Znano je, da je BMW Z4 nastal hkrati s toyoto supro, s katero si deli tudi tehniko, a se zdi, da so se na Bavarskem bolj posvetili ležerni plati avtomobilske športnosti, ki so jo združili z izročilom izdelovanja odprtih roadsterjev, ki sega v same začetke njihove avtomobilske proizvodnje. BMW Z4 zato ne navduši le z živahnostjo, natančnostjo in dinamično vodljivostjo, ampak tudi s sofisticirano obliko in dobrim občutkom v vožnji, ki izhaja tudi iz tega, da so mu namesto prednikove trdne namenili platneno zložljivo streho. Ima tudi dva precej različna značaja. In z obema vas enako prevzame.
Silovit športnik
Prvega, izrazito športnega vzbudi športni vozni program. Motor, 3-litrski vrstni šestvaljnik, tedaj postane glasnejši in bolj gromek, svoj silovit značaj pa poudarja tudi z glasnim pokanjem iz izpušne cevi. Zelo neposreden postane tudi volan, podvozje pa s trdoto avtomobil priklene ob tla, da kljub silovitim pospeškom 340 'konjev' iz prisilno polnjenih šestih valjev ostane trdno pod nadzorom voznika oziroma elektronike, ki poskrbi za stabilizacijo avtomobila, če voznik v navdušenju nad živahnostjo motorja in lahkega avtomobila prestopi meje. A kljub temu podvozje ostane tudi dovolj mehko, da učinkovito ublaži največje udarce s podlage.
Da se moč motorja preko zadnjih koles gladko prenaša na podlago, poskrbi tudi odličen osemstopenjski samodejni menjalnik, za učinkovita pospeševanja iz ovinkov pa med drugim tudi samodejna zapora diferenciala, ki dovoli tudi precej poigravanja z zadkom.
Ležerni popotnik
Drugi značaj se vzbudi v normalnem voznem programu, ko BMW Z4 postane povsem uglajen športni avtomobil, ki vozniku dovoli, da ležerno križari po pokrajini, nekako v slogu legendarne uvodne špice originalnega filma The Italian job in popevke On days like these, ki jo je v filmu iz šestdesetih let prepeval Matt Monro. No, seveda preden miura zapelje skozi tisti predor. Če ne veste, o čem govorim, poglejte pripeti video.
Podvozje v tem primeru postane precej mehkejše, odzivi s podlage udobnejši, motor pa živahno podpre izhode iz tesnejših ovinkov in pospeševanja v kratke ravnine, še raje pa vidi, če se vozite po dolgih ravninah z odprtim zavoji. Hkrati postane bolj kultiviran tudi njegov zvok, glasno pokanje izpušnih cevi pa povsem potihne. In na ta način dolge vožnje postanejo pravi užitek, ki ga ne prekinejo niti prepogosti postanki na bencinskih črpalkah. Poraba goriva v tem primeru namreč redko preseže devet litrov, zato je goriva v 51-litrski posodi več kot dovolj, da si prej zaželite postanka za kavo na kakšnem lepem kraju kot pa avtomobilu poide sapa.
Sodobni roadster
Gotovost v dobre vozne lastnosti BMW Z4 vzbudi tudi z živahnimi karoserijskimi linijami ter s precejšnjo širino v razmerju do dolžine, solidno medosno razdaljo in zares majhno oddaljenostjo dna od tal. Vstop v kabino je zaradi nižine predvsem za starejše lahko nekoliko stresno opravilo, prav tako pa tudi izstop iz nje, ko pa enkrat sedite, je občutek zelo dober. Prostora za potnika in sopotnika je povsem dovolj, seveda v skladu s pričakovanjem, ki v roadsterju pač ne more biti preveliko, v lahkem dosegu pa so tudi vsi potrebni gumbi. Tako kot v drugih modelih je tudi tu veliko upravljanja prepuščeno osrednjemu zaslonu na armaturni plošči, digitalni in povsem prilagodljivi pa so tudi merilniki pred voznikom. BMW-jeva sodobna tehnologija je pač vstopila tudi v ta, precej klasični roadster, in če si želite klasičnih analognih merilnikov in tipk, se boste pač morali ozreti drugam. A tistih, ki se bodo odločili za BMW Z4, to gotovo ne bo motilo.
Kot sem že napisal so se pri BMW-ju odločili, da svojemu roadsterju v novi generaciji namesto trdne namenili platneno zložljivo streho, ki se med vožnjo do 50 kilometrov na uro zloži v vsega desetih sekundah. Odločitev za platneno streho je bila gotovo dobra, saj nekako bolj odgovarja značaju BMW-ja Z4. A naj bo streha še tako dobra, si boste večino časa želeli voziti brez nje, saj boste le tako začutili veter v lasih in občutek svežega zraka, boljši pa je tudi razgled naokoli, ki mu morajo tedaj, ko je streha zaprta, precej pomagati elektronski pripomočki, vključno z vzvratno kamero.
BMW Z4 je torej avtomobil, ki vas gotovo ne bo pustil hladnih. Žal je precej drag, saj bi za testnega morali odšteti več kot 80 tisočakov. A če si ga želite in si ga lahko privoščite, vam gotovo ne bo žal.
Podatki o vozilu: BMW Z4 M40i
Motor: turbobencinski, šestvaljni, 2.998 ccm
Največja moč: 250 kW (340 KM) pri 5.000 vrtljajih
Največji navor: 500 Nm pri 1.600 vrtljajih
Zmogljivosti: 250 km/h, 4,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4,324 x 1.846 x 1.304, medosna razdalja 2.470
Prtljažnik (v litrih): 281
Poraba: 7,4 litra/100 km (kombinirani cikel ECE), izpusti CO2: 168 g/km
Cena v evrih: 81.046
Plusi: Privlačen videz, udobje, oblika, oprema, motor, menjalnik, vozne lastnosti.
Minusi: Cena, preglednost ob zaprti strehi.