Ford je stopil velik korak naprej v električno dobo s predstavitvijo svojega prvega električnega poltovornjaka. In to ne kateregakoli, temveč tistega z robustno oznako F-150, ki je že leta najbolj prodajano ameriško vozilo. Eno največjih presenečenj konkurenta Teslinemu cybertrucku je cena.
"Naše stranke so nam dejale, da si želijo nekaj naprednega in modernega, a nočejo, da bi njihov tovornjak izgledal kot kakšen zaustavljalec vrat," je z odkrito uperjeno ostjo proti konkurentu čudnega videza dejal visoki predstavnik Forda Jasen Turnbull.
Novi F-150 lightning je zadnji hip pred premiero želel preizkusiti ameriški predsednik Joe Biden, kar je povzročilo nemalo logističnih in varnostnih težav, da so mu pri Fordu zagotovili ustrezni prototip.
Ameriški predsednik sicer nikoli ne sme in tudi po upokojitvi ne bo več smel sam voziti po javnih cestah, čeprav je Biden znan kot velik ljubitelj avtomobilov.
Ko je po prvi vožnji Biden z velikim nasmehom zapeljal pred kamere in mikrofone, je bil njegov prvi odziv: "Tale bizgec je res hiter!"
Ford F-150 lightning je tako zvest podobi klasičnega poltovornjaka, a z različnimi elementi, predvsem svetlobnimi, opozarja, da ga ne poganja običajen pogon. Ta je seveda vedno 4x4, za kar skrbita dva elektromotorja. Skupna moč je dobrih 400 kilovatov, kar zadosti, da se zverina proti 100 km/h z mesta zapodi že v manj kot petih sekundah.
Na voljo bosta dva tipa baterije, za standardni (okoli 320 km) in podaljšani doseg (500 km). O podrobnostih baterije niso spregovorili, obljubljajo hitro polnjenje, bo pa seveda mogoče energijo uporabljati tudi za številne zunanje porabnike.
Zanimiv je prednji del avta, saj je namesto motorja zdaj tam kar 400-litrski prazen prostor (frunk), eden največjih na trgu in z možnostjo številnih prilagoditev. Ker je F-150 znan kot eden najbolj trdoživih in vsestranskih vozil, so skušali to prenesti tudi na električno različico. Hvalijo se, da lahko prevaža za dobrih 900 kilogramov tovora in vleče 4.500 kilogramov težke prikolice. V ta namen so prilagodili tudi elektroniko, ki pri zahtevni rabi stalno nadzira in napoveduje porabo.
V notranjosti je posebnost novi SYNC4a infozabavni sistem z brezžično navezavo na Android Auto ali CarPlay, vse skupaj se prikazuje na velikanskem 15,5-palčnem zaslonu. Popravki se nalagajo po zraku. Kot opcija bo na voljo Fordov novi BlueCruise sistem, ki bo omogočal avtonomno vožnjo tretje stopnje, torej brez držanja volana na tistih avtocestah v ZDA, kjer je to že dovoljeno.
Za zdaj govorijo le o prodaji v ZDA, ki bo stekla prihodnje leto. Začetna cena je brez davščin postavljena na manj kot 40 tisoč dolarjev (32 tisoč evrov), kar je eno od največjih presenečenj premiere.
Tisti ki zraven njega sedi ima pa svoj volan? Dvomim da sme Biden sploh sam voziti glede na svoje zmogljivosti..