Večina današnjih avtomobilov je opremljenih s kolutnimi zavorami, ki lahko razvijejo večjo zavorno moč in zdržijo višje temperature. Danes jih najdemo le še na zadnjih kolesih cenejših ali manjših avtomobilov. Vendar pa pri Continentalu menijo, da še niso zrele za odpis, saj imajo tudi vrsto prednosti.
Njihove zavorne čeljusti so denimo bolje zaščitene pred vlago in prahom, laže jih je tudi uskladiti s parkirno zavoro, poleg tega pa so tudi občutno cenejše. Po drugi strani se hitreje pregrejejo, saj toplota, ki se tvori med zaviranjem, ostane v bobnu, zato se tudi hitreje zmanjša njihova zavorna moč.
Čemu torej njihov povratek? Vzrok za to so električni avtomobili, ki večinoma zavirajo s pomočjo elektromotorja. Predvsem na tistih modelih, ki razpolagajo s funkcijo elektronskega pedala, torej jih lahko elektromotor zavira do postanka ali skoraj do postanka, so torne zavore veliko manj ali skoraj neobremenjene. Posledica tega so zarjaveli zavorni koluti, saj nimajo dela, med katerim bi se očistili. Preostalo zaviranje bi torej povsem dobro opravile bolje zaščitene bobnaste zavore in to celo na sprednjih kolesih.
Iskanje kompromisa
Ostaja vprašanje, kaj se s takšnimi zavorami zgodi med dinamično vožnjo. Električni avtomobili sicer redkeje uporabijo torne zavore, vendar pa so tudi veliko težji od avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje. Tudi kratko intenzivno zaviranje lahko zato od zavor zahteva kar veliko napora, če pa se večkrat ponovi, pa lahko tudi zmanjša njihovo učinkovitost.
Pri Continentalu zato iščejo učinkovit kompromis. Nove bobnaste zavore za električne avtomobile so pred časom preskušali na vseh štirih kolesih testnega volkswagna golfa GTI, torej avtomobila z motorjem na notranje zgorevanje, in rezultati bili obetavni. Seveda je odločitev za njihovo uporabo odvisna tudi od proizvajalcev, ki morajo izdelati učinkovit električni avtomobil in za zdaj jhih lahko denimo na električnih avtomobilih Volkswagnove skupine najdemo na zadnjih kolesih, na sprednih pa zaenkrat še ne.
Pri Continentalu poudarjajo, da bi lahko bile bobnaste zavore na vseh štirih kolesih v prihodnje uspešne predvsem na mestnih električnih avtomobilih, od katerih se ne pričakuje dinamične vožnje. Tu bi lahko prišla do izraza tudi nizka cena, s katero bi do neke mere kompenzirali visoko ceno baterij. Kakršnakoli bo torej odločitev proizvajalcev, je skoraj gotovo, da bobnaste zavore – vsaj na zadnjih kolesih - očitno še niso zrele za odpis.
Google je vsak teden plačal spletno delo od doma od 6000 do 10000 evrov. Od Googla sem prejel prvi mesec …