Zgodovina Saabovih kabrioletov sega v leto 1983, ko je švedski proizvajalec na avtosalonu v Frankfurtu predstavil koncept saab 900 convertible z mehko zložljivo streho.
Odziv javnosti je bil tako dober, da so pri saabu nemudoma začeli s proizvodnjo serijskega štirisedežnega modela, ki ga je izdelovalo finsko podjetje Valmet Automotive. Avtomobil je bil prvič naprodaj leta 1986, prvih 400 modelov pa je bilo narejenih za ameriško tržišče. 900 convertible je imel vgrajen dvolitrski turbo motor z močjo kilovatov (175 KM). Saab je kasneje predstavil nove različice motorjev in model aero, ki se je zavrtel v sam vrh ponudbe.
Po prihodu GM-a leta 1989 so pri Saabu predstavili novo generacijo modela 900, ki je temeljil na platformi opel vectre (1993). Tudi druga generacija je zadržala štirisedežno zasnovo in mehko zložljivo streho. Leta 1998 so s prenovo linije tudi kabrioleti dobili novo ime. 900 convertible se je preimenoval v 9-3 convertible.
Nov list v zgodovini so obrnili leta 2003, leto po predstavitvi limuzinskega modela, ki je bil narejen na GM-ovi platformi epsilon. Tretja generacija Saabovih kabrioletov, ki jo proizvajajo še danes, je prinesla številne novosti, kot je strešni mehanizem, avtomatska klimatska naprava, sedeži odporni na vodo, model pa je bil prvi kabriolet, ki je na testih varnosti EuroNCAP prejel najvišjo oceno pet zvezdic.
Danes, leto dni po "odcepitvi" od general Motors je 9-3 convertible na voljo v bencinski, dizelski in biodizelski različici. Švedsko podjetje, ki se je komaj izognilo propadu, je še vedno v rdečih številkah, vendar je glede na videno na zadnjem avtosalonu v Ženevi, kjer so predstavili atraktivni koncept pxoenix, jasno, da se že pripravlja nova generacija brezstrešnih saabov.
25 let švedskih kabrioletov
Saab letos praznuje 25 let od predstavitve svojega prvega kabrioleta, saab 900 convertible, ki je bil javnosti premierno predstavljen leta 1983 na avtosalonu v Frankfurtu.