Avtomobilska industrija v Evropi zaradi dolgotrajne in globoke finančne krize že dolgo beleži strm padec prodaje vozil. Pri Chevroletu je vzdušje precej drugačno, saj so lani prav na stari celini prodali za osem odstotkov več vozil in imeli rekordno prodajo, ki jo bodo, kot vse kaže, letos še izboljšali.
Strategija temelji na številnih novih modelih. V zadnjih 18 mesecih so predstavili kar deset novih modelov, zadnji med njimi je limuzina srednjega razreda malibu, chevroletova različica pri nas že dobro uveljavljene insignie.
Dolga tradicija
Medtem ko je nos vključno z zašiljenimi žarometi, ki so lahko tudi ksenonski, ter luči za meglo močno podobni opel insignii, je napihnjen zadek tipično ameriški. Žarometi so pohvalno povzeti po športnem modelu camaro, zaradi česar bo med številnimi limuzinami na cesti izstopal. Platišča niso tako velika kot pri insignii, saj so največja 18-palčna, v osnovi pa merijo palec manj.
Malibu je namenjen udobnemu križarjenju, v ta namen je skrojena notranjost. Sedeži spredaj so razkošni, zaradi dolge medosne razdalje 2.737 milimetrov je prostora za kolena dovolj tudi zadaj. Osrednje mesto so namenili velikemu pomičnemu sedempalčnemu barvnemu zaslonu na dotik, za njim pa se skriva uporaben predal. Na ekranu je moč s kartice ali USB ključka pregledovati slike, omogoča povezovanje mobilnih naprav preko bluetootha, možno je tudi glasovno ukazovanje. Audio sistem vključuje deset zvočnikov.
Čuti se pridih Amerike, tudi pri motorjih
Za boljšo vozno dinamiko je malibu opremljen s krmilnim sistemom ZF. Vsi razredi opreme imajo električno servokrmiljenje, sistem za pomoč pri speljevanju na strmini in elektronsko parkirno zavoro.
Na izbiro bosta le dva pogonska motorja, po en bencinski in dizelski. Oba je moč kombinirati s šeststopenjskim ročnim ali samodejnim menjalnikom. 2,4-litrski bencinski motor pri 5.800 vrt./min razvije moč 123 kilovatov (167 KM). Najvišja hitrost je 204 km/h, od 0 do 100 km/h pospeši v 9,5 sekunde, če je opremljen z ročnim menjalnikom. Največji navor 225 Nm motor doseže pri 4.600 vrt./min. Poraba bencinskega motorja v kombiniranem ciklu je 7,8 litra/100 km.
Pri nas najpogostejša izbira bo tako dvolitrski turbodizel s 117 kilovati moči (160 KM). Kombinirana poraba različice z dizelskim motorjem in ročnim menjalnikom je 5,1 liter/100 km.
Stane najmanj 25 tisočakov
Vsi razredi opreme v Evropi vključujejo šest zračnih blazin, osnovna oprema za slovenski trg pa med drugim vključuje elektronski nadzor stabilnosti (ESP, ki vključuje sisteme EBD, TCS, HSA in BAS), aktivni pokrov motorja (zaščita pešcev), barvni zaslon na dotik, tempomat, samodejno klimatsko napravo, električno nastavljiva sprednja sedeža, parkirne senzorje zadaj, ne pa tudi ksenonskih žarometov.
Vstopna cena za dizelski model z nivojem opreme LT Plus je pri nas 25 tisoč evrov. Bencinar kombiniran s samodejnim menjalnikom in opremo LTZ je 1.500 evrov dražji.
Zadek karavanskega cruza ponuja do 1.478 litrov prostornine