Audi je s Q8 pred petimi leti zadel glavico na žebljico. Imel je vse: vabljivo kupejevsko, skoraj razuzdano podobo velikega suva, najnaprednejšo tehnologijo, močne (termične) motorje. Da se mu leta ne bi začela poznati, so Q8 lani poslali skozi aktivno nadgradnjo in vrnili na cesto še modernejšega, še bolj izpopolnjenega. Sicer so pri Audiju nekoliko zakomplicirali nomenklaturo, saj so mu ob bok in na cenike naenkrat postavili še električna audija Q8 e-tron in Q8 sportback e-tron, ki pa sta precej drugačna avta. Tisti, ki išče klasični pristop suvovskega dolgoprogaša, ne bo razmišljal niti za hip.
Avto s tako dolgim seznamom serijske in neserijske opreme je še najlažje opisati skozi vožnjo. Izkoristil sem priliko in se z audijem Q8 odpravil v San Marino. Žepna državica je od slovenske meje oddaljena dobre štiri ure, iz naše prestolnice okoli pet ur in pol oziroma 500 kilometrov stran. Več kot dovolj, da preizkusim udobje, zmogljivosti in napredno tehnologijo. Ter doseg z enim rezervoarjem.
Petmetrski testni Q8 je bila izvedbe 50 TDI, torej z močnejšim šestvaljnim dizlom in 210 kW (286 KM). Kar dober porok za držanje hitrega tempa. Poleg vse standardne opreme je bil napolnjen še s precej dodatki, ki pa so hitro prišli do izraza in upravičili dodaten vložek. Na cesti je bila velika postava na kar 22-palčnih platiščih še dodatno opazna zaradi posebne puščavsko peščene barve, ki je hitro nabirala simpatije, pa seveda tudi umikala počasnejše voznike na desni pas. S prenovo so uvedli tudi možnost nekaterih dobrodošlih detajlov, na primer v kontrastno črno barvo obarvane kroge logotipa ter ostale oznake. Krom se je umaknil.
Podatki o vozilu (audi Q8 50 TDI quattro 210 KW)
Pogon: dizelski, šestvaljni, na vsa kolesa
Največja moč: 210 kW (286 KM)
Navor: 600 Nm pri 1.750 vrt./min
Mere v mm (D x Š x V, medosje): 4.992 x 1.995 x 1.697; 2.998
Prtljažnik v litrih: 605 - 1.755
Zmogljivosti: 241 km/h, pospešek 6,1 sek od 0 do 100 km/h
Poraba (kombinirana): 8,2 l/100 km
Cena: 86.730, 120.010 (testni)
Ko se človek prvič usede za volan oziroma komandni kokpit, deluje audi Q8 kar strašljivo velik in prevesoljski. Ko pa voznik spelje, se hitro prelevi v prijaznega velikana, ki vedno sugerira in pomaga s pravo dozo pomoči. Dvema velikima novima digitalnima zaslonoma družbo dela še manjši za vse v zvezi z udobjem sedežev in prezračevanjem.
Impozantna je ročica menjalnika v slogu vzvoda za dodajanje moči pri kakšnem reaktivcu. Všeč mi je, da Audi po prenovi ostaja zvest intuitivnim fizičnim stikalom za dostop do hitrih funkcij in da je neskončna digitalizacija vseh mogočih nastavitev le v drugem planu, kot dodatna pomoč. Volan odlično sede v roke, fizični gumbi na njem so voljni in kljub številčnosti enostavno razpoznavni.
Kilometri proti San Marinu so se začeli hitro nabirati. Gnečo na slovenskem odseku avtoceste sem prepustil asistenčnim sistemom, dogajanje v zvezi z vožnjo pa spremljal prek jasnega in informativnega projekcijskega zaslona na vetrobranskem steklu. Audi je s pomočjo aktivnega asistenta zlahka sledil prometu s primerno hitrostjo in razmakom, opozarjal na bočni promet in pomagal držati smer znotraj voznega pasu.
Zaradi velike moči in kar 600 Nm navora se je 2,1 tone težki Q8 premikal enostavno in gladko, brez vsake dramaturgije, če je nisem od njega zahteval z močnim pritiskom na plin. Ker ima pogon vgrajeno 48 V tehnologijo mehkega hibrida, je pomožni motor velikokrat omogočal 'jadranje', med katerim je šestvaljnik počival in varčeval.
V ospredje je kmalu stopil pomen prvega, praktično obveznega doplačila v takšnem avtu - zračnem vzmetenju. Pri višji hitrosti je samodejno znižalo višino od tal, v klasični nastavitvi trdote pa je odlično dušilo tresljaje. Kljub omenjeni masi je avto izredno udobno plaval po avtocesti.
Za dodatno stabilnost je skrbela zadnja prema s spremenljivim kotom koles, ki so posnemale gibanje prvih koles, tako da je pri veliki hitrosti v zavoju audi brez težav in nagibanja držal linijo. Seveda je bila funkcija še toliko bolj uporabna pri počasnih manevrih skozi ovinke ali na parkiriščih, ko so kolesa obrnejo v nasprotno smer od prednjih in s tem občutno skrajšajo obračalni krog.
Že je švignila mimo meja, dobro uro kasneje Benetke, sledila je Padova, pa 'tečni' odsek proti Bologni … Kilometri so se nabirali, a kot voznik sem se kljub živahnemu prometu tovornih in osebnih vozil počutil spočito. Ne le to, da je avto veliko večina dela opravljal namesto mene, v dolgoprogaškem avtu so izrednega pomena tudi udobni sedeži.
Uf, ti sedeži ...
Testni audi Q8 je imel grajene doplačljive S športne sedeže v premijskem usnju. Prednja dva sta imela vgrajeno tudi prezračevanje, ki se na dolgi poti v vsakem toplejšem vremenu izkaže za fantastično funkcijo, še posebej ker je mogoče nastavljati ne le stopnjo zračenja, temveč tudi porazdelitev zračnega toka ob telesu.
Za piko na i sta oba prednja sedeža nudila izvrstno masažo hrbta in ledij s sedmimi različnimi programi delovanja. Na dolgi poti ali pa po stresnem dnevu je takšna revitalizacija odlična dodana vrednost. Do San Marina sem imel priliko tudi preizkusiti vse programe in izbrati zmagovalnega. Na vsak način so sedeži nudili izkušnjo, vredno drugega obveznega doplačila v sodobnem dolgoprogašu.
Hvaležen za hiter izklop funkcije
Tako kot v vseh novejših avtih, sem se moral spoprijeti tudi z obvezno novotarijo v obliki zvokovnega opozorila na prekoračitev omejitve hitrosti. Seveda kot jih razpoznava avto glede na kamero in podatke navigacije. Audi je bil zaradi dvojnega preverjanja nadpovprečno zanesljiv, a vseeno ni šlo brez številnih lažnih alarmov in piskanja med vožnjo. K sreči so inženirji možnost izklopa postavili znotraj dveh klikov na zaslonu. Vsekakor pa je vožnja skozi Italijo pokazala, da so lahko hitrostni prometni znaki postavljeni še precej manj logično kot se glede tega vozniki jezijo glede Slovenije.
Moja 'puščavska lisica' se je v polavtonomnem režimu nekje pri četrtem masažnem programu že prebila skozi gnečo Bologne in zavila vzdolž Jadranske obale proti Imoli in naprej Riminiju. Vmes me je kratkočasilo premijsko ozvočenje Bang&Olufsen. Pri vsem udobju na kupu pa me je zmotila relativna skopost za odlaganje drobnarij. Sredinski predal je zelo plitek in primeren le za QI polnjenje, tudi držala za pijačo tako spredaj kot zadaj so nenavadno ozke in dobre kvečjemu za kavni lonček z avtomata, ne pa za avto, s katerim lahko v enem koraku pokrijemo več sto kilometrov poti. Denarnico ali očala lahko človek pospravi kvečjemu v vratni prostor, kar pa ni idealno.
Vmes sem že zavil z avtoceste in na poti proti cilju izkoristil športni režim delovanja motorja in podvozja. Čudovito zaledje Emlije Romane, napolnjeno z griči in zavitimi cestami, je bil idealni poligon za avto, da je pokazal svoje talente tudi na cesti nižje kategorije. Zanesljivo vstopanje in izstopanje v ovinke, močne zavore, hitri pospeški, vse je lahko pokazal.
Izstopa tudi na parkirišču
San Marino, državica z najstarejšo neprekinjeno demokracijo na svetu, se je na hribu Monte Titano pokazal natančno takrat, kot je napovedala zelo dobra in vedno z oblakom povezana Audijeveva navigacija. Malo me je skrbelo, kam bom med vsemi tistimi fiat pandami in lancia ypsilonkami parkiral svojo mrcino, vendar se mi je kar hitro nasmehnila sreča. Audi Q8 je resda nekoliko štrlel iz za državo klasičnega parkirnega boksa, a zaradi odličnih kamer in senzorjev ter seveda štirikolesnega volana je bilo manevriranje enostavno.
Po koncu obiska te izredno zanimive in s kulturo ter zgodovino bogate države v naši neposredni bližini je bil čas za povratek. Del poti je minil v temi, ko se je lahko izkazala tudi Audijeva vrhunska tehnologija osvetljevanja ceste z matričnimi žarometi, še enem obveznem doplačilu. Tudi deževalo je, a mi je napis quattro poleg športnih Continentalovih pnevmatik vlival visoko stopnjo zaupanja in občutka varnosti.
Danes tu, jutri daleč stran ... in nazaj
Izkazalo se je, da premagovanje po 500 in več kilometrov v enem zamahu s takšnim ni prav nič neobičajnega. Poraba dizla se je na avtocesti gibala pri dobrih osmih litrih, kar je pričakovano glede na vso tehnološko zaledje in moč. Tudi 85-litrski rezervoar zlahka pokrije zelo dolge razdalje, s katerimi je mogoče preskočiti državo ali dve, vmes pa ne zgubljati časa za iskanje in postanke na električnih polnilnicah.
Audi Q8 se je na malo drugačnem testu 'na razdaljo' izkazal za odličen, predvsem pa zelo udoben potovalni stroj. Pa sploh še nisem omenil prostorne druge vrste s sedeži, ki so celo vzdolžno pomični, ali pa 605-litrskega prtljažnika, ki se pri zračnem vzmetenju lahko spusti h tlom. Odlično doplačilo pri testnem avtu je bila tudi v celoti elektrificirana vlečna kljuka.
Eden najbolj ekstravagantnih audijev ta hip pa seveda za vse to zahteva tudi posebno ceno. Vstopna cena za tako motoriziran Q6 starta pri slabih 87 tisočakih, vsa vgrajena oprema in lastnosti pa so testnika pognali do 120 tisoč evrov. A kdor si jih lahko privošči, bo dobil zelo velik kos avta. Dobesedno.
Dizle za elito,bencinske mopede za rajo