“Z dovolj velikim številom avtomobilov bi bilo mogoče poravnati nočno in dnevno proizvodnjo elektrike. Tako podnevi ne bi bilo treba vklapljati dodatnih elektrarn,” je za Žurnal24 idejo o vključitvi električnih avtomobilov v elektroomrežje komentiral Andrej Pečjak, slovenski pionir na področju teh avtomobilov.
Vozili bi se brezplačno
“Z avtomobilom se pripeljete v službo, tam ga priključite v omrežje in medtem oddate recimo dve kilovatni uri energije. To pa je smiselno šele, če za ti dve kilovatni uri zaslužite toliko, da v nočnem času za to dobite pet ali šest kilovatnih ur in se tako vozite brezplačno,” je pojasnil Pečjak. Potreba po shranjevanju električne energije pa postaja vse bolj aktualna hkrati s popularnostjo obnovljivih virov energije. Energija sonca in vetra v primerjavi z neobnovljivimi viri ni stalna, zato jo je treba shranjevati. Baterije pa so drage – avtomobilske stanejo od pet tisoč do 15 tisoč evrov, pravi Pečjak. Baterije se ne bi obrabile, dodaja, saj bi energijo oddajale le med 40- in 70-odstotno napolnjenostjo, kadar so na obrabo najmanj občutljive.
Prednjačijo Danci
Program V2G (angleško vehicle to grid; iz avtomobila v omrežje) v Združenih državah Amerike razvijajo že od leta 1997. Po besedah Pečjaka pa v praksi na tem področju prednjači Danska. Po njegovih ocenah bi ta sistem lahko začela koristiti že čez pet let. “Zdaj pri nas elektrike sploh ni mogoče prodajati v omrežje,” pravi Pečjak in dodaja, da bi v Evropski uniji tak sistem lahko imeli že v desetih letih.
Avtomobil kot baterija
Razvoj omrežja.
“Najdlje so Danci, pri nas pa elektrike sploh še ni mogoče prodajati v omrežje,” pravi Andrej Pečjak.