Alfa romeo stelvio razkril, kaj nudi za 35 tisočakov

Foto: Saša Despot Alfa Romeo Stelvio Foto: Saša Despot Alfa Romeo Stelvio Foto: Saša Despot Alfa Romeo Stelvio Foto: Saša Despot Alfa Romeo Stelvio Foto: Saša Despot Alfa Romeo Stelvio Foto: Saša Despot Alfa Romeo Stelvio Foto: Saša Despot Alfa Romeo Stelvio Foto: Saša Despot Alfa Romeo Stelvio Foto: Saša Despot Alfa Romeo Stelvio Foto: Saša Despot Alfa Romeo Stelvio Foto: Saša Despot Alfa Romeo Stelvio Foto: Saša Despot Alfa Romeo Stelvio Foto: Saša Despot Alfa Romeo Stelvio Foto: Saša Despot Alfa Romeo Stelvio Foto: Saša Despot Alfa Romeo Stelvio Foto: Saša Despot Alfa Romeo Stelvio Foto: Saša Despot Alfa Romeo Stelvio
Stelvio. Doslej predvsem znameniti italijanski prelaz, sinonim za dramatičnost, napor in uspeh. Odslej naj bi bilo to enako znamenito ime za prvega suva Alfe Romeo, ki se bo v Sloveniji prodajal po ceni od 35 tisočakov dalje.
Oglej si celoten članek

Alfa Romeo oziroma njen pooblaščeni uvoznik za Slovenijo Avto Triglav je predstavil najnovejšo in težko pričakovano novost italijanske znamke - model stelvio. 

Stelvio v marsičem piše stvari na novo, hkrati je tudi osnovni razlog za to, da bo model giulia ostal zgolj pri limuzinski, ne pa tudi karavanski različici. Stelvio namreč v sebi združuje tipične Alfine prvine, kamor sodijo predvsem športnost, tehnična naprednost in lepota, s tistimi, ki jih od Italijanov doslej morda nismo bili tako vajeni - uporabnost. 

Alfa romeo stelvio ne skriva, da si je za marsikatero rešitev za zgled vzel sestro giulio, kar pa nikakor ni slabo. Sorodnost je pri slabih 4,7 metra dolgem avtu jasna že z obliko, pri kateri je stelvio našel zelo všečno zmes suva in športnika, nekaj takšnega, kot je to uspelo denimo porsche macanu. Stelvia zadaj zaznamujejo vodoravna LED svetila in dve kromirani cevi, prtljažna vrata so privihnjena v spojler. Spredaj pa pri vstopni opremi svetita le halogenska žarometa, tudi pri doplačilih dlje od bi-ksenonk ne boste prišli. 

Notranjost giulie je v stelviu še nadgrajena, saj po trditvah Italijanov spredaj nudi največ prostora v višino in širino za potnika, med najboljšimi med premijskimi konkurenti (audi Q5, BMW X3, mercedes-benz GLC, porsche macan ...) je tudi po prostorninin prtljažnika s 525 litri. Športnost in eleganco je moč dodati z aluminjastimi in lesenimi elementi, sama razporeditev prostora in tehnični pripomočki pa so že dobro znani iz giulije: 6,5- ali 8,8-palčni zaslon, prepoznavanje pešcev, Harman Kardon ozvočenje ...

Karoserijo tako kot giulijo zaznamuje lahka gradnja z idealno razporeditvijo mase 50:50, obračalni krog naj bi bil najboljši v razredu. 

Glede podvozja Italijani nič ne prepuščajo naključju, zaznamujeta ga dvojno prednje vzmetenje in zelo neposreden krmilni mehanizem, zadaj je vpetje večvodilno. Da so uspeli maso spraviti pod 1,7 tone, kar ni uspelo še nobenemu konkurentu, so se poslužili celo ogljikovih vlaken, iz katerih je denimo narejena kardanska gred. Med dodatki je tui aktivno vzmetenje, ki aktivno pripomore k bolj gladki vožnji prek neravnin in v zavojih, medtem ko je seveda standarden tudi DNA sistem prilagoditev delovanja motorja v treh različnih režimih. Tako kot pri giuliji, Italijani tudi za stelvia poudarjajo učinkovite zavore. 

Motor v alfi mora biti nekaj posebnega in stelvio ni izjema. Njeno srce je lahko dizelsko ali bencinsko, vsako pa je povezano z osemstopenjskim avtomatskim menjalnikom in vsako obljublja visok utrip.

2,0-litrski bencinski motor je na violjo v različličici s 148 kW (201 KM) ali pa kar 206 kW (280 KM). Slednji do stotice požene v 5,7 sekunde, najvišja hitrost je 230 km/h. Bencinarja imata serijski štirikolesni pogon. Oba turbo motorja se hvalita z zelo dobrim navorjem in posledično prožnostjo, nizko porabo in ustreznosti normativu o izpustih v realnem prometu RDE, ki bo pričel veljati prihodnje leto. Da so vse to dosegli, so se poslužili številnih tehnik za čimbolj učinkovit pretok polnilnega in izpušnega zraka, vbrizga goriva ter hlajenja.

Tudi 2,2-dizelski motor po inovativnosti ne zaostaja dosti. Na razpolago je v različicah s 110 kW (150 KM), 132 kW (180 KM) in 154 kW (210 KM). Pri šibkem je na volhjp le zadnji pogon, pri srednjem je opcija štirikolesni, ki je pri najmočnejšem serijski. Dizelski motor ima vgrajeno zadnjo generacijo vbrizgalnih šob, ki zmorejo vsak izgorevalni cikel v valj kar osemkrat vbrizgati gorivo, s čimer pripomorejo zelo gladek tek in učinkovitost. 

Tehnično zanimiv je štirikolesni pogon Q4, ki deluje povsem samodejno, njegov cilj pa je ne glede na podlago nuditi optimalen oprijem. Stelvio v normalnih okoliščinah prek kardanske gredi poganjata le zadnji dve kolesi, ob zaznavi spodrsavanja pa odgonska enota, v kateri so združeni krmilniki, sklopka ter zobniki za povezavo s prednjimi kolesi, vklopi še kardansko gred, ki do 60 odstotka navora prerazporedi naprej. Da je oprijem še boljši, pa skrbi zadnja delna zapora diferenciala. 

Opremski paketi so trije, osnovni stelvio, super in super first edition. Oprema stelvio sicer prinaša že kar nekaj udobja in tehnologije (AEB, opozorilnik nenamernega prehajanja pasov, zadnji senzorji, 6,5-plačni zaslon, lita platišča). Super oprema dodaja predvsem vizuelne dodatke zunaj in znotraj ter prednja tipala, medtem ko se opremljenost na polno razbohoti šele pri opremi first edition (les, sistem za kvaliteto zraka, bi-ksenon, boljši volan, kamera, črne zavoe, 8,8-palčni zaslon, usnje, 7-palčni potovalni računalnik ...

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.