Živimo v času, ko proizvajalci avtomobilske modele brez milosti odpišejo takoj, ko jim ne prinašajo dovolj dobička in ko se ne vklopijo več v njihove strateške načrte. Vendar ni bilo vedno tako. Nekateri avtomobili so namreč v ponudbi avtomobilskih znamk vztrajali zelo dolgo.
Volkswagen je svojega hrošča leta 1968 oglaševal s sloganom: "Pelje in pelje in pelje…" Volkswagen hrošč je tedaj s tekočih trakov prihajal že trideset let. Wolfsburški klasik je sicer v ponudbi ostal 65 let, s čimer se je uvrstil med avtomobile, ki so jih najdlje izdelovali. Vendar pa rekorda v dolgotrajnosti proizvodnje ni osvojil. Pri nemški reviji Auto Strassenverkehr so izdelali pregled avtomobilov, ki so jih dolgo izdelovali brez radikalnih modelnih sprememb.
Morgan 4/4
Na prvih treh mestih niso nemški, ampak britanski modeli, prav na prvem pa je klasični roadster morgan 4/4. Angleži so ga namreč izdelovali med letoma 1936 in 2018 oziroma 2019. Številki v njegovem imenu imata preprost pomen: da ima štiri kolesa in štirivaljni motor.
Land rover
Na drugo mesto se je z 68 leti izdelovanje med letoma 1948 in 2016 uvrstil klasični land rover, ki je na koncu malce osvežen nosil ime defender. Zanimivo je tudi, da so ga ves čas izdelovali v isti angleški tovarni v Solihullu. V svoji življenjski dobi je sicer doživel vrsto posodobitev, ki pa mu niso vzele osnovnega rustikalnega značaja.
Lotus seven
Na tretjem mestu je lotus seven, ki ga izdelujejo od leta 1957. V tem času jih je na ceste zapeljalo le 2.556. Dvosedežnik, ki so ga razvili za klubske dirke, še vedno sledi temeljnim načelom legendarnega ustanovitelja znamke Colina Chapmana, ki je rekel, da mora biti dirkalni avtomobil lahek in kompakten.
Volkswagen hrošč
Legendarni nemški avtomobil se je s 65 leti proizvodnje med letoma 1938 in 2003 uvrstil šele na četrto mesto. V nasprotju z lotusom seven je bil zelo množičen avtomobil, saj so jih izdelali kar 21.529.464.
Hindustan ambassador
Avtomobil na petem mestu ima tudi britanske gene, saj so ga zasnovali na tehniki morrisa oxforda tretje serije, vendar ga je med letoma 1958 in 2014 izdelovala indijska tovarna Hindustan. V 56 letih proizvodnje je postal ikonska podoba indijskih cest in tudi marsikateri obiskovalec indijskega podkontinenta se je peljal z njim, saj so množično služili v vlogi taksijev.
Lada niva
Z deset let krajšo življenjsko dobo od ambassadorja se lahko pohvali sovjetska terenska legenda lada niva, ki s tekočih trakov tovarne v Togliattiju prihaja že od leta 1977 in jo še vedno izdelujejo. Zaradi preproste tehnike jo imajo še vedno radi tisti, ki se morajo po službeni dolžnosti peljati tja, kjer sodobni športni terenci obupajo.
Lada 1200
S 44 leti proizvodnje se je na sedmo mesto uvrstila lada 1200 oziroma lada nova, kot se je tudi imenovala. Vsakomur, ki vidi avtomobil in nekaj malega ve o zgodovini, je takoj jasno, zakaj se Togliatti imenuje tako. Gre namreč za sovjetsko predelavo italijanskega fiata 124, ki so jo izdelovali med letoma 1970 in 2014 in je bila svoj čas najbolje prodajana limuzina v Sovjetski zvezi. Zato so mesto, kjer je tovarna Auto VAZ, imenovali po dolgoletnem predsedniku italijanske komunistične partije Palmiru Togliattiju.
Citroën 2CV
Na seznam desetih najbolj dolgoživih avtomobilov se je uvrstil tudi simpatični citroën 2CV, ki smo ga pri nas poznali kot spačka. Izdelovali so ga med letoma 1948 in 1990, torej 44 let, njegov razvoj pa se je začel že sredi tridesetih let. Besede legendarnega Citroënovega šefa Pierra-Julesa Boulangerja inženirjem so tudi postale legendarne: »Naredite avtomobil, v katerem bo dovolj prostora za dva kmeta v škornjih in stot krompirja ali sod vina, ki bo peljal vsaj 60 kilometrov na uro in pri tem porabil le tri litre bencina na sto kilometrov.« Avtomobil, ki so ga izdelali, pa ni bil všeč le francoskim kmetom, ampak več generacijam navdušenih voznikov in pustolovcev, ki so se z njim odpravili tudi na konec sveta.
Mini morris
Klasični mini morris je bil v proizvodnji le eno leto manj od spačka, od leta 1959 do 2000. Avtomobilček, ki je bil delo legendarnega Aleca Issigonisa, je poganjala prelomna kombinacija prednjega pogona in prečno vgrajenega bencinskega štirivaljnika, ki so jo pogosto kopirali tudi drugi proizvajalci. Issigonisu je s tem konstrukcijskim načelom uspelo ustvariti zelo kompakten avtomobil s presenetljivo prostorno kabino.
Mercedes-benz razred G
Med prvo deseterico se je z 39 leti proizvodnje uvrstil tudi kleni terenec mercedes-benz razred G. Nemci so ga izdelovali med letoma 1979 in 2018 in v teh letih se je iz grobega vojaškega terenca razvil v razkošno prevozno sredstvo za bogate. Daimlerjev oddelek komercialnih vozil ga je v sodelovanju z graškim Steyr-Puchom razvil za vojake in gozdarje, kar se še danes odraža v kleni terenski tehniki z reduktorjem in zaporami diferencialov. Pri nas smo ga dolga leta poznali tudi kot puch G.