Iz Volkswagna so sporočili, da je pristojni nemški urad KBA odobril nov sveženj tehničnih popravkov pri skupaj kar 1,1 milijona vozil koncerna Volkswagen. Gre za modele VW caddy in tiguan ter audije A4, A5, A6 in Q5, vse opremljene z 2,0 TDI dizelskem motorjem generacije EA 189. Tudi pri znamki Seat se napoveduje prvi vpoklic in sicer za model exeo. Z amaroki, golfi in passati je tako KBA odobril evropski vpoklic za skupno okoli 2,5 milijona vozil koncerna od načrtovanih 8,5 milijona.
Ni pa še bilo vpoklica pri Škodi, ki je prav tako uporabljala EA 189 generacijo TDI motorjev. Gre za agregat, v katerem je vgrajena programska koda, ki dovoljuje višji izpuh škodljivih NOx delcev od dovoljenega. Na servisih bodo lastnikom brezplačno preuredili programsko kodo, postopek pa bo zelo hiter.
Potrošniške zveze: Zaslužimo si takšne izdelke, kot jih reklamirajo
Pri Zvezi potrošnikov Slovenije so medtem opozorili, da pristojnim evropskim politikom po devetih mesecih od izbruha afere očitno "ni mar za evropske potrošnike." Kot opozarjajo, potrošniške organizacije s strani VW-ja niso prejele verodostojnih dokazov, a bodo vrednosti izpustov pri Volkswagnovih avtih tudi po vpoklicu v mejah dovoljenega, prav tako bo očitno nekje vpoklic izveden zgolj na podlagi prostovoljnega principa.
Zato je krovna evropska potrošniška organizacija BEUC od vseh članic, torej tudi Slovenije, zahtevala natančne inormacije, ali je vpoklic v njihovi državi obvezen ali zgolj prostovoljen, prav tako želijo razlago, kakšne ukrepe so posamezne države članice sprožile proti skupini Volkswagen zaradi uporabe prepovedane odklopne naprave in zavestnega zavajanja potrošnikov.
Ker so se v zadnjih tednih na meji legalnega pri izpuhih znašle še nekatere druge znamke, pri BEUC pričakujejo takšno evropsko zakonodajo, ki bo omogočila jasne postopke ugotavljanja nedovoljenih praks in kazni, lastnikom pa bi morala bii zagotovljena odškodnina. "Problem prevelikih izpustov prizadene predvsem voznike motornih vozil, ki so vsakodnevno izpostavljeni učinku koncentracije strupenih plinov v svojem vozilu. Vsi potrošniki si zato zaslužimo, da so naprodaj izdelki, ki ustrezajo obljubam izdelovalcev in so skladni z evropskim pravnim redom tudi v realnem svetu, ne samo v laboratoriju," pravijo pri BEUC.
dezurni@zurnal24.si
Če so v resnici dizelasi na ravni dizelasev izpred 10 let je to zelo velik problem. ker je danes 50% …
To je pičkin dim. So stvari, ki so veliko bolj pereče, kot pa teh pa % prekoračenih emisij, pa nobenega …