Nič kričečega ni pri mazdi3 v smislu "glejte me, tukaj sem." A ko se jo opazi, so pogledi nanjo še dolgo prilepljeni. Predstavljam si, da njen tipičen kupec ni ljubitelj instant zgodb in da se je pripravljen prepustiti nekoliko drugačnemu pogledu na vožnjo in udobje. Pa tudi, da ceni kakovost ter na ceniku ne pogleda najprej na vstopno ceno oskubljene različice. Pri trojki takšne različice namreč sploh ni. Oskubljene. Ne, pri mazdi3 je občutek, da za vložen denar ponuja res veliko, stalno prisoten.
Nova lepotica je skok naprej v vseh pogledih in v marsikaterem sodi že v premijski del kombilimuzinskega razreda. Na kratko smo se družili z različico G122, ki sodi na začelje motorne ponudbe. Njena opremljenost pa je bila stopnjo nad "vstopno" opremo, a to je pri Mazdi itak svojstvena zgodba. O tem kasneje.
Kombilimuzina oblikovno človeka ne more pustiti hladnega. Večinoma s strani opazovalcev žanje predvsem hvalo, saj gre res za izjemno prepletenost proporcev, mehkih prehodov in ostrih kontrastov. Dokaz, da so naredili nekaj posebnega, je oblikovalski "oskar", nagrada Red Dot. Enako lepa se mi zdi trojka od znotraj in po mojem mnenju predstavlja trenutni oblikovni vrhunec v svojem razredu tako z obliko kot tudi glede splošne kakovosti. Volan, merilniki, fizične tipke, hod ročnega menjalnika, počutje na prednjih sedežih … Vse deluje ne le lepo za oči, temveč tudi kakovostno za prste in ostalo telo. Ničesar ni preveč in ničesar premalo. Od najnižje opreme dalje.
Seveda obstaja še možnost nekaterih izboljšav. Japonka ne pretirava z digitalizacijo, osrednji 8,8-palčni zaslon je dokaj ozek in dejansko namenjen tistemu, kar smo svoj čas pričakovali od takšnih zaslonov - varnemu spremljanju med vožnjo in za vožnjo koristnih podatkov. Kljub novi generaciji vmesnika, ki se je precej poboljšal in s katerim se med vožnjo upravlja prek velikega okroglega gumba med sedežema, pa se zdi, kot da Mazda na področju intuitivnosti menijev in prijaznosti nekaterih funkcij namerno pušča možnost za izboljšave. In tudi slovensko meniji ne znajo, kar Mazdi res ni več v čast. V uteho je opcijka povezljivosti z modernimi telefoni prek Android Auta ali Apple Car Playa.
Voznik se na razmeroma nizkem sedežu in za pokončnim volanom počuti kot sprijet z avtom. Malce tesneje bo zadaj. Odrasla potnika bosta imela zaradi velikega C-stebrička lahko težavo z naklonom glave, medtem ko je prostora za noge dovolj. Prevoz petega potnika je mogoč, a ga ovira visok sredinski greben. Še največja težava pa bo bržkone vstopanje v drugo vrsto, saj so druga vrata majhna, oblikovna rešitev C stebrička pa vstopno luknjo naredi še manjšo.
Niti glede prtljažnika se mazda3 ne more kosati z najboljšimi, oziroma celo s povprečnimi. Podatek o 351 litrih je namreč danes nekaj normalnega že v razred manjšem segmentu kombilimuzin, japonka ima tudi dokaj visok nakladalni rob. Podrti zadnji naslonjali ustvarita mehak, a poševen prehod prtljažnika.
Na trgu boste z lučjo iskali kombilimuzino, ki ima več serijske asistenčne opreme kot mazda3. Polni LED žarometi z avtomatskim preklapljanjem med dolgimi in zasenčenin snopom, radarski tempomat, asistent za zastoje, asistent za mrtve kote in ohranjanje voznega pasu, prepoznavo znakov z ISA prilagajanjem hitrosti, nadzor zbranosti voznika prek notranje kamere … K temu oprema "plus", kot je bila v testnici, doda še ogrevanje sedežev in volana, matrične žaromete, pa 18-palčna platišča, sprednje parkirne senzorje in zadnjo kamero …
In kar je najbolje pri vsem tem dolgem seznamu - vsi ti sistemi delujejo prijazno in so dejansko v pomoč, ne nadlego.
Tehnični podatek, da mazda3 zadaj uporablja vpetje podvozja po sistemu torzijskega droga, me je sprva navdajalo z nezaupanjem. Ki pa se je med vožnjo hitro razblinilo, saj podvozje nudi zelo dobro podporo vsem ostalim karakteristikam vožnje. Volan je zelo natančen, ročni menjalnik morda po gladkosti gibov trenutno celo najboljši na trgu, celoten vtis vožnje po avtocesti ali podeželju pa nadpovprečen.
Da ne bo pomote, mazda3 ni najostrejši avto v segmentu, to mesto pripada fordu focusu. In kakopak je treba tako kot pri vsaki tipični mazdi zadnjih 15 let za ustavitev močneje pohoditi na zavoro kot pri kakšni drugi znamki. Vseeno gre vozniško za zelo prepričljiv avto, ki mu je uspelo vzpostaviti eno najboljših razmerij med kombinacijo zanesljive lege in cestnega udobja. K slednjemu gotovo pripomore standardna tehnologija G-vectoring, pri kateri avto v ovinkih s stalnim nadzorom nad motornim navorom in zavorami poskrbi za čim manj nagibanja karoserije.
90-kilovatni dvolitrski bencinar, ki bo prva izbira strank, ni športnik, a tudi ni počasne. Ob pomoči tehnologije mehkega hibrida zagotavlja spodoben start z mesta in doseže stotico v malenkost nad 10 sekundami. Je tudi razmeroma tih med avtocestno vožnjo, tako kot je tih celoten avto. Ko pride čas prehitevanja ali pospeševanja od srednjih k visokim hitrostim, pa je potrebno celoten navor bezati na plano z visokimi vrtljaji, nekaj, kar zmorejo turbo motorji opravljati odločneje oziroma hitreje. A tako varčni primerljivo močni turboti v razredu zlepa ne morejo biti, saj nam je mazda3 G122 med testno porabo izkazala rezultat 7,2 litra.
Že odlično opremljena mazda3 starta s ceno tik pod 20 tisočaki, v to je vključne bela barva. Za 1.200 evrov doplačila oprema plus nudi veliko dobrot, bolj skeptičen sem do doplačila 2.500 evrov za šeststopenjski avtomatski menjalnik, saj bi z njim podrli kar nekaj odlično zastavljenih razmerij.
Mazda3 je vsekakor avto, ki obljublja vozniško zadovoljstvo na dolge proge.
Podatki o vozilu (Mazda3 G122 plus)
Motor: 1.998 cm3, bencinar, štirivaljnik
Moč: 90 kW (122 KM) pri 6.000 vrt/min.
Navor: 213 Nm pri 4.800 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.460 × 1.795 × 1.435, medosna razdalja 2.725
Prtljažnik (v litrih): 351 - 1.026
Poraba na testu: 7,2 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 117 g/km
Zmogljivosti: 197 km/h, 10,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 21.190 €
Konkurenti: VW golf, seat leon, ford focus, renault megane, audi A3, BMW serija 1, mercedes A ...
PLUSI: posebna zunanjost, visokokakovostna notranjost, vožnja, ročni menjalnik, asistenčni sistemi.
MINUSI: prostornost zadaj in v prtljažniku, v primerjavi z nekaterimi tekmeci zapleten infozabavni sistem.
se da pa enostavno (za malo denarja) navit motor na 180 konjev https://www.ecumap.com/vehiclelist.php?Brand=2013&Model=7858&Engine=9310 in https://www.dyno-chiptuningfiles.com/tuning-file/mazda-cx-3-20-skyactiv-g-120hp/
Od zadaj izgleda kot alfa. Torej sem jaz prvi (dopuščam možnost, da edini...), ki ga je ta avto pustil hladnega. …