Biden zaradi 'resnih groženj' praktično prepoveduje prodajo kitajskih avtov v ZDA

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
ZDA se bojijo, da bi Kitajska v nekem trenutku lahko na daljavo sabotirala na milijone avtov. Zato so v Washingtonu sprejeli ukrep, zaradi katerega bodo praktično prepovedali prodajo kitajskih električnih vozil na tleh ZDA.
Oglej si celoten članek

Ameriško ministrstvo za trgovino zaradi skrbi za nacionalno varnost predlaga prepoved prodaje ključne kitajske programske in strojne opreme v povezanih vozilih. 

Po poročanju Reuters bi to pomenilo, da bi v prihodnjih letih morali kitajsko opremo iz vozil odstraniti tudi vsi ostali proizvajalci, ki jo uporabljajo, vključno z ameriškimi.

Administracija ameriškega predsednika Joeja Bidna je na podlagi preiskave, ki je bila uvedena februarja, izrazila resne skrbi glede zbiranja podatkov o ameriških voznikih in infrastrukturi s strani kitajskih podjetij. Ta bi namreč po prepričanju ameriške vlade lahko do podatkov prišle prek nove generacije povezanih vozil. Lahko bi prihajalo tudi do manipulacij z vozili, povezanimi z internetom in navigacijskimi sistemi.

Skoraj vsi novejši avtomobili in tovornjaki veljajo za "povezane", saj imajo vgrajeno omrežno strojno opremo, ki omogoča dostop do interneta in omogoča deljenje podatkov z napravami znotraj in zunaj vozila.

Prepovedi bi preprečile testiranje samovozečih avtomobilov na ameriških cestah s strani kitajskih proizvajalcev avtomobilov in bi se razširile tudi na programsko in strojno opremo vozil, ki jo proizvajajo drugi ameriški tuji nasprotniki, vključno z Rusijo.

"Ko tuji nasprotniki razvijejo programsko opremo za vozila, to pomeni, da jo lahko uporabijo za nadzor ali daljinsko upravljanje, kar ogroža zasebnost in varnost Američanov na cestah," je na novinarski konferenci povedala ministrica za trgovino Gina Raimondo. "V skrajnih situacijah bi lahko tuji nasprotnik izklopil ali prevzel nadzor nad vsemi vozili v ZDA hkrati, kar bi povzročilo nesreče in blokade cest."

Foto: Profimedia Kitajski avto huawei

ZDA pravijo, da imajo trdne dokaze

Gre za pomembno zaostritev ameriških omejitev za kitajska vozila, programsko opremo in komponente. Že v začetku tega meseca je Bidnova administracija uvedla visoke carine na kitajske uvoze, vključno s 100-odstotnimi carinami na električna vozila ter novimi carinami na baterije za EV in ključne minerale.

V ZDA je sicer relativno malo uvoženih avtomobilov ali lahkih tovornih vozil iz Kitajske. Vendar je Raimondo dejala, da ministrstvo ukrepa "preden dobavitelji, proizvajalci avtomobilov in avtomobilske komponente, povezane s Kitajsko ali Rusijo, postanejo splošno razširjene v ameriškem avtomobilskem sektorju. Ne bomo čakali, dokler naše ceste ne bodo polne avtomobilov in bo tveganje izjemno veliko."

Združene države imajo dovolj dokazov, da Kitajska namešča zlonamerno programsko opremo v kritično ameriško infrastrukturo, je na isti konferenci povedal svetovalec za nacionalno varnost Bele hiše Jake Sullivan. "S potencialno milijoni vozil na cesti, od katerih ima vsako življenjsko dobo od 10 do 15 let, se tveganje za motnje in sabotažo drastično povečuje."

Visoki predstavnik administracije je potrdil, da bi predlog dejansko prepovedal vse obstoječe kitajske avtomobile in lahka tovorna vozila na ameriškem trgu, vendar dodal, da bi kitajskim proizvajalcem avtomobilov omogočil, da zaprosijo za "posebna dovoljenja" za izjeme.

Zveza za avtomobilske inovacije (Alliance For Automotive Innovation), skupina, ki zastopa večje avtomobilske proizvajalce, vključno z General Motors, Toyota, Volkswagen in Hyundai, je opozorila, da bo zamenjava strojne in programske opreme zahtevala čas. Skupina je poudarila, da se strojna in programska oprema za povezana vozila razvija po vsem svetu, vključno s Kitajsko, vendar ni mogla natančno določiti, v kolikšni meri so kitajske komponente prisotne v ameriških modelih.

Predlogu prepovedi zdaj sledi 30-dnevni rok, znotraj katerega ima javnost pravico do pripomb, dokončno pa bi ga sprejeli do 20. januarja prihodnje leto. 

Predlog predvideva, da bi prepoved programske opreme začela veljati z modelnim letom 2027, medtem ko bi prepoved strojne opreme začela veljati z modelnim letom 2030 ali januarja 2029. Pravila bi se uporabljala za vsa vozila na javnih cestah, vendar bi izključevala kmetijska in rudarska vozila, ki se ne uporabljajo na javnih cestah.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 8

  • 18:44 24. September 2024.

    Če so tako "prepričani"in imajo kot pravijo dokaze bi takoj stopila prepoved v veljavo in ne čez 2-3 leta. To …

  • 16:36 23. September 2024.

    Še bom trajbal mojega Japančka, še dolgo!

  • 16:17 23. September 2024.

    A Američanom kuzla v rit skače, hehehe!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.