Proizvajalci avtomobilov sanjajo o futurističnih zvokih električnih avtomobilov, da bi zagotovili, da jih bodo pešci slišali.
Glede na razstavljena vozila na ženevskem avtomobilskem salonu je jasno, da se BMW, Mercedes-Benz, Audi, Mini, VW in drugi pripravljajo na množičen prihod električnih vozil na ceste.
"Zvok električnega vozila je njegova identiteta, je bilo večkrat slišano ob predstavitvah novih električnih modelov. Frank Welsch, ki je pri Volkswagnu odgovoren za tehnični razvoj pravi, da zvok električnega avtomobila ne sme biti preveč vsiljiv ali nadležen: "Lahko je futurističen, ne sme biti neslišen, tako kot je bilo v preteklosti. Ne more oponašati niti zvoka motorja z notranjim zgorevanjem."
VW-jevi električni avtomobili bodo imeli zvočnike, ki bodo pritegnili pozornost pešcev, je še dejal Welsch in dodal, da morajo imeti serijski modeli bolj značilen zvok, ki mu bodo dodali več basov. "Ne sme delati kot šivalni stroji, zvok mora biti futurističen," še pravi in dodaja, da bodo imeli terenci globlji zvok, ki bo odražal njihovo velikost.
VW je sicer že izbral zvok za kompaktno vozilo Volkswagen I.D., ki ga bomo v prodajnih salonih dočakali prihodnje leto.
Mercedes-Benz je za svojega električnega športnega terenca razvil umetno brenčanje, ki je dovolj glasno, da opozori pešce na svojo bližino, hkrati pa ne moti udobja potnikov.
"Želimo, da bo avto čim bolj tih v potovalni kabini, zunaj pa slišen," je povedal vodja razvoja električnih vozil pri Mercedes-Benzu Jochen Hermann. Dodal je, da so za model EQC pred letom dni izbirali med tremi zvočnimi signali. "Zvok mora biti enako izpopolnjen kot pri naših vozilih z motorji z notranjim zgorevanjem," pravi Hermann.
Mercedes-AMG, blagovna znamka športnih vozil iz Stuttgarta sodeluje z ameriško rock skupino Linkin Park. Skupaj iščejo močan umetni zvok za svoje električne športne avtomobile, je dejal predsednik uprave Mercedes-AMG Tobias Moers.
Izziv je najbolj pereč za proizvajalce športnih avtomobilov, je povedal Michael Pfadenhauer, vodja akustike pri Porscheju. "E-zvoka ni. Treba ga je izumiti. Zvok bi lahko označili kot avtomobilov čustva. Daje vam povratne informacije o moči in sposobnosti avtomobila," še pravi in pojasnjuje: "Pri nizkih hitrostih in vrtljajih mora omogočiti udobno vožnjo. Pri večjih hitrostih v športnem načinu pa je potrebna intenzivnejša zvočna povratna zveza, da bi kupci spoznali potencial vozila."
Lahko bi tudi preklinjali v različnih jezikih (izbor jezika v meniju), ko se stanje baterije, sredi zastoja na AC, bliža …
marsem ti si en sam bedak
Ja, to je res najbolj pomembno, kako bodo "brenčali". Bedaki... najprej naj proizvedejo solidno vozilo za dostopno ceno.