Avtomobili, ki se najhitreje zaustavijo

Foto: Klemen Korenjak SiolNET
Foto: Klemen Korenjak SiolNET
Zavorni sistem velja za enega najpomembnejših sklopov v vsakem avtomobilu. Njegova naloga je zaustaviti vozilo in preprečiti nesrečo, ali pa vsaj omiliti posledice. Pri nemškem avto klubu ADAC so v štirih letih testirali zavorno pot okoli 500 avtomobilov. Zdaj so naredili simulacijo in vsa vozila razvrstili po kategorijah.
Oglej si celoten članek

Zaustavitev avtomobila je sestavljena iz dveh elementov - reakcije in zaviranja. Reakcijski čas je dolžina, ki jo vozilo prevozi od trenutka, ko voznik opazi nevarnost, do začetka zaviranja. Odvisen je od reakcije voznika in hitrosti premikanja vozila. Zavorna pot je dolžina, ki jo vozilo prevozi od začetka zaviranja do popolne zaustavitve vozila. Odvisna je tudi os stanja cestišča (kakovost asfalta, vremenske razmere) in pnevmatik vozila (starost, obrabljenost, vrsta, tip), hitrosti in tudi zavornega sistema.

Od 100 km/h do popolne zaustavitve

Zavorna pot je lahko meja med življenjem in smrtjo, med silovitim trkom in varno zaustavitvijo vozila. Kot parameter kakovosti zavor so pri nemškem avto klubu ADAC na testu vzeli pot, ki jo avtomobil potrebuje do popolne zaustavitve pri hitrosti 100 km/h. Pri ADAC so vsa vozila testirali s tovarniškimi pnevmatikami.

V zadnjih štirih letih so testirali okoli 500 novih modelov, zdaj pa so simulirali vse rezultate in avtomobile z najkrajšo zavorno potjo razvrstili po razredih. Med vsemi testiranimi avtomobili ima najkrajšo zavorno pot porsche 911 carrera cabriolet (31,3 metra), najdaljšo pa dostavni citroën jumper combi (47,8 metra). To v praksi pomeni, da, ko se porsche 911 carrera zaustavi, se jumper še vedno premika s hitrostjo 55 km/h.

Razveseljuje dejstvo, da ima vse več modelov krajšo zavorno pot – ne glede na ceno, velikost in maso vozila.

10 najboljših po dolžini zavorne poti po razredih:

Razred malih avtomobilov:
Mini One D: 32,7 metra
Mini Cooper: 33,0 m
Smart forfour 1.0: 34,4 m
Škoda Roomster 1.2 TSI Green tec: 34,5 m
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost: 34,9 m
Renault Clio 1.2 16V 75: 35,0 m
Hyundai i20 1.1 CRDi: 35,1 m
Škoda Fabia Combi 1.2 TSI: 35,2 m
VW Polo 1.4 TDI BMT: 35,4 m
VW cross up! 1.0: 35,5 m

Kompaktni razred:
VW Golf Variant 2.0 TDI BMT 33,1 metra
Seat Leon ST 1.6 TDI: 33,1 m
Audi A3 Sportback 1.4 TFSI: 33,7 m
BMW 220i Coupé: 33,9 m
Mercedes-Benz B 200 Natural Gas Drive: 34,1 m
Volvo V40 T2: 34,2 m
Nissan Pulsar 1.5 dCi 34,5 m
Škoda Rapid 1.2 TSI: 34,7 m
Ford Focus 1.0 EcoBoost: 34,8 m
Renault Mégane TCe 130: 34,8 m

Srednji in višji razred:
Mercedes-Benz S 500 Plug-In: 32,6 metra
Mercedes-Benz C 220 BlueTEC T: 32,8 m
Audi A7 Sportback 3.0 TDI: 33,0 m
Mercedes-Benz E 400 Cabrio: 33,1 m
Audi A6 allroad 3.0 TDI: 33,3 m
VW Passat Variant 2.0 TDI: 33,7 m
BMW 740i: 33,9 m
Tesla Model S P85: 34,1 m
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI: 34,1 m
Volvo S60 D4: 34,2 m

Športni razred
Porsche 911 Carrera Cabrio: 31,3 metra
Porsche 911 Carrera Coupé: 32,1 m
Jaguar F-Type Coupé: 32,7 m
Mercedes-Benz SL 350: 33,0 m
Porsche Cayman: 33,1 m
Audi R8 Spyder V10: 33,2 m
Peugeot RCZ R: 33,9 m
Audi TT Coupé 2.0 TDI ultra: 34,3 m
Mercedes-Benz AMG GT: 34,4 m
Nissan 370Z Roadster: 34,7 m

Razred SUV (športni terenci)
Volvo XC90 D5: 33,6 metra
Mercedes-Benz GLK 250 CDI BlueTEC: 33,8 m
BMW X3 xDrive20d: 34,5 m
Audi Q7 3.0 TDI ultra: 34,6 m
VW Touareg V6 TDI SCR BMT: 34,9 m
Audi Q3 2.0 TDI: 35,0 m
Porsche Macan S Diesel: 35,2 m
Kia Sportage 2.0 CRDi: 35,3 m
BMW X6 xDrive 30d: 35,6 m
Ford Kuga 2.0 TDCi: 35,9 m

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.