Je serija 4 gran coupe najboljši BMW avtomobil? Če gledamo razmerje med ceno, prostornostjo, opremljenostjo in voznimi lastnostmi, bi težko temu prikimal, saj je razlika med limuzinsko serijo 3 in gran coupejem skoraj devet tisočakov. A gran coupe ima nekaj več, večja ekskluzivnost in eleganca v "poplavi“ trojk na slovenskih cestah tudi nekaj šteje.
425d je oznaka za dvolitrski turbodizelski motor z dvema turbinama, ki sodi med najbolj zmogljive dizelske štirivaljnike v bavarski ponudbi in je odlična izbira za poslovneže, ki veliko kilometrov pridelajo na avtocesti. Je hiter avto z dobrimi pospeški, kar pomeni bliskovita prehitevanja. Kljub temu je bila poraba goriva na testu nekaj pod sedmimi litri na 100 kilometrov.
Lahko je družinski avto
BMW je imel pri gran coupeju serije 4 namen združiti praktičnost štrivratne limuzine serije 3 z dinamičnostjo kupeja serije 4 z dvoje vrati. Gran coupe v dolžino meri prav toliko kot klasičen kupe, le, da ima dvoje vrat več, kar pa se na srečo ne pozna pri obliki, hkrati pa je dostop do zadnjih sedežev lahkoten. Prostora za kolena je anako kot v seriji 3, to pomeni dovolj tudi za višje potnike, ki pa so za centimetre nad glavo prikrajšani zaradi kupejevske padajoče strehe. Če boste na izlet peljali poslovne partnerje, ki so nekoliko višji, jim udobno ravno ne bo. Bo pa zato otrokom, če bo to tudi družinski avtomobil.
Prtljažnik, ki preseneti
Ja, zunanje obline so lahko zelo varljive. "Opa" je prva asociacija, ko sem prijateljem odprl prtljažna vrata in so zagledali zajeten odlagalni prostor zadaj. Ker se vrata prtljažnika, ta so električno podprta, odpiraj navzgor, je natovarjanje vozičkov in večjih predmetov celo lažje, kot v karavana, le nakladalni rob je nekoliko višji. BMW je prtljažnik opremil z vsemi možnimi „gadgeti“, kar se za ceno gran coupeja tudi spodobi.
Za potnika spredaj pa je seveda poskrbljeno z vsem, kar si zaželita - to je odvisno tudi o cenovne moči posameznika, saj za BMW velja, da bo stal toliko, kolikor premore denarnica. Seznam dodatne opreme je zato skoraj „neskončen".
Če bi moral oceniti z oceno od 1 do 10, bi udobju prisodil sedmico. Čeprav je imel testnik opremo M, torej tudi športno podvozje, ki zagotavlja vrhunsko izkušnjo vožnje skozi ovinke, pa vseeno ni bil pretirano trd. Tudi zato, ker je bil opremlje s prilagodljivim vzmetenjem (M oprema pomeni dobre štiri tisočake doplačila). Nekaj nižjo oceno za udobje si zasluži BMW dizelski motor, ki je sicer zelo uglajen in zmogljiv,, tudi bogat z navorom, in zato omogoča dinamično vožnjo - a preden se ogreje, zna poskrbeti za nekaj več vibracij in tresenja, kot bi si želeli. Takrat je tudi glasen. To je že stara zgodba - enako bi lahko rekli za audija A5 sportbacka.
Čista desetka za ergonomijo
Si pa zato BMW najvišjo oceno zasluži za ergonomijo, vključno s head-up projekcijskim zaslonom in postavitvijo samostoječega zaslona. Strokovnjaki za varnost si še vedno niso zedinjeni, kje je najboljša pozicija za zaslon, kamor voznik umika pogled za pridobitev raznoraznih podatke, a vsaj meni je kombinacija, ki jo ponuja BMW, najbolj več - to pomeni velik head-up zaslon, kjer se na vetrobranskem steklu vozniku v barvi izrisujejo vsi najbolj pomebni podatki, velik samostoječ zaslon na vrhu armaturne plošče in okrogli vmestnik med sedežema spredaj, s pomočjo katerega voznik zelo hitro preklaplja med vse podatki zabavno-informacijskega sistema. Vključno z navigacijo. Za nameček so pri BMW že pred časom vse ukaze prevedli v slovenski jezik, tudi glasovno je vodenje s pomočjo navigacijske naprave v slovenskem jeziku. Bravo in palec gor za to! Mercedes, kaj čakate? Vidite, da se da. Kar zadeva materiale in vizualno podobo je vse enako kot v seriji 3.
Dinamičen avtomobil, ki pije zelo zmerno
Vožnja z BMW serije 4 gran coupejem je na kratko enostavna in dinamična. To je avtomobil za tiste, ki se radi vozite hitro in predvsem športno - to pomeni, da čutite obnašanje avtomobila, brez nagibanj in nemirnosti volana. Povedano po domače, kamor boste želeli, tja bo avto šel. To pri BMW znajo najbolj od vseh - še vedno. Gran coupe je odličen tako na zaprti cesti, med ovinki, kot na avtocesti - tam je prava križarka, pa čeprav to ponavadi pišemo za večje limuzine. Hiter in tih, pa še porabi ne veliko. Na avtocesti računajte na porabo 6,5 litra. O osemstopenjskem samodejnem menjalniku spet le to, da si zasluži najvišjo oceno - čeprav je drag (2487 evrov doplačila) je nakup „obvezen“. Z njim je avto veliko bolj uglajen, kot z nekoliko pretrdim ročnim šeststopenjskim menjalnikom.
Med ovinki pa ta avto nariše nasmeh na obraz. Prilagodljivo vzmetenje smo že omenili. V režimu šport volan dodatno otrdi, tudi vzmetenje se prilagodi večjim zahtevam. Gre za zelo uravnotežen avtomobil, ki dovoljuje veliko mero športnosti. 165 kilovatov moči ni pretiranih, ampak ravno prav, da se vam naježi koža. Tisti, ki želi še več moči ima še nekaj izbire, recimo 430d ali 435d dizelska modela.
Je pa to luksuzen model, na kar namiguje tudi cena vsaj 42.300 evrov za povsem osnoven bencinski model. Sicer BMW že v osnovi ponuja veliko serijske opreme, a je lista doplačil zelo dolga. Testnik z obilico usnja in asistnečnimi sistemi je dosegel ceno 74.130 evrov. V prodajnem salonu si boste verjetno lahko izborili tudi krepak popust. Po ceniku se avtomobili že dolgo ne prodajajo več.
Podatki o vozilu: (BMW 425d gran coupe)
Prostornina motorja: 1995 ccm
Moč motorja: 165 kW (224 KM) pri 4.400 vrt./min
Navor: 450 Nm med 1.500 in 3.000 vrt./min
Zmogljivosti: 247 km/h, 6,3 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 6,8 litra/100 km
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.638 x 1.389 x 1.825, medosna razdalja 2.810
Prostornina prtljažnika (v litrih): 480-1.300
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 125 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 42.300/51.500/74.138 (osnovni/testni/testni z dodatki).
Plusi: Poraba goriva in emisije, ergonomija, vsakdanja uporabnost, vozne lastnosti;
Minusi: Cena, vibracije in hrup pri hladnem motorju;
Dober je...tudi notri je top...samo osnovni 42k €...testni pa 74k €...no way
BMW že pred časom vse ukaze prevedli v slovenski jezik, tudi glasovno je vodenje s pomočjo navigacijske naprave v slovenskem …