Gasilci v sosednji Avstriji so imeli velikanske težave, da so na cesti pogasili gorečo teslo model S. Primer je pri sosedih vzpodbudil debato o tem, kako bodo gasilci, tudi slovenski, posredovali čez 10 let, ko naj bi bilo na naših cestah že precej električnih avtomobilov.
Če vprašate gasilce, jim električni avti niso prav nič ljubi, saj zahtevajo drugačne, bolj zahtevne pristope reševanja v primeru prometne nesreče. Prva velika nevarnost je lahko električni udar, druga pa gašenje baterijskih celic.
Slednje se je znova izkazalo pred nekaj dnevi, ko je na avtocesti na Tirolskem tesla S treščil v zaščitno ograjo, pri tem pa pričel goreti. Na koncu si je ogenj prizadevalo pogasiti kar 35 ljudi s petimi različnimi vozili.
Gasilci so pojasnili, da je bila intervencija zelo težavna, saj je ogenj, potem ko so ga zasuli s prahom in drugimi sredstvi, vedno znova vzniknil. Ob tem so se sproščali zelo strupeni plini, zato so lahko posredoval le gasilci v popolni zaščitni opremi. Šele ko jim je uspelo prerezati napeljavo med baterijami, se je ogenj umiril. A avto je moral nato še za 48 ur v karanteno, saj proizvajalec Tesla to priporoča, ko enkrat zagorijo celice litij-ionske baterije. V tem času se namreč ogenj lahko znova pojavi.
Glede zaščite pred električnim udarom so proizvajalci že predvidili posebne "reševalne" točke. V primeru Tesle morajo gasilci tako prerezati kabel, do katerega pridejo prek prtljažnika ali pa na zadnjem stebričku. Kabel prekine visokonapetostno napeljavo in onemogoči naknadno sprožitev zračnih blazin.
dezurni@zurnal24.si
Ne vem zakaj nastrojenost medijev proti el. avtomobilom. Vedno ko kak zagori, se o tem na veliko piše, dnevno pa …
Ne vem od kje številka 35 gasilcev? Jaz na posnetku vidim eno gasilsko vozilo, gasi pa 5 gasilcev. Od tega …
Pa še TEŠ7 in 8, ter NEK2 in 3. Tisto, da bi se vsi avtomobili polnili na sončno energijo ne …