Čeprav je Evropa ponavadi tista, ki postavlja varnostne standarde, denimo z obvezno vgradnjo sistema ESC ali nadzora nad tlakom v pnevmatikah, pa so očitno ZDA prej prepoznale koristnost sistema za samodejno zaviranje za prometno varnost in zniževanja stroškov, ki jih trki povzročajo zavarovalnicam, zdravstvenemu sistemu in gospodarstvu.
Nacionalni svet za prometno varnost namreč po poročanju Detroit News pritiska na ameriško zvezno vlado, naj avtomatsko zaviranje čim prej uvede kot obvezni standard za vsa nova vozila na trgu. Na tamkajšnjem trgu je običajno sistem na voljo le pri večjih avtomobilih in se le počasi prebija po lestvici navzdol.
V Evropi za zdaj še ni uradnih idej, da bi morala biti sistema city AEB, ki prepoznava nevarnost trkov pri hitrostih nekako do 30 km/h, in sistema inter city AEB, ki deluje nad to omejitvijo, obvezna.
So pa novi testi agencije Euro NCAP precej zaostrili letvico za doseganje petih zvezdic, zato modeli brez teh sistemov praktično nimajo možnosti za dobro oceno, proizvajalci pa posledično AEB nameščajo tudi v manjše razrede.
Proizvajalci avtomobilov seveda niso nikoli preveč navdušeni nad zahtevami po obveznih sistemih. Izgovarjajo se na dodatne stroške za senzorje in programsko opremo in trdijo, da bi morala biti odločitev glede izbire teh sistemov povsem na strani kupca. Pa še - z dodatno opremo proizvajalci kujejo velikanske dohodke.
dezurni@zurnal24.si