Akrapovič, ki je edini slovenski proizvajalec, ki se samostojno predstavlja na največjem avtomobilskem salonu IAA v Frankfurtu, je za športnega kupeja razreda S63 AMG pripravil lastno različico izjemno lahkega in učinkovitega izpušnega sistema zanj. Gre za izpušni sistem iz linije Evolution line, zaradi novega načina gradnje in uporabljenih tehnik pa pri Akrapoviču pravijo, da je to izpuh naslednje generacije.
V primerjavi s tovarniškim izpuhom je slovenska rešitev za 45 odstotkov lažja (-13,2 kilograma), zaradi drugačnega pretoka plinov pa omogoča motorju za kar 8,6 kW več (po novem 438,6 kW/596 KM), več je tudi navora v vseh segmentih vrtljajev. A da so prišli do optimalne rešitve za takšen stroj, kot je V8 biturbo v S 63 AMG, so pri Akrapoviču naredili veliko več, kot le zvarili nekaj titanovih cevi v lično podobo.
Najlažje bo, če boste poslušali sami ...
"Že pred dvema letoma smo začeli z raziskovalno usmerjenim projektom na temo lahkega izpušnega sistema. Zaradi tega smo bili z našimi produkti vedno lažji. Bistveno pa je to, da marsikdaj ni dovolj, da uporabiš nek material, kot je titan, ampak je treba dodatno optimizirati stvari, uporabiti nove tehnologije, da prideš na resnični minimum teže," je za Žurnal v Frankfurtu povedal Uroš Rosa, izvršni direktor Akrapoviča.
Ne kilogrami, štejejo že grami!
"Zniževanje mase je sicer res že dolga leta prisoten trend, a bolj, ko se približuje leto 2020, ko bo zakonsko določena povprečna meja izpusta 95 gramov CO2 na kilometer, bolj pri proizvajalcih ne šteje le vsak kilogram, ampak vsak gram!"
Po besedah Rose je bila izbira mercedesa kupeja AMG S 63 logična izbira za predstavitev novosti, saj gre za enega najbolj fascinantnih in športnih premijskih avtomobilov ta hip, hkrati pa prihranek na masi pride pri njem še bolj do izraza.
X-kos omogoča mešanje plinov, ki ustvarijo grmenje
Posebnost Akrapovičevega novega izpuha je v t. i. X-kosu povezovalnih cevi. Izpuh je seveda iz titana. Za izdelavo tega "revolucionarnega" dela je bila potrebna izjemna natančnost, pravijo pri proizvajalcu. Omogoča pa, da se izpušni plini z obeh strani motorja mešajo in ustvarijo boljši pretok, kar izboljša zmogljivosti.
"Aktivni X-kos povezovalnih cevi omogoča tri različne barve zvoka. Zvok se bistveno spremeni, ni tišji ali glasnejši, ampak se spremeni karakterno. Tako ponuja lahko bolj umirjene zvok ali pa po želji zvok za dirkališče. To voznik spremeni s pritiskom na gumb, ki odpre loputo v izpuhu, tako da izpušni plini pritekajo z obeh strani motorja in se med seboj mešajo."
"Ko je loputa odprta, je zvok polnejši, bolj tekoč in doneč ter ima rahlo višjo frekvenco, pri zaprti loputi pa so izpušni plini z obeh strani motorja med seboj ločeni, tako da je zvok bolj čist. Pri takših konfiguracijah motorja, kot je V8 biturbo, so te spremembe zelo izrazite. Eno od bistev pa je, da je takšen izpušni sistem homoligiran po predpisih za cestno rabo," je razložil Rosa ključ, s katerim si pri Akrapoviču odpirajo vrata v naslednjo ero zmogljih izpušnih sistemov, zaradi katerih je slovensko podjetje zelo cenjeno tako pri zahtevnih kupcih kot razvojnikih športnih avtomobilov.
Še eno inovacijo so si v Ivančni Gorici "privoščili" pri novem izpuhu. Prvič so uporabili specialno tehniko povezave titana in ogljikovih vlaken, s katero so ustvarili "edinstveno" površino na izhodih cevi, s čimer dodatno poudarijo zadek avtomobila in mu dodajo pečat tehničnga znanja Akrapoviča.
dezurni@zurnal24.si
"novinar" ne seri klamf. kakšen x kos. v tvojem kvazi x kosu se stalno mešajo. to kar se pa odpira …
Ni vse zlato kar se sveti...sama reklama jih je...
To da pri nasičenem trgu vedno potegneš nekaj edinstvenega , všečnega in naprednega je mojstrovina.