Audi je tudi slovenskim novinarjem predstavil povsem nov model, s katerim razširja ponudbo med svojimi Q suvi že na število pet.
O njem se je dolgo govorilo, sedaj je uradno tudi pri nas. V Ingolstadtu želijo s Q8 odgovoriti na kipeče želje kupcev, ki želijo združiti prestiž visoke postave z dinamiko. Veliko pove že dejstvo, da je Q8 v marsičem soroden lamborghiniju urusu, hkrati pa razen platforme, motorjev in tehnologije nima nič skupnega s sorodnim Q7. Gre za popolnoma nov izdelek, pravijo v Nemčiji.
Pravio, da je prostornejši od tekmecev
Q8 se je namreč rodil iz potrebe, da tudi pri Audiju ponudijo nekaj, kar nudi BMW X6, range rover sport ali pa mercedes-benz GLE coupe. Audi Q8 na pogled ne pretirava s kupejevsko usločeno streho v tolikšni meri kot omenjena dva nemška rivala, a ohranja razmeroma nizko strešno linijo, je nekoliko širši od Q7, zaradi česar sta potovalna kabina in prtljažnik uporabnejša, kar naj bi bila po trditvi Audija velika konkurenčna prednost.
Oblikovno nadgrajuje in v Audijev podrazred Q uvaja novo dizajnersko govorico, ki sta jo nedavno pripeljala modela A7 in A6. Z dolžino 4,99 metra, širino 1,995 metra in višino 1,71 metra je ta športni terenec s kupejevskim dizajnom širši, krajši in nižji od sestrskega modela Q7. Z medosno razdaljo 3,0 metra prekaša tekmece po notranji prostornosti, hkrati je razmeroma lahek in ima zelo ugoden količnik upora. Platišča so lahko do 22-palčna, kar je največ pri Audiju doslej, zunanjost ima veliko dvobarvnih detajlov. Osemkotna motorna maska (Q-jeve maske so osemkotne, preostali audiji imajo šestkotno masko) ima velikanske, zdaj pokonončno športne reže. Žarometi so serijsko LED, zadnji so združeni prek celotnih prtljažnih vrat. Prek aplikacije myAudi lahko lastniki modela Q8 številne funkcije luči aktivirajo s pametnim telefonom in jih tako doživijo od zunaj. Zanimivost na zunanjosti je, da so Audijevi krogi nameščeni na temno črno podlago, ne glede na barvo vozila. S tem se naslanjajo na tradicijo in stari quattro model.
Digitalen avtomobil
Notranjost je serijsko bogata z detajli in tehnologijo, dolg seznam dodatne opreme bi moral zadovoljiti še tako zahtevne želje. Vsa sporočila se prikažejo v Audijevem popolnoma digitalnem virtualnem prikazovalniku, prevedenem v slovenski jezik. Njegov visokoločljivostni zaslon meri 12,3 palca. Zgornji osrednji zaslon (10,1 palca) je v izključenem stanju skoraj nevidno integriran v črno površino. Spodnji zaslon (8,6 palca) je namenjen upravljanju s klimo in komfortnimi funkcijami. Audi Q8 ima zmogljivega in prilagodljivega glasovnega asistenta. Skupaj lahko voznik prilagodi okoli 400 parametrov vozila. Storitev Car-to-X vključuje tudi informacije o prometnih znakih in nevarnostih, ki jih zagotavlja skupinska inteligenca Audijevih vozil. Opcijski Audi connect ključ omogoča odklepanje, zaklepanje in zagon motorja prek združljivega pametnega telefona z operacijskim sistemom Android.
Serijski in za doplačilo so na voljo kar 39 asistenčnih sistemov, novost je, da zdaj senzorji varujejo vozilo 360-stopinjsko, kar pomeni, da se v nepredvideni situaciji, kjerkoli okoli vozila se kaže nevarna situacija, se avtomobil pripravi na morebitni trk in po potrebi tudi sam zavira, da ne pride do prometne nesreče.
Samodejno usmerja prikolico
Omeniti velja tudi asistenca za vleko prikolico. Aktiviramo jo s pritiskom na stikalo na zaslonu na dotik. Vozilo samo krmili volan in avto usmerja v nastavljeno smer. Voznik z ukazom s prstom na zaslonu določi do ene stopinje natančno reguliranje, kam avto zavija. Ne glede na to, kako močno voznik pritiska stopalko za plin, avto z do maksimalno 8 km/h sam usmerja prikolico.
V bodoče naj bi dobil "garažnega pilota", ki bo samodejno upravljal z avtom pri uvozu in izvozu iz garaže, dovolj bo, da bo voznik od zunaj aktiviral storitev prek aplikacije myAudi. Trije sedeži v zadnjem delu vozila so po želji (v razmerju 60/40) pomični v vzdolžni smeri do 10 centimetrov in po naklonu nastavljivi v več smereh, podirajo pa se v razmerju 40/20/40. Takrat za razliko od tekmecev ponujajo ravno dno in kar dva metra nalagalne površine. Prostora v prtljažniku je med 605 in 1.755 litrov. Nalagalno površino prtljažnika pa lahko s pomočjo zračnega vzmetenja približamo k tlom in olajšamo nalaganje.
Stekla brez okvirjev
Posebnost Q8 so zadnja stekla, ki so brez okvirjev, kar dodatno poudarja kupejevsko zasnovo. Stekla so lahko za doplačilo akustična, kar pomeni, da so dvojna. V tem primeru je telefon povezan preko zunanje antene, v avtu pa je predal za samodejno polnjenje telefona. Ker stekla nimajo okvirja so Morali Audijevi inženirji razviti električno pomične senčnike, ki se skupaj z oknom pospravijo v vrata vozila.
Avto je od tal dvignjen do 254 milimetrov. To se zgodi v primeru, da ga dvignemo v najvišjo lego, kar omogoča zračno vzmetenje. Štirikolesni pogon je klasični quattro in je serijski pri vseh izvedenkah. Mehanski sredinski diferencial prenaša moč med sprednjo in zadnjo premo v standardnem razmerju 40 : 60, seveda to razmerje v zaostrenih razmerah prilagaja.
Zračno vzmetenje
Uravnavanje blaženja je serijsko, avto se lahko dodatno dvigne za do 90 milimetrov. Q8 je v vseh motornih različicah blagi hibrid, saj izkorišča 48-voltno napeljavo, ki prek litij-ionske baterije poganja jermenski zagonski alternator. Ta lahko dodaja do 12 kW moči in omogoča daljša obdobja izklopa glavnega motorja. Pri Audiju pravijo, da omogoča jadranje na avtocesti tudi do 40 sekund, prihranek na 100 kiloetorv pri gorivu pa naj bi bil do 0,7 litra.
Na začetku prodaje je edina motorna oznaka Q8 50 TDI, ki označuje trilitrski TDI z 210 kW (286 KM) in osemstopenjskim samodejnim tiptronic menjalnikom. Kmalu sledi še Q8 45 TDI (3,0, 170 kW/231 KM) in Q8 55 TFSI (3,0, 250 kW/340 KM).
Trenutno edina izvedenka Q8 50 TDI stane na ceniku 83.500 evrov. Pri Audiju so poudarili, da so odvisni od proizvodnih količin. Za letos načrtujejo prodajo 20 vozil, v letu 2019 pa je cilj med 50 in 60 vozil.
Od zadaj je kot kaksen korejc,skropucalo za 80 jurju in vec,OMG
na tem avtu je nemško samo ime naj povejo kje ga izdelujejo in koliko programskih napak ima nadzorni računalnik, če …