Pri Audiju so v Barceloni predstavili novo, četrto generacijo svoje admiralske ladje A8, svojega najbolj luksuznega in naprednega modela, za katerega v Ingolstadtu trdijo, da je prvo serijsko vozilo s tehnologijo tretje stopnje avtonomne vožnje, ki dovoljuje samodejno vožnjo brez dotikanja volana. A tehnologija od voznika zahteva, da je v vsakem trenutku obvezen prevzeti nadzor nad vozilom.
"To bo spremenilo pogled na mobilnost“
Avtomobil s pomočjo asistenčnega sistema Traffic Jam Pilot vozi popolnoma sam do hitrosti 60 km/h. "To bo povsem spremenilo pogled na mobilnost," je ob razkritju nove generacija A8 dejal Audijev šef prodaje Dietmar Voggenreiter.
Tretja stopnja avtonomne vožnje je trenutno dovoljena v Nemčiji, šef Audija Rupert Stadler pa pričakuje, da se bo to prihodnje leto spremenilo. Uporaba Traffic Jam Pilota bo dovoljena zgolj na avtocesti, kjer ni nasproti vozečega prometa. Avtomobilski senzorji in satelitska navigacija bosta morala potrditi, da so pogoji za avtonomno vožnjo vzpostavljeni, šele nato bo lahko voznik aktiviral funkcijo samodejne vožnje.
Številni zvočni in svetlobni signali bodo voznika opozarjali, kdaj mora prevzeti nadzor nad vozili, je pojasnil Mirko Reuter, Audijev šef za področje samodejne vožnje. Če se voznik ne bo odzval, bodo opozorila postala tako moteča, da jih voznik ne bo mogel ignorirati, pojasnjuje Reuter.
Tehnologija bo delovala, ko bo to omogočala zakonodaja
Audi bo tehnologijo v vozilo vgradil, ko se bo kupec za to odločil, kar pomeni, da bo del opcijskega paketa avtonomne vožnje. Tehnologija prav tako ne bo delujoča, torej je ne bodo aktivirali, dokler to zakonodaja v posamezni državi ne bo dovoljevala. Ko se bo to zgodilo, se bodo kupci vrnili k prodajalcu, ki jim bo aktiviral tehnologijo, še pravi Reuter.
Novo luksuzno limuzino bo Audi začel tržiti še pred koncem leta in je prav tako prvi avtomobil opremljen z laserskim skenerjem (lidarjem), ki pomaga pridobivati informacije o dogajanju v okolici vozila in jih posreduje osrednji vozniški enoti, zadolženi za asistenčne sisteme.
Parkira brez voznika v vozilu
Avtomobili opremljeni z rešitvami za samodejno vožnjo bodo lahko v garažah parkirali sami, brez, da bi voznik sedel v avtomobilu. Tudi to funkcijo bo potrebno aktivirati, ko bo to dovoljevala zakonodaja.
Od ostalih sistemov velja omeniti popolnoma aktivno podvozje, ki omogoča prilagodljivost in deluje s pomočjo novega 48-voltnega električnega omrežja, ki med drugim omogoča s popolnoma izključenim motorjem pri hitrosti med 55 in 160 km/h do 40 sekund jadra brez emisij.
Zadaj si lahko privoščite masažo stopal
Avtomobil je sicer narejen na prilagodljivi MLB Evo arhitekturi, pri čemer so za konstrukcijo poleg jekla in aluminija uporabili še magnezij in ogljikova vlakna. Vozilo ima laserske žaromete.
Za obliko je služil koncept prologue, avtomobil je znotraj bolj udoben in prostoren. Zadaj je v primerjavi z aktualnim modelom za skoraj tri centimetre več prostora za noge in 1,4 centimetra več prostora v višino. Skoraj nevidno v armaturno ploščo so vgradili velik 10,1-palčni zaslon.
V ponudbi bo tudi različica s podaljšanim medosjem za več udobja na zadnjih sedežih. V različici A8L bodo tudi novi "relaxation" sedeži, ki bodo potnikom zadaj ponujali celo masažo stopal.
Tudi hibridna izvedenka
Od začetka bosta na izbiro dva V6 turbo motorja, in sicer 3.0 TDI s 213 kilovatov moči (286 KM) in 3.0 TFSI s 254 kilovatov moči (340 KM). Sledi 4.0 TDI V8 z 325 kilovatov moči (435 KM) in 4.0 TFSI V8 z 343 kilovatov moči (460 KM). Vrhunec ponudbe predstavlja 6.0 W12 motor (moči pri Audiju še ne omenjajo).
Kasneje se bo "družini" pridružil A8 L e-tron quattro, s kombinacijo 3.0 TFSI bencinskega motorja, elektromotorja in litij-ionske baterije s skupno močjo (449 KM) in 700 Nm. Omogočal bo tudi vožnjo izključno na elektriko, in sicer do 50 kilometrov daleč.
Ja super... vrhunsko.... do največ 60km/h in samo na avtocesti.