Na testu smo preizkusili bogato opremljeni model z 1,6-litrskim bencinskim motorjem in 85 kilovatov moči.
Dinamika na prvem mestu
Novinec ni več potomec korejskih modelov, pač pa moderno oblikovan avtomobil, ki ga ne sme biti sram postaviti se ob bok "evropskim" mestnim avtomobilom. Nova karoserija je mladostna. Nos je na daleč prepoznaven zahvaljujoč dvodelni maski in veliki zračni reži, ki jo že tradicionalno krasi velik zlati križ. Novi so izbočeni okrogli žarometi brez običajnih pokrovov z lečami, ki črpajo navdih iz luči motornih koles, težava je le v tem, da jih boste težje očistili. Streha je kupejevska, avtomobil pa tudi na mestu deluje dinamično. Kljuke so tako kot pri manjšem sparku skrite ob oknu v zgornjem delu vrat, na manjšega brata spominjajo tudi okrogli žarometi zadaj.
Že na prvi pogled je videti, da mali chevrolet ni tako majhen. Prirastek 12 centimetrov se najbolj pozna na udobju, spada pa med največje avtomobile nižjega razreda. Več prostora kot potniki spredaj bodo občutili tisti zadaj in prtljažnik v dveh nivojih, ki je z 290 litri dovolj prostoren.
V notranjosti najdemo bolj kakovostno plastiko, ki pa je (pre)trda in ni na ravni bolj plemenite konkurence. Je pa dobro sestavljena, prav tako kot vse ostalo. Nadležnega zvoka loputanja vrat ni več. Aveo zadovolji z odlagalnimi površinami. Vsak centimeter prostora je izkoriščen. Predalov je res veliko, tudi pod sedežem. Instrumentalna plošča je podobna sparkovi in spominja na motorje. Nam deluje simpatično, a morda vsem ne bo všeč.
Sedeži pre(kratki)
Ergonomija ni najboljša, stikala za upravljanje s klimatsko napravo so nameščena prenizko in preblizu menjalnika, a so preprosta za uporabo. Zadovoljili nas niso niti sedeži, ki so prekratki, je pa pohvalno, da so vozniku namenili naslonjalo za roko, prednja sedeža pa sta tudi ogrevana.
Po višini in globini nastavljiv volanski obroč je dobro odebeljen in se ga bo voznik hitro navadil, posut pa je s stikali z upravljanjem z avtoradiem in tempomatom. Za razliko od predhodnika ponuja povsem zadovoljive informacije izpod koles. Menjalnik je zgolj soliden, pri normalni vožnji nekoliko premehak, ima pa tudi le pet prestav, a zaradi dolgih hodov med prestavami potrebe po prepogostem menjavanju nismo imeli. 1,6-litrski bencinski agregat, ki je s 85 kilovati najmočnejši v ponudbi, je soliden, a mu dolgi hodi menjalnika ne pustijo, da izkoristi ves športni potencial (beri: pospešek). Motor je namreč pri nizkih vrtljajih anemičen, šele ko se dobro zavrti, pa voznik občuti vso razpoložljivo konjenico. Je pa zato ugodnejša poraba, a le pri umirjenem načinu vožnje, pri vožnji na avtocesti in bolj dinamičnem premikanju po mestu pričakujte porabo okoli devetih litrov, v nasprotnem primeru jo lahko ukrotite malo čez sedem litrov.
Najbolj od vsega nas je zadovoljilo podvozje. Ob ostrejši vožnji skozi ovinke ali pri višjih hitrostih na avtoceti vas ne bo več strah, stabilnost na cesti in trdota pa se najbolj občutijo pri močnejšem zaviranju. No, še vedno ni pretrd in je zelo udoben, da pa bi se v legi primerjal z dražjo konkurenco, bo potreboval še kakšno generacijo.
Tako opremljeni aveo ni več najbolj poceni. Testnik stane 12.280 evrov, kar ni več diskontna cena, je pa še vedno sprejemljiva.
Podatki o vozilu: (Chevrolet aveo, 1,6 LTZ Plus)
Motor: 1.598 cm3
Vrsta: štirivaljni bencinski
Moč: 85 kW (115 KM) pri 6.000 vrtljajih na minuto
Navor: 155 pri 4.000 vrtljajih na minuto
Poraba: 7,6 litra/100 km (mešani cikel - test), 156 gramov CO2
Zmogljivosti: 186 km/h, 11,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.040x1.735x1515, medosna razdalja 2.525, prtljažnik (v litrih): 290
Cena: 9.740/12.280 EUR (osnovni/testni)
Aveo sledi evropski konkurenci
Chevrolet je z novo generacijo avea začel povsem na novo pisati zgodbo, ki je potrditev o uspehu dobila z najvišjo oceno glede varnosti na testih Euro NCAP, hkrati pa je postal eden najudobnejših predstavnikov nižjega razreda. A pozor, diskontne cene so preteklost.