Avti, ki v 2020 niso dočakali silvestrovega

Foto: BMW
Foto: BMW
Nekatere je pokopala starost, druge emisije.
Oglej si celoten članek

Leto 2020 je bilo usodno za veliko znanih modelov, ki so izginili iz ponudbe avtomobilskih salonov. Prevladujoči trend križancev in suvov je še zmanjšal ponudbo pri ostalih tipih karoserij, hkrati je prišlo tudi do nekaj "umorov" modelov, ki so bili še čisto OK, a niso več sodili v znamkino strategijo lovljenja ravnovesja pri Excelovih tabelah z emisijami. 

Foto: Alfa Romeo Alfa romeo giulietta

Alfa romeo giulietta
Z nami je bila kar 10 let. Izdelana je bila na isti zasnovi kot fiat bravo in lancia delta, ki ju že zdavnaj ni več med "živimi". Giulietta si je ob svoji premieri po Evropi prislužila več naslovov. Do leta 2016 so izdelovali tudi športno quadrifoglio verde različico. Lepotica med kombilimuzinami je ostala še tudi v visoki starosti, a tehnična zastarelost je neizogibno prevladala. Konec decembra so jo prenehali izdelovati, v slovensko registracijo si je lani nadelo nekaj deset vozil.

BMW M2
Pet let so ga izdelovali, v naša srca pa se je zapisal kot morda eden najboljših M avtov sploh. Čeprav najmanjši (in najcenejši) v M družini je bil po zaslugi svojega zmogljivega šestvaljnika in podvozja izredno zabaven na zaprti pisti. Pristni spomin na čase začetkov črke M izpred skoraj 40 let in gotovo kmalu eden najbolj iskanih avtov na trgu rabljenih.

Citroën C4 cactus
Eden tistih avtov, ki jih bomo najbolj pogrešali. Funky videza, zanimive tehnične rešitve, po posodobitvi tudi z zelo udobnim podvozjem. Zlahka bi še zdržal kakšno leto med nami, a so pri znamki odločili, da bosta njegovo vlogo skušala prevzeti nova generacija modela C4 in e-C4. Lani smo v Sloveniji registrirali 73 cactusov, leto prej precej več. 

Foto: Citroën Citroën C4 cactus

Ferrari GTC4lusso
Leto 2020 je bilo neizprosno tudi do ultraprestižnih avtov. Poslovili so se aston martin rapide, bentlay mulsanne ... Med žrtvami pa je tudi GTC4lusso, prvi "družinski" ferrari, pa še s štirikolesnim pogonom hkrati. To čudno ime je prevzel leta 2016, dotlej se je pet let imenoval FF.

Jaguar XJ
Končno! Veliki jaguar je po desetih letih proizvodnje lani poleti odpeljal v sončni zahod. Limuzina se je prva leta dostojno postavila naproti nemškim prestižnim limuzinam, a ji je nato pošla sapa. Kljub temu je vztrajala, naslednika s to prestižno zgodovinsko oznako vsaj za zdaj ne bo, Jaguar vse sile usmerja v suve in križance.

Kia optima
Eksot med srednje velikimi limuzinami in karavani. Lepa korejka ni nikoli dosegala velikih prodajnih številk, konkurenca v že tako ugašajočem segmentu je bila prevelika. Med glavne hibe je sodila ozka motorna ponudba. A vedno smo radi pogledali zanj, ko je šla mimo. Lani so pri nas registrirali le še en avto.

Foto: Saša Despot Lexus IS

Lexus IS
Japonca bomo zares pogrešali! Na trg je prišel 2013, letos so ga močno posodobili, a se v Evropi prodaja zaključuje. Športna limuzina bo ostala v lepem spominu po udobju, premijski drugačnosti in skrajni zanesljivosti. 

Mercedes S kupe/kabriolet
Prestižni dvovratnik je z menjavo generacije S prišel v slepo ulico. Škoda, tako kupe kot kabriolet sta bila prava lepotca, a pri Mercedesu so se v negotovih časih lotili množičnega kleščenja razbohotene palete. Kdo ve, kdaj bomo spet doživeli duhovnega naslednika CL.

Mercedes SL kabriolet
Ni kaj dodati, po osmih letih se je prestižni mercedes z velikimi, celo V12  bencinskimi motorji, poslovil. Čas takšnim avtom ni več naklonjen. Se pa že napoveduje naslednik.

Mercedes SLK/SLC
Verjetno ste že pozabili, da so pri Mercedesu še vedno izdelovali tudi malega kabrioleta. Zdaj, ko so ga nehali izdelovati, je po 24 letih odšel eden glavnih predstavnikov malih roadsterjev. Tretjo generacijo so izdelovali od leta 2011, leta 2016 so jo ob dvajsetletnici posodobili in ji spremenili ime.

Foto: Saša Despot Mercedes-Benz razred X

Mercedes X razred
Ko je prihajal na trg, je bil zelo samozavesten. Po manj kot treh letih je Mercedesov prvi pick-up, izdelan na osnovi nissan navare, tiho zapeljal z brezpotja. Premalo mercedesa je bilo v njem, so se strinjali kritiki.

Nissan 370Z
Slovo japonskega kupejevskega šprinterja ni presenečenje, saj so ga izdelovali od leta 2009. Pa še takrat je bil izdelan neposredno na predhodniku 350Z. Pogrešali bomo njegovo starokopitno divjo naravo, ki je v današnjih avtih ni ostalo več veliko. 

Foto: Žurnal24 nissan_370z_03

Opel ampera-E
Pri nas je ni bilo, zato jo sploh ne bomo pogrešali. A ob prihodu na trg komaj leta 2016 je električni opel dvignil veliko prahu, saj je bil praktičen in z razmeroma velikim dosegom. Bila pa je narejena še na osnovi platforme General Motorsa, medtem ko je Opel vmes prešel pod koncern PSA oziroma skorajšnji Stellantis. Prodajni flop.

Peugeot 308 GTI
Nova generacija modela 308 je že v fazi razvoja. Po petih letih pa se je poslovila njegova mišičasta različica GTI, ki je bila odlična kombinacija med udobjem, praktičnostjo in športnostjo. Tako gre v zgodovino še eden zadnjih levov z oznako GTI, saj bodo pri Peugeotu po novem svoje najmočnejše izdelke označevali s PSE.

Foto: Saša Despot Škoda kodiaq RS

Škoda kodiaq RS
Da, res je. Najbolj razgrajaški češki suv s kar 167 kilovati (240 KM) pod pokrovom, ki je bil sposoben vreči senco na marsikaj veliko dražjega, je po vsega enem letu prodaje že dobil rdečo zastavo. Od novembra dalje so prenehali pobirati naročila zanj. Kodiaq RS bo v prihodnje pravi zbirateljski model. 

Toyota GT86
V Sloveniji je prodaja ugasnila že prej, a proizvodnja tega izredno zabavnega kupeja na globalni ravni se je končala šele leta 2020. Prihaja pa že nova generacija, tudi v različici s Subarujevo značko.

Foto: Saša Despot Volkswagen Amarok

VW amarok
Prva generacija nemškega zmogljivega in skorajda prestižnega pickupa, s katerim vas ne bi bilo sram zapeljati niti pred opero, se je po devetih letih poslovila. Na slovenskih spletnih straneh znamke ga boste zaman iskali, v Evropi ga zaradi emisij ne prodajajo več. Naslednjo generacijo Volkswagen razvija skupaj s Fordom. 

VW e-golf
To pa je bilo podaljšano življenje! Električni golf se je izkazal za pravo uspešnico. Prvič je prišel na cesto leta 2014, a šele proti koncu obdobja sedme generacije golfa zares doživel razcvet, ko so ga tudi tehnično precej izboljšali in ga naredili za enega najboljših in najbolj praktičnih električnih avtov. Zaradi znanih težav z lansiranjem električnega modela ID.3 se je e-golf obdržal v proizvodnji še vse do decembra. Zdaj pa je nepreklicno konec, svoj prostor v "prozorni" tovarni v Dresdnu je prepustil modelu ID.3. 

Foto: Saša Despot Volkswagen polo GTI

VW polo GTI
Mali poper je kot kaže zapeljal na led. Pola GTI boste na najnovejših cenikih slovenskega uvoznika iskali zaman, tudi na nemški strani proizvajalca piše, da so na razpolago le še avti iz zaloge. Če je slovo res dokončno, potem je to negativno presenečenje, razlog za umor pa lahko iščemo v emisijah in dejstvu, da ta segment vozil že dolgo nima več nekdanjega statusa. Fiesta ST je ostala brez enega glavnih konkurentov, saj zelo verjetno naslednika pola sploh ne bo več.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 06:46 8. Januar 2021.

    Vse našteto, sama jajca niso bili vredni ogleda

  • 13:57 7. Januar 2021.

    Zapustil sem služb0 in zdaj. S tem preprostim spletnim delom na domu zaslužim 139 na uro od doma. zaslužim 25 …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.