BMW vizija avtov brez gumbov in ogledal

Foto: Žurnal24 BMW i Vision Future Interaction Foto: Žurnal24 BMW i Vision Future Interaction Foto: Žurnal24 BMW i Vision Future Interaction Foto: Žurnal24 BMW i Vision Future Interaction Foto: Žurnal24 BMW i Vision Future Interaction Foto: Žurnal24 BMW i Vision Future Interaction Foto: Žurnal24 BMW i Vision Future Interaction Foto: BMW BMW i Vision Future Interaction Foto: Žurnal24 BMW i Vision Future Interaction Foto: Žurnal24 BMW i Vision Future Interaction Foto: Žurnal24 BMW i Vision Future Interaction Foto: Žurnal24 BMW i Vision Future Interaction Foto: Žurnal24 BMW i Vision Future Interaction Foto: Žurnal24 BMW i Vision Future Interaction Foto: Žurnal24 BMW i Vision Future Interaction Foto: Žurnal24 BMW i Vision Future Interaction
BMW na sejmu CES med kopico predstavljenih naprednih tehnologij glavni poudarek daje na prikazu, kako si zamišlja interakcijo med vozilom in voznikom v ne tako oddaljeni prihodnosti. Namig - brez gumbov.
Oglej si celoten članek

BMW-jev prostor na največjem salonu elektronike CES v ameriškem Las Vegasu je med najbolj obleganimi, saj so Bavarci predstavili kup zanimivih novosti. 

Lahko povzamemo, da bomo v avtih jutrišnjega dne upravljali s pomočjo gest, v njih bomo srečevali še večje zaslone, kamere bodo nadomestile ogledala, medtem ko se tehnologija avtonomne vožnje pri BMW razvija v smer, ko bodo vsakodnevne poti manj dolgočasne, a bo voznik po želji še vedno lahko zadostil svoji vozniški žilici.

V središču BMW novosti je koncept "i Vision Future Interaction", ki je hkrati tudi napoveduje, kako bo izgledal serijski i8 kabriolet. Seveda v tem primeru pričajujemo tudi prava vrata.

Foto: Žurnal24 BMW i Vision Future Interaction Notranjost koncepta je zelo zanimiva, saj v njej ni praktično nobenega gumba več.

Menjalnik se upravlja prek majhne ročice ob volanu, ta je tudi ohranil stikalo, s katerim voznik enostavno izbira med tremi režimi vožnje - takšnim, ko so izključeni vsi asistenčni sistemi v prid popolnega nadzora voznika nad vozilom, vmesno stopnjo, ko asistence pomagajo v primeru nuje ter tretji režim povsem avtonomne vožnje. 

Podatki se vozniku prikazujejo na merilniku pred volanom, še več pa na vetrobranskem steklu. Pred sopotnikovim sedežem pa je še en velikanski zaslon. Gumbov ni, zato se funkcije opravlja z raznimi gestami, ki jih prepoznavajo v armaturo vgrajeni senzorji. Sopotnik in voznik vsak prek svojega fizičnega stikala še potrdita, ali je avto prav razumel njune ukaze.

Dodatno ima koncept še na dotik občutljivo površino osrednje konzole in napredni sistem prepoznavanja glasu, pa internetno povezavo in še marsikaj.

Zdaj pa res - kamere namesto ogledal

Ločeno od koncepta je BMW predstavil tudi študiji i8 mirrorless in i3 extender rearview mirror. Pri obeh je v središču dokazovanje, da so kamere že povsem nared, da v prihodnjih letih nadomestijo klasične retrovizorje.

Poudarek je tudi na komunikaciji med avtomobili ter med avtomobili in infrastrukturo, denimo obveščanje v primeru nevarnosti.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.