Družinski avtomobili. Ta naziv je v preteklosti pripadal enoprostorcem in karavanom. Časi se spreminjajo, saj SUV-ji predstavljajo 42 odstotkov celotne prodaje novih avtomobilov v Evropi. Tudi SUV-ji so zato morali postati bolj družinski. Poglejmo bolj podrobno primerjavo citroëna C5 aircrossa z enoprostorci.
Zakaj smo pod drobnogled vzeli prav C5 aircrossa? To je bil eden prvih med množičnimi SUV-ji za katerega smo po temeljitem preizkusu zapisali, da je enakopravni naslednik družinskih enoprostorcev. Kljub temu, da enoprostorci vztrajno izgubljajo delež, nekateri ostajajo v prodaji.
Merilo za družinski avto je zadnja klop
Nekateri kupci, ki v prvi vrsti ciljajo na velik prtljažnik, v katerega lahko spravijo še dodatna dva sedeža ali široko zadnjo klop s tremi ločenimi sedeži, še vedno ciljajo na enoprostorce. Zato na primer kljub vse večji ponudbi SUV-jev, pri Citroënu še vztrajajo z modelom Grand C4 SpaceTourer. Kot smo ugotovili med pregledovanjem slednjega, zlaganjem sedežev in vstavljanjem predmetov v prtljažnik, imajo enoprostorci še vedno določene prednosti pred SUV-ji, vsaj proti večinskemu delu slednjih na trgu.
Ugotovili smo, da je bil Citroënov enoprostorec zasnovan tako, da glede na svojo skupno dolžino ponudi kar največ prostora za potnike in njihovo prtljago. Pomembna razlika, ki enoprostorce loči od preostalih karoserijskih različic, je prostornost druge vrste in velikost prtljažnika. Prav na tem področju večina SUV-jev še ne dohiteva enoprostorcev.
SUV s tremi ločenimi sedeži v drugi vrsti
Večina kompaktnih SUV-jev na trgu še vedno ne ponuja treh ločenih sedežev v drugi sedežni vrsti in prav starši malih otrok najbolj vedo, kako priročno to je. Med prvimi, ki so svoje SUV-je z vidika uporabnosti prilagodili potrebam družin so bili v skupini PSA, katere del je Citroën in model C5 aircross. Sicer tipično atraktivno oblikovan SUV z velikimi kolesi, višjo oddaljenostjo od tal, visoko postavljenim pokrovom motorja in visokimi boki.
Citroën je morda prav na račun bogate zgodovine izdelovanja enoprostorcev znal ponuditi tudi uporaben družinski SUV. C4 cactus je bil nekakšen poskus v svetu križancev, a so ga po opustitvi kombilimuzine C4 hitro spremenili v kombilimuzinsko različico kot naslednika C4, ki bo po novem križanec. Prvi pravi poskus v svetu modernih mestnih terencev je bil C3 aircross, kjer so pokazali, da je lahko tudi prtljažnik v mestnih križancih nadpovprečno uporaben, kljub temu pa je pravi SUV tudi za družine s tremi otroki C5 aircross.
Kot smo že zapisali, je pogosta težava športnih terencev, da so na zunaj sicer všečni, notranjost pa nepraktična. Ker se proizvajalci osredotočajo na videz in bolj športno doživetje vožnje, je treba nekaj žrtvovati - in to je pogosto uporabnost. Citroën C5 aircross streže stvarem na drugačen način. Na način, ki smo ga pri domiselni francoski znamki vajeni. Na primer 15 mm debela plast, podobna peni, na sedežih, naredi vožnjo udobno, še bolj pomembno pa je sedenje na zadnji klopi. Sedežna klop je višja, tako da se lažje in udobneje sedi, ne manjka prostora ne za kolena, niti za glave, nad katerimi je lahko ogromna panoramska streha, ki osvetli celoten prostor.
Enoprostorci so tudi narejeni tako, da je prostor od enega do drugega dela po širini maksimalno izkoriščen, da se potnikom ni treba stiskati z rameni. Prav to je ena od prednosti Citroënovega SUV-ja, saj so zadaj trije posamezni in prilagodljivi sedeži, ki jih lahko individualno zlagamo, celo spreminjamo naklon hrbtišča, ali pa nanje namestimo tri otroške sedeže. Sredinski potnik ni prikrajšan za udobje. Sedeži so tudi ločeno vzdolžno pomični, kar pomeni, da lahko prilagajamo prostor za noge potnikov na zadnji klopi ali več prtljage. Zunanja sedeža zadaj sta opremljena z enostavno dosegljivimi sidrišči isofix, tudi sprednji sopotnikov sedež ima isofix sidrišče, kar je celo redkost za družinske enoprostorce. Na splošno je pripenjanje otrok v otroških sedežih zaradi visokega sedenja v SUV-ju še bolj enostavno.
Prilagodljiv prtljažnik
Pika na i sta še ravno dno in prezračevanje, ne smemo pa pozabiti niti na odlagalne površine. Predalov in odlagališč ni nič manj kot v enoprostorcih. Enako velja za prtljažnik, ki se skriva za električno pomičnimi zadnjimi vrati. Nakladalno dno sicer ni tako nizko kot pri enoprostorcih, zato pa ga lahko iz osnovnih 580 litrov z enostavnim pomikanjem zadnjih sedežev povečamo na 720 litrov, oziroma 1630, če jih pospravimo v ravno dno. To pa je že več, kot smo bili vajeni v običajnih enoprostorcih.
Udobje, še višje sedenje in boljši pregled na vse strani in s tem večji občutek varnosti, predvsem pa udobje vožnje, so prednosti, ki jih prinaša C5 aircross. Tudi na račun posebnosti - vzmetenja s progresivnim hidravličnim omejevalnikom, ki smo ga prvič videli na prenovljenem C4 cactusu in je povzeto iz motošporta. Gre za serijski del opreme, občutek pri vožnji pa bi najlažje opisali kot brezčutno pobiranje lukenj na cesti. S tem nadomešča nekdanje hidravlično vzmetenje, po katerem je bila znamka znana več desetletij.
Točko bi lahko SUV-jem odtegnili zaradi porabe goriva in emisij. Gre za velika in zmogljiva vozila, a tudi na tem področju postajajo to emisijsko učinkovita vozila. Priklopno hibridni C5 aircross s 300 konjskimi močmi po podatkih tovarne obljublja povprečno porabo goriva 1,7 litra na 100 prevoženih kilometrov, emisije CO2 so 39 gramov na kilometer poti (cikel WLTP).
Vsako uro plačam več kot 90 dolarjev na daljavo z dvema otrokoma doma.Nikoli nisem mislil,da bi to imel možnost,vendar moj …