pridobivanje zelene energije
Zelena energija pa je odvisna od količine vode, vetra ali sonca, torej od nestabilnih virov. To lahko povzroči pomanjkanje električne energije. Zato so v Nemčiji že lani vložili osnutek zakona o tako imenovanem "glajenju konic", torej o možnosti operaterjev elektroenergetskih omrežij, da v konicah omejijo porabo nekaterih energetsko potratnih naprav. Na primer toplotne črpalke ali pa polnilnice za električne avtomobile. To bi pomenilo, da električnega avtomobila ne bi mogli polniti, ko vam ustreza, zaradi česar bi bili električni avtomobili lahko manj privlačen izdelek. Ni čudno, da je bil predlog zakona sprva umaknjen, kasneje pa so ga vrnili na mizo.
Baterijski električni avtomobili so energijsko zelo zahtevne naprave. Če v prihodnje njihovo polnjenje ne bi bilo regulirano, bi lahko povzročili izpad električne energije. Nemški Welt piše, da je osnutek zakona še lani predvideval omejitvi nastavljivih naprav na največ 3,7 kW, ne da bi jih "ugasnili". Neuradno pa bi utegnil biti zakon o "glajenju konic" sčasoma precej strožji.
Omrežnim operaterjem naj bi omogočal "prisilne odmore" za polnjenje brez časovne omejitve. "Zvezna vlada želi dovoliti operaterjem omrežja, da v trenutku pomanjkanja za nedoločen čas omejijo napajanje zasebnih električnih avtomobilov, sistemov za shranjevanje baterij in toplotnih črpalk," piše Welt. Tudi, če bi obveljala omejitev le na omenjenih 3,7 kW, bi to pri električnih avtomobilih pomenilo zaplet. To zadostuje za vsakodnevno vožnjo v službo, a če lastnik električnega avtomobila načrtuje redne dolge vožnje, se morda njegov avto čez noč ne bo imel časa napolniti za dovolj dolgo pot naslednji dan.
na še eno stvar ste pozabili ? katero ? dons se objavi podražitev goriv za vozila in so vrste na …
Uprimo se EKO TERORIZMU, zdaj je še čas, ko si bodo podredili vse, bomo vsi revni in v jamah živeli.
Ob tem, da Evropa ukinja bencinske in dizelske motorje, se bodo izklapljale še elektro polnilnice ? Odgovorna taktika, ni kaj …