BMW X4 temelji na tehničnem načrtu BMW X3. A njegova naloga je nekoliko drugačna. Prikazati mora še bolj športen značaj, več dinamike in še več robustnosti. Prav zato je občutek v njem nekoliko drugačen kot v X3. Voznik in sovoznik sedita 20 milimetrov nižje kot v BMW X3, je tudi nekoliko daljši, enako kot X3 ponuja prostor za največ pet potnikov. A zadaj bo dovolj udobno le dvema, ne prevelikima. Udobje nekoliko okrni tudi kupejevsko padajoča streha.
Čas za novosti?
Velike odprtine za zrak nameščena na zunanjih robovih, natančne linije in mišičasta postava s slokimi žarometi, zadaj difuzorskimi v obliki črke L, oboji pa nosijo podpis najmodernejše led tehnologije, nakazujejo na dinamičen značaj vozila.
Da gre za najzmogljivejši štirivaljni bencinski motor 28i pa z ničimer posebej ne poudarja, razen napisom na karoseriji. Niti v notranjosti, ki je klasična BMW-jevska. To pomeni tudi že malo za časom, pa čeprav je ergonomija na zavidljivi ravni, prav tako materiali in kakovost izdelave.
Posodobljen zaslon v primerjavi z izvirnikom je vgrajen v armaturno ploščo, med meniji se pomikamo s prav tako izboljšanim vmesnikom iDrive.
Najbolj napreden se mi je zdel projekcijski (head-up) zaslon, ki je trenutno med najboljšimi, kar jih ponuja avtomobilski trg. Na njem pregledno voznik odčitava vse parametre pomembne z vožnjo, ki jih zagotavljajo radar, tipala in kamera na vetrobranskem steklu. Vse to deluje odlično, kar smo že večkrat poudarili, a ob številnih drugih dodatkih tudi krepko dvigne osnovno ceno vozila. Iz 57 tisočakov na 80 tisočakov, to pa so že cene za katere si lahko izberemo solidno opremljenega večjega športnega terenca s premium značko.
No, testirani X4 je bil res bogato založen s številnimi naprednimi sistemi, katerih delovanje smo na testih že večkrat opisovali in kar lahko ponovimo je, da delajo zares odlični in voznika med vožnjo ne motijo, ampak mu vedno le pravočasno pomagajo.
Pogrešal sem zvok šestvaljnika
Na tokratnem testu smo se bolj posvetili motorju in voznim sposobnostim. Preizkusili smo že različici M40i in dizelski 20d. A bi se sam pravzaprav v primeru 28i odločal med omenjenim motorjem in X4 35i xdrive, ki pa za dodatnih 6.000 tisočakov ponuja še za 45 kilovatov več moči (+ 61 KM) in kar je še bolj pomembno, gre za šestvaljnik, ki že z zvokom naredi razliko, še bolj pa s sunkom v hrbet med pospeševanjem.
Ne, da 28i ni hiter, saj dvolitrski motor s 180 kilovatov moči (245 KM) podporo dveh turbin in 350 Nm navora, ki je na voljo že od dobrih 1.000 vrtljajev dalje, z mesta do 100 km/h pospeši v 6,4 sekunde, kar je 0,9 sekunde več kot pri šestvaljniku, nekoliko manjša je tudi največja hitrost (232 km/h proti 247 km/h).
Sploh, ko je bil avto natovorjen in smo v njem sedeli štirje odrasli v klanec ne pospešuje primerljivo s šestvaljnikom. Tudi, ko preklopimo v način vožnje sport, ki otrdi volan, odličen osemstopenjski samodejni menjalnik pa še skrajša prestavna razmera. To ne pomeni, da s kultiviranim bencinskim motorjem ni hiter, moči ne zmanjka do najvišjih vrtljajev, le šestvaljnik je še stopnico ali dve boljši.
Računajte na desetlitrsko porabo bencina
Izgovor bi lahko bil manjši stroški lastništva, a je bila poraba s štirivaljnikom na testu v načinu eco pro, ko sistemi ne delujejo na polno, 9,3 litra, ob dinamični vožnji pa hitro pridemo na 12 litrsko porabo bencina. Temu primerno se je treba pogosto na avtocesti ustavljati na bencinskih postajah.
Kljub športnemu M podvozju in vzmetenju avto ni pre(trd), a je v ovinkih vseeno dovolj oster, nagibanja je manj kot pri X3 na primer. K prepričljivi drži ob vstopu v ovinek in iz ovinka prispevajo natančni krmilni sistem, zmogljive zavore in štirikolesni pogon xDrive, ki dovoli še več drznosti.
Njegova slabša plat je cena, ki je v primeru 28i že v osnovi 57 tisočakov, X4 je v povprečju z X3 dražji za okoli tri tisoč evrov, manj udobja je na zadnji klopi, zmoti pa tudi zelo visok nakladalni rob prtljažnika. Če imate majhne otroke, je to kar moteče.
Podatki o vozilu: BMW X4 28i
Motor: 1.997 ccm, bencinski, štirivaljni
Moč in navor: 180 kW (245 KM), 350 Nm med 1.250 in 4.800 vrtljaji
Zmogljivosti: 232 km/h, 6,4 sek 0-100 km/h
Poraba: 9,8 l/100 km, 172 g CO2/km
Cena: 57.650 € (testni)/ 80.347 € (testni z dodatki)
PLUSI: Za suva športna vožnja, motor in menjalnik.
MINUSI: Poraba goriva, končna cena.