Skoraj milijon tiguanov so lani po vsem svetu prodali pri Volkswagnu, s tem pa je postal celo najbolj prodajan model znamke, pred golfom, polom ali passatom. Takšna napoved bi leta 2007, ko je prišla na trg prva generacija, gotovo zvenela najmanj noro. Od takrat so jih samo v Evropi prodali šest milijonov.
Tiguan je tudi eden najbolj prodajanih avtov v Sloveniji, lani so jih registrirali prek 1.700.
VW tiguan druge generacije pa ni postal najbolj prodajan SUV celotnega nepremijskega kompaktnega razreda zaradi pretirane drznosti, temveč predvsem zato, ker mu po uporabnosti in tehnični naprednosti za takšno ceno ni bilo para med konkurenti. Brez težav lahko služi petčlanski družini in ima zaradi tehnologije kar nekaj premijskega pridiha. Ravno zato imajo verjetno oblikovalci in inženirji le malokrat takšno nalogo, kot so jo imeli pri prenovi druge generacije: "Spremenite čim manj in predvsem nujne stvari."
Nova svetloba in še bolj na dotik
Prenovljeni tiguan je zato natančno to - spremenjen je tam, kjer je bilo to treba zavoljo predpisov ali trendov, medtem ko v osnovi ostaja predvsem zvest uspešnemu receptu. Na zunaj so ga spremenili na prednjem delu, kjer je dobil nov obraz z večoglatimi in "okoli vogala" zašiljenimi LED lučmi, ki zdaj poleg projekcijskega načina pri opciji LED plus lahko osvetljujejo cesto tudi v matrični IQ Light tehnologiji. Te so posebej prilagojene, da ne preosvetljujejo prometnih znakov, imajo tudi tri nove programe delovanja glede na cesto, kjer se nahaja voznik. R-line izvedba seveda dodaja nekaj športnih, napihnjenih dodatkov, skupaj z 19-palčnimi platišči.
Še manj novega na tiguanu je zadaj, osvežena je animirana grafika LED svetil, čez celotno širino odbijača se razteza odsevni trak, ime modela se je preselilo na sredino pod nov emblem tovarne.
Oblikovalci so notranjost spreminjali z enako tresočimi prsti. Nekaj novosti je pri materialih in oblogah, glavna novost je na sredinski konzoli, kjer je vgrajena tretja generacija infotainment vmesnika z najmanj osempalčnim zaslonom. Že pri vstopni opremi ponuja veliko različnih vsebin, na željo stranke je mogoče naknadno vklopiti tudi navigacijo, čeprav se zdi to v dobi Android Auta ali (brezžičnega) CarPlayja nepotrebno. Avto je prek e-SIM kartice vedno povezan s spletom in z zadnjimi informacijami s ceste. Nov volan ima v primeru opreme R-line tipke, ki so občutljive na dotik. Ostale izvedbe ostajajo pri fizičnih tipkah.
Fizične vrtljive gumbe za uravnavanje klimatske naprave pa je v duhu (Volkswagnovega) časa zamenjala digitalna plošča, kjer se z drsanjem ali pritiskanjem nastavlja temperaturo, stopnjo ventilacije in način delovanja prezračevanja. Ali je po tej plati tiguan resnično storil korak naprej, bomo preverjali, ko bomo avto lahko zapeljali v živo.
Med dobrodošlimi posodobitvami so nekateri asistenčni sistemi, na primer Travel Assist, ki pomaga avto polsamodejno voziti vse do hitrosti 210 km/h. Novo v ponudbi je tudi zmogljivo ozvočenje Harman Kardon. Med novostmi je opcija 360-stopinjskega pogleda kamer. Cenik še razkriva, da pri vstopni opremi, imenovani preprosto tiguan, kupec že dobi digitalne voznikove merilnike, medtem ko je treba za parkirne senzorje poseči po opremi life, za kamero pa še višje v najbogatejšo serijsko opremljeno elegance. Kot že omenjeno, je tu še športna R-line oprema.
Različne tehnologije na ceniku serijske in dodatne opreme, s katero je mogoče dvigniti nivo udobja in uporabnosti, je sicer pri tiguanu veliko. Med drugim je lahko izvrstno prilagojen za vleko prikolic, na strehi ostaja pri izvedbi klasičnih dvignjenih sani.
Bolj diši po bencinu, prvič tudi elektrika
Zdajšnji tiguan je s prenovo postal oziroma ostal tudi eden najbolj raznolikih konkurentov, kar se tiče motorizacije. In kako silovit je veter sprememb, kaže detajl, da je danes na ceniku med možnostmi več klasičnih TSI izvedenk kot pa TDI motorjev, ki so se zdeli še ne tako dolgo nazaj edina smiselna izbira. Razpon bencinskih motorjev sega od 96-kilovatnega 1,5-litrskega štirivaljnika, pa prek močnejše različice s 110 kW in izklopom valjev, do 2,0-litrskega agregata s 140 kW ali pa celo 235 kW v izvedbi R.
Pri posodobljenih dizlih z novim vbrizgom in čiščenjem plinov z Adblue se vse vrti okoli dveh litrov. Začne se z za avto takšnih mer skromnimi 90 kilovati, nadaljuje prek zimzelenih 110 kilovatov in zaključi pri 147 kilovatih. Močnejši različici imata serijski 4Motion pogon, le pri najmočnejši je že serijski DSG menjalnik.
Novost v ponudbi pa je priključni hibrid v kombinaciji 1,4 TSI motorja in elektromotorja. Skupna sistemska moč je kar 180 kW (245 KM). Zgolj na elektriko lahko tiguan vozi do hitrosti 130 km/h, zaloga energije naj bi zadostovala do 50 kilometrov.
Decembra bo mogoče naročiti še eno novo različico, to je tiguan R. Dvolitrski TSI motor bo imel kar 235 kW (320 KM) moči. Da, znamenita črka ni več ekskluzivna domena golfa, še en dokaz, da so se na vrhu zgodile spremembe. Da bo sposoben tudi med ovinki, bo poskrbel na novo razvit 4motion štirikolesni pogon, ki bo razdeljeval navor glede na oprijem ne le med osema, temveč tudi med zadnji dve kolesi.
80 odstotkov bo R-line izvedenk
Cena za novega tiguana se začne pri dobrih 25 tisoč evrih. Vendar pa se ogromna večina, kar 80 odstotkov tiguanov v Sloveniji proda v R-line opremi, ki je tudi oblikovno najbolj atraktivna. Ima serijsko 19-palčna platišča, digitalne merilnike, volan s tipkami na dotik, 3-območno klimo, svetleče okrasne elemente in komfortne sedeže. Nima pa še vzvratne kamere ali matričnih žarometov, temveč le LED plus vmesno izvedbo.
Za 110 kilovatnega TDI R-line z ročnim menjalnikom je treba odšteti 34.959 evrov, z DSG menjalnikom pa 37.462 evrov. V izvedbi s štirikolesnim pogonom stane tiguan R-line od 39.269 evrov dalje, če dodate še 1.600 evrov, dobite poleg še močnejši motor s 147 kilovati (200 KM).
Cene za modela tiguan R in priključni hibrid še niso znane.
Uvoznik verjame, da bo z normalizacijo razmer na trgu v letu 2021 lahko slovenskim kupcem predal med 1.300 in 1.400 tiguanov. Pri tem pa bo moral računati na vso ostrejšo konkurenco, saj je pred prihodom k nam povsem nov in v marsičem zelo napredni hyundai tucson, medtem ko se vsaj glede na število registracij zelo dobro prodaja tudi ostareli nissan qashqai, če omenimo le glavna konkurenta za prestol v tem segmentu.