Berlin blokira dokončno prepoved prodaje avtomobilov, ki onesnažujejo okolje, temu pa se lahko pridružijo tudi druge države, piše Politico.
Češki, nemški in italijanski prometni minister nameravajo v Bruslju zbrati podobno misleče kolege, da bi našli način, kako rešiti motorje z notranjim zgorevanjem pred prepovedjo prodaje v EU po letu 2035, sta za Politico povedala dva diplomata.
Nemčija – ob podpori Italije, Poljske in Bolgarije – je pretekli teden blokirala končno odobritev sprejetega ukrepa v evropskem parlamentu, ki bi od leta 2035 v EU dovolil prodajo samo avtomobilov in kombijev brez emisij. Berlin želi, da Evropska komisija najprej predlaga možnost, ki dovoljuje avtomobile za uporabo sintetičnih goriv, znanih kot e-goriva. Vendar blokada vodi do širših vprašanj.
Srečanje skupine prometnih ministrov naj bi oblikovalo skupno stališče o standardih Komisije za emisije, ki obravnava stvari, kot so emisije ogljikovega monoksida in onesnaževanje zaradi zavor – je dejal diplomat iz češke misije v EU.
Poleg nemškega prometnega ministra Volkerja Wissinga in njegovega češkega kolega Martina Kupke se ga bo po besedah češkega diplomata udeležil tudi italijanski prometni minister Matteo Salvini, piše spletni portal.
Dva državna diplomata sta povedala, da bo srečanje poleg splošnih pogovorov o avtomobilskih emisijah obravnavalo tudi odločitev evropskega parlamenta o prodaji vozil po letu 2035.
Povabljena tudi Slovenija
Na srečanje so povabljeni tudi ministri iz Francije, Španije, Poljske, Madžarske, Slovaške, Portugalske, Romunije, Slovenije in Finske, je povedal češki uradnik.
Vse njihove države so na neki točki izrazile zaskrbljenost zaradi načrtov za popolno prepoved prodaje novih vozil, ki onesnažujejo okolje – nekaj, kar bo v bistvu prisililo avtomobilsko industrijo stare celine, da preklopi na električna vozila.
Seznam izključuje države, kot so Nizozemska, Švedska, Belgija, Danska, Luksemburg, Avstrija in Irska, ki podpirajo opuščanje po letu 2035.
Iz Ministrstva za infrastrukturo so nam odgovorili, da ministrica Alenka Bratušek nima dogovorjenega sestanka na evropski ravni na omenjeno temo, pri tem pa so izrazili stališče Slovenije, da podpirajo sprejeto odločitev v evropskem parlamentu, da se po letu 2035 prepove prodaja vozil, ki izpuščajo toplogredne pline. So pa tudi dejali, da je Nemčija za leto 2026 izborila revizjio, ko bodo ponovno pregledali, kako smo dejansko pripravljeni na prehod na električno mobilnost, kar bo očitno prineslo nov razmislek glede prodaje vozil z motorji na notranje zgorevanje po letu 2035.
Ponedeljkovo načrtovano srečanje sledi dvostranskemu srečanju med Kupko in Wissingom konec prejšnjega tedna.
Po tej razpravi je Kupka tvitnil, da poleg tega, da nasprotuje predlogu Euro 7 o emisijah, Češka kot Nemčija ne bo podprla omejitve prodaje vozil z motorji z notranjim zgorevanjem po letu 2035, razen če bo obstajala jasna in zavezujoča izjema za sintetična goriva."
Nemčija, Italija, Poljska in Bolgarija že tvorijo blokirajočo manjšino, ki preprečuje dokončno sprejetje ukrepa, ki naj bi ga pretekli torek podpisali ministri EU. To glasovanje je zdaj za nedoločen čas preložilo švedsko predsedstvo Sveta.
Zastoj Nemčije v zadnjem trenutku, ki so ga spodbudile razpoke v vladajoči koaliciji, ko je liberalna Svobodna demokratska stranka reševanje motorja z notranjim zgorevanjem spremenila v politično vprašanje, je v tej pozni fazi zakonodajnega postopka zelo nenavaden.
"Dogovor je bil sklenjen. Mislili smo, da bodo vsi držali besedo," je dejal diplomat iz države proizvajalke avtomobilov, ki ni bil povabljen na ponedeljkove pogovore, še piše Politico.
Bratušek je prodala Adrijo in letališče, sedaj pa kokota, da pa bi morda zopet imeli lastnega prevoznika. O ukinitvi vozil …
Bratuškova itak ne razume kaj se gor pogovarjajo. Saj poznate tisto vi nid tajm
a veste kako danes lahko pogasite hud požar, če nimate vode ? vržete gor eno pošteno bombo. kako pa pogasite …