Bodo polnilnice za e-avte začeli izklapljati v konicah?

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Strah pred izklapljanjem polnilnic električnih avtomobilov ali omejevanjem moči polnjenja je vse večji. V nasprotnem primeru obstaja nevarnost izpada električne energije.
Oglej si celoten članek

Dovolj velika mreža polnilnic za milijone električnih avtomobilov še ne pomeni uspeha v elektromobilnosti. Elektrika sama bi lahko postala meja. Nemci še vedno razmišljajo o možnostih omejitve ali izklopa teh naprav v konicah.

Kdo je proti? Zadnji branik pred pokopom motorjev na notranje zgorevanje

Elektromobilnost je izjemno kompleksen problem. Zato bodo izzivi do leta 2035, ko v Evropi naj ne bi bilo več mogoče kupiti novih avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem - vsaj tako so glasovali evropski poslanci – veliki. Na cestah bo že veliko električnih avtomobilov, veliko polnilnic, potrebne bo veliko elektrike za napajanje vozil. Vse to po dostopnih cenah, sicer bo osebna mobilnost postala luksuz za izbrane.

Foto: MatijaJanežič Tesla polnilnica

Avto Poziv vladi, naj državljanom ne zlomi hrbtenice

Nemčija se že zaveda, da bo eden največjih problemov zagotavljanje dovolj električne energije. Še več, zelene, saj brez nje električni avtomobili ne prispevajo bistvene prednosti pri zaščiti podnebja.

Nestabilni viri za pridobivanje zelene energije

Zelena energija pa je odvisna od količine vode, vetra ali sonca, torej od nestabilnih virov. To lahko povzroči pomanjkanje električne energije. Zato so v Nemčiji že lani vložili osnutek zakona o tako imenovanem "glajenju konic", torej o možnosti operaterjev elektroenergetskih omrežij, da v konicah omejijo porabo nekaterih energetsko potratnih naprav. Na primer toplotne črpalke ali pa polnilnice za električne avtomobile. To bi pomenilo, da električnega avtomobila ne bi mogli polniti, ko vam ustreza, zaradi česar bi bili električni avtomobili lahko manj privlačen izdelek. Ni čudno, da je bil predlog zakona sprva umaknjen, kasneje pa so ga vrnili na mizo.

Razkrito Slovenci z dizli prevozili skoraj 60% vseh poti, z električnimi le za vzorec

Foto: Ford Ford robotska električna polnilnica

Baterijski električni avtomobili so energijsko zelo zahtevne naprave. Če v prihodnje njihovo polnjenje ne bi bilo regulirano, bi lahko povzročili izpad električne energije. Nemški Welt piše, da je osnutek zakona še lani predvideval omejitvi nastavljivih naprav na največ 3,7 kW, ne da bi jih "ugasnili". Neuradno pa bi utegnil biti zakon o "glajenju konic" sčasoma precej strožji.

Avto Velika baterija = velik doseg? Drži?

Omrežnim operaterjem naj bi omogočal "prisilne odmore" za polnjenje brez časovne omejitve. "Zvezna vlada želi dovoliti operaterjem omrežja, da v trenutku pomanjkanja za nedoločen čas omejijo napajanje zasebnih električnih avtomobilov, sistemov za shranjevanje baterij in toplotnih črpalk," piše Welt. Tudi, če bi obveljala omejitev le na omenjenih 3,7 kW, bi to pri električnih avtomobilih pomenilo zaplet. To zadostuje za vsakodnevno vožnjo v službo, a če lastnik električnega avtomobila načrtuje redne dolge vožnje, se morda njegov avto čez noč ne bo imel časa napolniti za dovolj dolgo pot naslednji dan.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 13

  • 09:36 9. Marec 2023.

    na še eno stvar ste pozabili ? katero ? dons se objavi podražitev goriv za vozila in so vrste na …

  • 09:33 9. Marec 2023.

    Uprimo se EKO TERORIZMU, zdaj je še čas, ko si bodo podredili vse, bomo vsi revni in v jamah živeli.

  • 09:15 9. Marec 2023.

    Ob tem, da Evropa ukinja bencinske in dizelske motorje, se bodo izklapljale še elektro polnilnice ? Odgovorna taktika, ni kaj …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.