Britanski Which? je objavil izsledke neodvisne raziskave o najpogostejših napakah na avtih, mlajših od treh let.
Izsledki bi morali dvigniti obrvi pri skrbnikih za predpise, saj raziskava dokazuje, da je tudi pri avtomobilih mlajšega letnika lahko kar pogost pojav okvar na zavornem sistemu ali na podvozju. V večini držav, tudi Sloveniji, namreč avtom v prvih letih ni treba opraviti tehničnega pregleda, zato lahko takšne okvare ostanejo dolgo prikrite, pa čeprav spadajo v kategorijo resnih napak.
Vse zapažene napake pri avtomobilih, mlajših od treh let, sicer nimajo vpliva na varnost, so pa lahko povezane s precejšnjimi stroški za popravilo.
1. Napaka na izpušnem sistemu - prizadetih 5 odstotkov mlajših avtomobilov
Današnji izpušni sistemi so zakomplicirani, saj morajo obdelati izpuh na način, da čim manj škoduje okolju in zdravju ljudi. A pri novejših avtih ti sistemi najpogosteje začnejo delovati napačno, kar se lahko pokaže v izgubi moči motorja in nenavadno gostem dimu za avtom.
2. Napaka na navigacijskih sistemih - prizadeti 4 odstotki mlajših avtomobilov
Which? ugotavlja nenavadno visoko stopnjo napak na modernih infozabavnih sistemih. Čeprav to ne vpliva neposredno na varnost lastnikov, pa je odprava napak na tej pogosto dodatni opremi lahko povezana s kar visokim stroškom. Which? opozarja, da se je vgradni navigaciji, če je to mogoče, pametno kar izogniti, saj današnji samostojni sistemi (pametni telefon ...) ponujajo cenejšo in marsikdaj bolj funkcionalno alternativo.
3. Napaka na akumulatorju - prizadeti 3 odstotki mlajših avtomobilov
Tipična napaka pri starejših avtomobilih je zelo pogosta tudi pri takšnih, ki niso dopolnili še niti tri leta. Najpogostejši vzrok zanje so vozne navade, z zelo pogostimi kratkimi relacijami, ki ne dovoljujejo ustreznega polnjenja akumulatorja. Dodatno ga obremenjujejo različni porabniki in naprave, ki jih lastnik priklaplja na napajalni sistem.
4. Napaka na zavorah - prizadeti 3 odstotki mlajših avtomobilov
Ne gre za napake s pričakovano obrabo zavornih ploščic, temveč za druge napake, povezane z nepravilnim obnašanjem zavornih diskov in celotnega sistema.
5. Podvozje - prizadeta 2 odstotka mlajših avtomobilov
Vzmeti, amortizerji in vodila skupaj s krmilnim mehanizmom skrbijo, da se avto pri različnih hitrostih obnaša udobno in stabilno. Še posebej pri avtocestnih hitrostih je napaka na katerem od teh sestavnih delov lahko zelo opazna in celo nevarna.
dezurni@zurnal24.si
Pr men se vsake toliko časa obesi multimedijski sistem z Bluetoothem vred. Novi model in torej novi avto. In potem …
Spet skrpucalo od članka. "Ena izmed napak, ki so ZELO POGOSTE" in "ki se pojavijo v 3%" ne gre ravno …
"V večini držav, tudi Sloveniji, namreč avtom v prvih letih ni treba opraviti tehničnega pregleda, zato lahko takšne okvare ostanejo …