Je to novi X6? To je bila prva opazka mojih prijateljev, ki so se morali s pogledom na oznako X4 na lastne oči prepričati, da gre zgolj za številko manjšo različico X6. X4 je kljub manjšim dimenzijam na cesti mogočen avtomobil, ki z agresivnim dizajnom, zajetnimi zračnimi režami, sekajočimi LED žarometi, velikimi pnevmatikami in atraktivnimi lahkimi platišči ter kupejevsko streho vzbuja veliko pozornosti.
Umikajo se mu že na daleč
Spredaj se sedi zelo razkošno, v odličnih sedežih z dobrim oprijemom, ki pa kljub vrtoglavi končni ceni niso bili električno nastavljivi. Pohvalno se težka prtljažna vrata odpirajo samodejno s pritiskom na gumb ključa ali stikala v potniški kabini. Za doplačilo celo z migljajem noge.
Tudi zadaj se sedi udobno, a če niste višji od 180 centimetrov. Takrat v višino zmanjka udobja za glavo. Za kolena in rame pa je dovolj prostora tudi tri z bolj košarkarsko postavo. Kljub velikemu sredinskemu predalu na masivnem sredinskem grebenu in velikemu predalu pred sopotnikom ter zajetnih stranskih predalih v vratih, niso pozabili na druge odlagalne površine. Za kavo, telefon ali drobiž se vedno najde prostor.
Prtljažnik je velik in pametno zasnovan
Če se vrnem k prtljažniku, je s 500 litri dovolj velik tako za aktivne pare, kot družine, opremljen pa je s številnimi uporabnimi funkcijami, od vodil, kljukic, mrežic, predalov, lučke, do dvojnega dna … Tudi zlaganje sedežev je enostavno, je pa v napoto trda polica, ki se je ne da pospraviti v dvojno dno. Prtljažna odprtina je velika, a manjša kot pri macanu, zato je pa nakladalni rob pohvalno nižji. Ob podrtju klopi (podre se v razmerju 40:20:40), za razliko od macana, ne dobimo povsem ravne površine, tudi volumen je v tem primeru s 1.400 litri, 100 litrov manjši od porschejevega.
Plastiko smo pričakovali, a je ne bi bilo treba
Čeprav neposrednih konkurentov nisem vozil, to sta range rover evoque in porsche macan, pa sem v njih sedel in jih dodobra "pretipal.“ BMW, predvsem v primerjavi s porschejevim novincem, zaostaja v kakovosti vgrajenih materialov. V macanu se plastike ne boste dotikali, te je v BMW kar precej, še posebej zmoti trša plastika na skritih delih, odmaknjenih od oči. Potniki v BMW, ki sedijo na klopi zadaj, so odvisni od voznika, kar zadeva nastavljanje temperature na klimatski napravi, zadaj lahko le odprejo, ali zaprejo zračne reže.
Zakaj X4 in ne X3?
V primerjavi z modelom X3 je podaljšan za 14 milimetrov, težišče so navzdol pomaknili za 37 milimetrov, tudi sedi se dva centimetra nižje. Vse to botruje k boljši vozni dinamiki in to je po mojem mnenju, ob videzu, glavni adut v primerjavi z X3.
BMW z X4 sicer ponuja novo generacijo 2,0-litrskega dizelskega motorja v xDrive20d. Štirivaljna pogonska enota razvije 140 kilovatov moči (190 KM) in največji navor 400 njutonmetrov. To je tudi najcenejši X4 na ceniku, zanj je treba odšteti 48.950 evrov. A to ni tisti agregat, ki bi pristajal tako mišičastem vozilu.
V testniku se je vrtel trilitrski šestvaljnik, ki odlično prede, ko pohodimo stopalko za plin. 190 kilovatov moči (258 KM) ne deluje nevarno samo na papirju, ampak se odlično poda tako masivnemu vozilu. Pospešek, tudi na račun 560 Nm navora, ki je na voljo že pri 1.500 vrtljajih, voznik občuti s sunkom v hrbet. Tudi zelo hiter je, še preveč zato, kar voznik pri nas potrebuje. Prehitevanje je silovito in učinkovito, k temu prispeva tudi osemstopenjska avtomatika.
Poraba goriva je visoka
Testnik s trivaljnim biturbo V6 motorjem v osnovi stane 61.800 evrov, z vsemi dodatki, med drugim je imel M športni paket (4.791 evrov), vzvratno kamero (497 evrov), ledveno opora za prednja sedeža (338 evrov), odlagalni paket (425 evrov), ogrevana sedeža (405 evrov), prilagodljive LED žaromete (2722 evrov), navigacijski sistem professional (2711 evrov) in še bi lahko naštevali, pa se cena ustavi na vrtoglavih 81.082 evrih.
Če zanemarim dodatke, in se za trenutek ustavim pri osnovni ceni testnega modela, je moje mnenje, da je osnovna cena X4 v primerjavi z vsestranskim X3, ki je cenejši 4.700 evrov, previsoka.
Podatki o vozilu: (BMW X4 xDrive30d)
Motor: turbodizelski: 2.993 ccm
Največja moč: 190 kW (258 KM) pri 4.000 vrtljajih
Najvišji navor: 560 Nm med 1.500 in 3.000 vrtljaji
Zmogljivosti: 234 km/h, 5,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba: 9,8 litra/100 km (kombinirani cikel), izpust: 159 g CO2/km
Cena: 61.800 evrov / 81.082 evrov (osnovni testni/ testni z doplačili)
Plusi: vozne lastnosti, lega, menjalnik, prostornost, štirikolesni pogon;
Minusi: Cena, poraba goriva, preveč plastike za premium vozilo;
Še dobro, da nima kakšne druge značke na havbi, ker ga nihče ne bi kupil...
-"Testnik s trivaljnim biturbo V6 motorjem" .... že tole mi pove, da novinar nima pojma<br />-"Sam sem v povprečju porabil …