Avto
184834 ogledov

Nova obveznost za vse, ki živijo v blokih

Kolo parkirišče za kolesa kolesarnica Profimedia
Praktično vse nove večstanovanjske stavbe bodo morale imeti po novem vsaj dve mesti za parkiranje koles. Tudi pri obstoječih podobne zahteve.

Članice EU so pred dnevi potrdile obsežne sprembe glede energetske prenove stavb, ki pomembno zvišujejo energetske standarde, hkrati pa močno spodbujajo solarno energijo in trajnostno mobilnost. Glede slednje želi povezava zelo pospešiti uporabo koles po članicah, hkrati pa prilagoditi stavbe na način, da bodo lažje omogočale namestitev polnilnic za električna vozila tudi v večstanovanjskih stavbah.

Zagovorniki kolesarjanja so lahko zelo zadovoljni tudi glede novih standardov, ki so naslovili problematiko parkiranja koles. Ta prevozna sredstva so bila doslej marsikje zapostavljena, avtomobili pa so imeli skoraj vedno prednost pri dodelitvi dragocenega prostora za parkiranje.

Kolo parkirišče za kolesa kolesarnica | Avtor: Profimedia Profimedia

Mesta za kolesa so po novem obvezna

Besedilo sprejetega dokumenta je najbolj strogo glede novih stanovanjskih objektov ali pa tistih, ki gredo skozi proces obsežnejše prenove. Če ima takšna nova ali prenovljena stavba več kot tri parkirna mesta, bo morala imeti po novem predviden prostor za parkiranje dveh koles na vsako bivalno enoto. Neobvezno je v direktivi zapisano še priporočilo, da je treba pravilu dveh parkirišč na bivalno enoto slediti tudi v primerih, ko stavba nima parkirišč za avte. 

Pri novih ali obnovljenih nebivanjskih stavbah z najmanj petimi parkirnimi mesti za avte pa bo po novem moralo biti dovolj pakirnih mest za kolesa za najmanj 15 odstotkov povprečnega števila ljudi v stavbi oziroma za najmanj 10 odstotkov skupne kapacitete ljudi v stavbi.

Tudi obstoječe nebivanjske stavbe bodo morale predviditi parkirna mesta za kolesa po zgornjem pravilu in sicer vedno v primerih, ko imajo več kot 20 obstoječih parkirnih mest za avtomobile.

Pri tem morajo biti mesta za kolesa takšnih dimenzij, ki bodo omogočila tudi parkiranje tovornih koles, poroča Ecf.com.

Direktiva še določa, da morajo članice EU sprejeti vse potrebno za poenostavitev postopkov vzpostavitve kolesarskih parkirnih mest vključno z vgradnjo priključkov za polnjenje e-koles. 

Upoštevali geografske in klimatske izjeme

Besedilo direktive vseeno določa določene izjeme, ki jih lahko članice uveljavijo. Tako dopušča možnost, da lokalne oblasti prilagodijo zahtevo glede števila parkirišč za kolesa glede na 'demografske, geografske in klimatske pogoje.' Prav tako se je mogoče delno izogniti pravilu dveh mest na bivalno enoto pri prenovljenih stavbah, medtem ko bodo mogoče tudi prilagoditve glede števila mest pri nebivanjskih stavbah, "ki niso tipično dostopna s kolesi."

Kljub takšnim diskrecijam za članice pa spremembe direktive, ki sicer uvaja še številne druge novosti glede energetske učinkovitosti stavb, niso dobile enovite podpore. Zanje je glasovalo 20 članic, med njimi Slovenija. Vzdržale so se Češka, Hrvaška, Poljska, Slovaška in Švedska, medtem ko sta proti glasovali Italija in Madžarska.

Članice imajo zdaj dve leti časa, da novosti vključijo v svojo zakonodajo. 

Združenja kolesarjev po Evropi kljub določenim kompromisom jemljejo posodobljeno direktivo o energetski prenovi stavb kot pomemben mejnik v odnosu do kolesarjenja. 

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 22
  • Avatar Garancija
    Garancija 09:30 25.april 2024.

    Ker butl bo pustil kolo za 2,5 jurja v kolesarnici,še v stanovanju ni čist varen.Zdaj ti multikulti ukrade kolo pred tabo,pa mu nič ne moreš

  • Idioti 18:24 24.april 2024.

    Ne ga basat ! Kolo za 100 € že pustiš v kolesarnici , kolo za 1000 in več pa ni šans ! Jaz imam 3 v stanovanju , ker so predraga , za gledanje drugih , brez mojega nadzora !

  • munja 16:58 24.april 2024.

    Že nekaj let se v medijih piše, da je v Sloveniji in v Evropi vedno več starejših in starih ljudi, da bo potrebno zgraditi več domov za starejše. Zdaj se bo ogromno denarja porabilo za kolesarske steze in ne vem ...prikaži več še kaj, a mislijo, da se bodo ti zdaj vozili s kolesi al kako??? EU sprejema vedno bolj nesmiselne odločitve.