BMW predstavil napredni HP4

Foto: BMW BMW HP4 Foto: BMW BMW HP4 Foto: BMW BMW HP4 Foto: BMW BMW HP4 Foto: BMW BMW HP4 Foto: BMW BMW HP4 Foto: BMW BMW HP4 Foto: BMW BMW HP4 Foto: BMW BMW HP4 Foto: BMW BMW HP4 Foto: BMW BMW HP4
BMW je ta teden predstavil HP4, visokozmogljivo cestno motorno kolo, ki ima med drugim elektronski nadzor podvozja z launch controlom in slovenski zvok.
Oglej si celoten članek

Kratica HP (high performance) ima v BMW svetu motociklov enako težo kot črka M pri avtomobilski diviziji. Ime HP so doslej pri BMW nosili le modeli z bokser dvovaljnimi motorji, sedaj pa so predelali tudi svojega cestnega razgrajača S 1000 RR s štirivaljnim motorjem in mu nadeli ime HP4.

Bistvo sprememb poleg grafične podobe in nekoliko dodelanega vizirja je zmanjšanje skupne mase. Motocikel tako sedaj tehta le 169 kilogramov oziroma 199 kilogramov z 90-odstotno napolnjenim tankom za gorivo. Masa je tako nižja za konkretnih 8,8 kilogramov, k temu pa več kot polovico oz. 4,5 kilograma manj v primerjavi z izpuhom pri RR pripomore titanov izpuh, ki ga izdelujejo pri Akrapoviću. Seveda je odveč pripomba, da HP4 zveni še bolj rezko od S 1000 RR. V Münchnu trdijo, da je HP4 najlažji štirivaljni cestni motocikel v razredu do 1000 kubičnih centimetrov.

Moč je sicer ostala nespremenjena pri 142 kilovatih pri 13.000 vrtljajih, navora pa je 112 Nm pri 9.750 vrtljajih. Zanimivo pa je, da je po novem polna moč na voljo v vseh štirih režimih nastavitev prenosa (rain, sport, race, slick), torej tudi v progamu za mokro cesto, pri katerem pa se navor na asfalt razporeja "mehkeje".

Podvozje se prilagaja luknjam

Dolg seznam serijske opreme med drugim vključuje tudi dirkaško nastavljeni ABS sistem za Brembove zavore in prilagodljivo podvozje Dynamic Damping Control (DDC), ki naj bi bilo pri serijskih motociklih sploh prvo na svetu. Podvozje prek senzorjev hipno spreminja nastavitev trdote blažilnikov in tako omogoča vožnjo prek neravnin z optimalnim oprijemom.

Med posebnosti HP4 sodi tudi sistem za nadzor pogonskega kolesa med pospeševanjem (launch control). Zadnje kolo ima sedaj dimenzijo 200/55 ZR 17, nova so platišča s sedmimi naperami.

Za tiste, ki hočejo še več, je na tu competition package z veliko karbona, sklopljivimi ročicami zavore in sklopke, modro obarvanimi platišči ...

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 13:50 4. Avgust 2012.

    v bistvu to torej ni novo motorno kolo, le komponente (izpuh, amortizerji, elektronika...) so iz dirkaških vod.

  • 13:36 3. Avgust 2012.

    Bravo Akrapovič, samo tako naprej.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.