"Noro je", tako kritično se je na prihajajoči emisijski standard Euro 7 odzval sedanji vodja proizvajalca avtomobilov Škoda Thomas Schäfer, ki je za britanski Auto Express dejal, da lahko verjetno pozabimo na nove avtomobile, ki bodo cenejši od 20.000 evrov.
Thomas Schäfer je po nenadnem odhodu nekdanjega predsednika uprave Bernharda Maierja na čelo Škode prišel šele pred letom dni. Govorilo se je, da je Maier odšel, zato, ker je bil Maier v nesoglasju z vodstvom koncerna, zlasti s predsednikom Herbertom Diessom. Slednji naj bi načrtoval Škodino nizkocenovno prihodnost. Schäfer naj bi se bolj prilagodil Diessovim načrtom. V njegovi enoletni karieri je Škodo vodil do obsežnih varčevalnih ukrepov, zdaj pa je za Auto Express odkrito spregovoril o načrtih EU za poostritev mejnih vrednosti emisij novih vozil.
Najbolj na udaru majhna vozila
Kar je nekoliko v nasprotju s šefom Diessom, ki ni le goreč zagovornik elektromobilnosti, ampak celo zagovornik poostritve emisijskih standardov. Schäfer vidi zadevo nekoliko drugače, saj svari pred prizadevanji EU za uvedbo novega emisijskega standarda Euro 7. Ta bi moral začeti veljati leta 2025, in čeprav v Evropski komisiji še niso dokončno odločili, kateri scenarij bo pravi, Schäfer pravi, da bo to verjetno pomenilo konec avtomobilov s cenami do 20.000 evrov. "Če bo prišel Euro7, kot je rečeno, bo to pomenilo, da se bo fabia podražila za najmanj 6000 evrov," besede Schäferja povzema Auto Express.
Dodal je, da bo vpliv na majhne avtomobile sorazmerno veliko večji kot na večje modele. Schäfer tudi meni, da bo sprejetje emisijskega standarda Euro7 upočasnilo prihod električnih avtomobilov.
Financiranje dveh poti bo drago
Proizvajalci bodo morali v tem primeru del svojega proračuna nameniti razvoju modelov z motorji z notranjim zgorevanjem, ki izpolnjujejo skoraj nerealne mejne vrednosti emisij. Le tako bodo lahko še naprej prodajali klasične avtomobile, hkrati pa financirali elektrifikacijo. "Vsi delamo velike korake v smeri elektrifikacije. Zato je uvedba Euro 7 ob koncu desetletja smešna, saj moramo za izpolnitev standarda porabiti veliko denarja, ki bi ga sicer lahko vložili v elektrifikacijo." Schäfer zato priporoča, da Evropska komisija bolje posluša proizvajalce avtomobilov.
Ker številne države že načrtujejo prepoved prodaje avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem, tudi proizvajalci avtomobilov napovedujejo konec svoje proizvodnje, nekateri že leta 2025 ali 2030. In kupci bodo to drago plačali. Številni so prepričani, da bi lahko do popolnega prehoda na električna vozila sedanji standard Euro 6, ki je trenutno na meji možnosti motorjev z notranjim zgorevanjem, ostal v veljavi. Prav zato je napovedan standard Euro 7 po mnenju številnih smrtna obsodba avtomobilov, v katere točimo bencin ali dizel.
Evropejci se bomo sami sebe obesili medtem ko kitajski, Rusiji in Ameriki dol visi za eko standarde.