Razpoloženje nemških avtomobilskih proizvajalcev in njihovih dobaviteljev se je septembra močno poslabšalo. Kazalnik razpoloženja je namreč na mesečni ravni z 32 točk padel na 13,2 točke, kaže raziskava münchenskega inštituta Ifo. Julija je bil indeks pri 52,9 točke, so poporočanju STA sporočili z Ifa.
"Zadnje številke kažejo, da je avtomobilska industrija zaradi težav pri dobavi vmesnih proizvodov med vsemi industrijami najbolj prizadeta," pravi Oliver Falck z inštituta Ifo.
So se pa izboljšala izvozna pričakovanja, kjer je kazalnik septembra v primerjavi z avgustom s 17 točk narasel na 34,5 točke. To bi lahko imelo pozitiven vpliv tudi na pričakovano razpoloženje v proizvodnji, kjer se je kazalnik s 35,4 točke povzpel na 37,4 točke.
"Vendar pa ob tem vseeno ne gre pozabiti na negotovost številnih potrošnikov na Kitajskem zaradi krize, povezane z nepremičninskim velikanom Evergrande, kar vpliva na razpoloženje nemške avtomobilske proizvodnje. Ta trenutno proizvede več avtomobilov na Kitajskem kot v Nemčiji," je pojasnil Falck.
Stanje v Nemčiji sicer ostaja kritično, kazalnik knjige naročil je s 17,1 točke, kjer je bil avgusta, septembra padel na 5,3 točke, ugotavlja Ifo. Julija je bila knjiga naročil pri "zdravih" 52,5 točke.
Kazalnik povpraševanja pa ima prvič po maju 2020 negativen predznak, in sicer je z 1,7 točke na mesečni ravni padel na minus 15,7 točke. V dobavni verigi so namreč podjetja zaloge končnih izdelkov označila za prevelike.
Slovenska avtomobilska industrija je z dobavami tesno povezana z nemškimi proizvajalci vozil.
haha, kitajc najprej predlagal led žaromete, pa senzorje v gumah, pa multimedijo , zdej pa .. fantje nič ne bo.. …
teorija zarote ni več teorija
Kdor pa ne more, pa v Ljubljano.