Tako vsaj pravi ameriški specialist za nanose Actnano, ki je razvil nanose za nerošenje šip in varovalni nanos za notranje obloge.
Njihov šef Taymur Ahmad je odpornost njihovega nanosa prikazal na dveh papirnatih prtičkih, ki sta na videz, otip in vonj povsem enaka, vendar nista, saj je eden prepojen z nanosom nanoguard. Ko ju je namočil z vodo, je eden takoj vpil kapljice, so z drugega stekle, ne da bi na njem pustile kakšne sledi.
Hidrofobni nanos, torej nanos, ki odbija vodo, se sicer v prvi vrsti ne uporablja za zaščito karoserije, stekel in notranje opreme avtomobilov, ampak je nanešen predvsem na občutljive komponente, kakršni so kontrolne naprave, polprevodniki, električni konektorji, led svetilke in podobne komponente, ki jih je treba zavarovati pred vodo in umazanijo.
Zaščita na avtomobilih
Vendar pa ga avtomobilski proizvajalci uporabljajo za zaščito zunanjosti avtomobilov. Pri Tesla Motors na vse svoje modele že od začetka nanašajo nanose, ki jih ščitijo pred vlago, vročino, prahom in soljo s ceste. Tudi BMW in Porsche sta si preko podrejenih podjetij priskrbela delež v podjetju Actnano.
Pri Actnanu pravijo, da je nanos viskozno-elastičnega gela, ki se hitro suši, le prvi korak pri obsežni kemični zaščiti vozil. Ker je prozorni nanofilm mogoče upogibati do 180 stopinj, se lahko z njim kot z drugo kožo pokrije celotni avtomobil. Takšen nanos ne odbija le vodnih kapljic, ampak površino karoserije zavaruje tudi pred umazanijo, varuje avtomobilski lak in ima samočistilni učinek. Dodajajo, da bi v dveh letih lahko z njihovim nanosom odpravili potrebo po pranju avtomobilov.
Obvezen na električnih avtomobilih
Kot pravijo pri ameriškem zagonskem podjetju, je nanos na osnovi natrijevega klorida oziroma kuhinjske soli 98-odstotno prozoren, zato je primeren tudi za nanos na stekla. Če bi ga nanesli na njihovo notranjo stran, bi lahko preprečeval rošenje in zaledenitev šip. Če je nanešen na zunanjo stran, pa s šip, vključno z vetrobranskim steklom, laže odteče voda. Do določene meje odpravlja tudi umazanijo, vendar pa proti trdovratni umazaniji, kakršni so ostanki žuželk, še ni učinkovit.
Nanoguard je sicer, kot poudarjajo pri podjetju, danes že obvezen element pri izdelavi električnih avtomobilov. Preprečuje kondenzacijo in korozijo, na kompleksne komponente ga je mogoče nanesti brez predpriprave, v njem pa tudi ni škodljivih fluorovih in drugih halogenih komponent. Nanos s tem tudi v kritičnih okoljih zagotavlja varno delovanje kritičnih komponent, kakršne so volan, varnostni sistemi ali »črna skrinjica«, ki bo kmalu obvezna, kar do izraza pride predvsem med elementi avtonomne vožnje.
Premazi za odboj vode zunaj vetrobrana, obstajajo že leta. Za noter obstaja klima, že desetletja.