BMW najnovejši križanec je X2. Zapolnil naj bi vrzel, na katero je kdo morda pomislil ob pogledu na modela X1 in X3.
A že na prvi pogled X2 deluje še najmanj suvovski. Deluje bolj kot nekakšna napihnjena kombilimuzina – pa še pelje se bistveno drugače kot X-i – bolj dinamično. Vsekakor bo všeč mladim in mladim po srcu in vsem tistim, ki želijo izstopati, še posebej v zlati barvi, kot je bila naš testni primerek, za katerim so se obračale ženske in moške glave.
BMW je torej ubil dve muhi na en mah, naredil je privlačen in zanimiv SUV, ki se pelje bolj športno kot X1, s katerim si deli platformo. To pomeni, da ima v osnovi pogon prvenstveno speljan na prednji kolesni par, tako kot naš testni model pa ponuja tudi opcijo vsekolesnega pogona xDrive.
Oživlja spomin na stare kupeje
X2 zagovarja precej bolj dinamičen pristop k oblikovanju od X1 in X3 ter pohvalno dokaj vestno sledi konceptu, s katerim so ga Nemci napovedali lani septembra. Ima kratke previse in za "suve" športno nizek prednji del, na katerem sta ledvički v podobi trapezoida. Boki se proti zadku dvigujejo, kolesni obodi delujejo odsekano, kolesa imajo razpon med 17 in 20 palci, zadnje luči so poševne. Na zadnjem stebričku ima še dodatna BMW logotipa, kot v časih starih kupejev.
Hkrati težko rečemo, da gre za povsem isti recept kot pri X4 ali X6, torej, da gre za kupejevsko različico X1, saj je za razliko od obeh po kupejevsko zašiljenih alternativ klasičnim suvom koncept X2 bolj kombilimuzinsko delujoč. Po dolžini meter pri X2 pokaže 4,36 metra, kar je okoli osem centimetrov manj od X1, kar pa na prvi pogled ne izdaja, saj ga napihnjene elementi karoserije vizualno naredijo večjega. Da ima v nosu štirivaljnika spoznate po dveh izpušnih ceveh, pri trivaljniku je le ena. Zlata barva je bila pika na i, da je bil X2 v središču pozornosti na parkirišču, kjerkoli smo se pojavili.
Znano okolje v kabini
Notranjost je znana reinkarnacija zadnjih modelov, to pomeni že znano postavitev stikal, armaturno ploščo rahlo obrnjeno proti vozniku in klačnimi zasloni, vključno z osrednjim 8,8-palčnim zaslonom. Enako velja za oblazinjene materiale in materiale s črnim sijajem in hrastovimi zrni. Vse je na ravni premium vozil, prav tako številna pomagala na seznamih serijske (Standardna oprema vključuje navigacijo), kot je običajno za BMW je veliko doplačljivih opcij, ki so ceno testnega vozila dvignila na skoraj 70 tisočakov!
Je pa zato prtljažnik nekoliko manj praktičen in za skoraj 40 litrov manjši kot v X1, a kljub temu s 470 litri prostornine prepriča z velikostjo. Na zadnji klopi bi pričakovali nekaj več prostora, zato bodo kolena visokoraslih počivala na hrbtišču prednjih sedežev. Dejstvo je, da je BMW žrtvoval nekaj praktičnosti in prostora na račun kupejevskega videza.
Kako se pelje v primerjavi z X1?
Na cesti se X2 počuti še bolje kot X1. Največjo razliko sem občutil pri krmilnem mehanizmu. Voznik ima pri dinamični vožnji in večjih hitrostih, ko se s prsti oklepa prijetno masivnega volana, boljši občutek, kaj se dogaja pod kolesi, zato je lahko vožnja skozi ovinke bolj suverena, natančna. Karoserija je bolj čvrsta, kar pomeni še manj nagibanja in neprijetnega sukanja telesa na sicer dobro profiliranih sedežih. Kljub temu, da ni pravi SUV, se tudi sedi nekoliko višje in bolj pregledno kot v kombilimuzinah.
Več kot očitno je vožnja z X2 v primerjavi z X1 bolj športna, a nekoliko manj udobna. Pravzaprav tudi velika kolesa in športno vzmetenje niso ovira, da bi se lahko X2 peljal znotraj sprejemljive ravne udobnosti, ki jo želimo od avtomobila, ki ga uporabljamo vsak dan, na vseh vrstah cest in v vseh vremenskih razmerah. A o X2, še posebej z doplačljivim športnim podvozjem, kot zelo udobnem avtomobilu ne moremo pisati.
Tako kot se za BMW spodobi ponuja široko paleto pogonskih motorjev, bencinskih in dizelskih. V nosu testnega X2 (25 d) se je vrtel dvolitrski turbodizelski motor, ki s 170 kilovatov moči (231 KM) predstavlja vrh ponudbe v primeru X2. Motor ni najbolj uglajen v svojem razredu, je precej robat, je pa zato z močjo in navorom zelo radodaren, kar smo za to znamko vozil pričakovali.
Moči in navora je več kot dovolj, da je lahko tudi 1660 kilogramov težav SUV zelo poskočen. 237 km/h končne hitrosti in pospešek 6,7 sekunde z mirovanja do 100 km/h sta dva dovolj zgovorna podatka, če k temu dodamo, da smo mu med našim druženjem namerili zgolj 6,4-litrsko povprečno porabo plinskega olja, pa je tudi zelo ekonomičen. V prid vozni dinamiki gre tudi štirikolesni pogon in sodelovanje z uveljavljenim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki so ga pri BMW tako kot pri ostalih modelih odlično uskladili z motorji v X2. Prav gotovo bi mu dal prednost pred ročnim šeststopenjskim menjalnikom, kljub višji ceni.
Cena je kar zajetna, saj že v osnovi X2 z najzmogljivejšim motorjem, samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom stane skoraj 53 tisočakov, z dodatki, ki jih je imel testni avto, seže še 15 tisoč evrov višje.
Podatki o vozilu: (BMW X2 xdrive25d M sport X)
Motor: 1995 cm3, turbo dizelski, štirivaljni, 170 kW (231 KM) pri 4.400 vrt./min
Navor: 450 Nm med 1.500 in 3.000 vrt./min.
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.360 x 1.526 x 1.824, medosna razdalja 2.760
Prtljažnik (v litrih): 450
Poraba na testu: 6,4 litra/100 km (mešani cikel), izpust 139 g CO2/km
Zmogljivosti: 237 km/h, 6,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 34.700/ 52.900 evrov /68.619 (osnovni/testni/testni z dodatki in popustom)
Plusi: Izgled, vozne zmogljivosti, vozna dinamika, kakovost izdelave;
Minusi: Cena, robat dizelski motor, prostornost na zadnji klopi;
ZlatEGA BMWJA - naučite se že enkrat sklanjat, če pišete članke. Drugače pa ni zlat, ampak zenf. Dvomim, da bo …
Točno to ZENF.Imel m3,za boga ga ne prodaš.
zelo grda barva... kot zenf