Namero vlade, da ustavi projekt vzpostavitve elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku, je razbrati iz poročila o izvajanju akcijskega načrta za elektronski cestninski sistem v prostem prometnem toku, objavljenega na vladnih spletnih straneh.
Vlada je akcijski načrt sprejela novembra 2009, na njegovi podlagi pa je Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars) avgusta lani objavil mednarodno javno naročilo za vzpostavitev in delovanje novega sistema cestninjenja. Rok za oddajo ponudb je sicer Dars zaradi vlaganja revizijskih zahtevkov in kompleksnosti javnega naročila že nekajkrat podaljšal; rok se zdaj izteče 20. marca.
Novo cestninjenje dodatno finančno breme za Dars
Čeprav postopki za elektronsko cestninjenje že tečejo, ministrstvo za infrastrukturo in prostor ugotavlja, da bi bilo v trenutnih gospodarskih in finančnih razmerah neracionalno investirati v vzpostavitev popolnoma novega elektronskega cestninskega sistema, tudi ob upoštevanju dejstva, da bo Dars v prihodnjih letih iz naslova pobranih cestnin težko odplačeval anuiteto že za do zdaj prevzete obveznosti. Prevzemanje obveznosti iz naslova vzpostavljanja novega cestninskega sistema bi po ugotovitvah ministrstva za Dars pomenilo dodatno finančno breme.
Po prepričanju ministrstva za infrastrukturo in prostor je primerneje, da se z uvajanjem elektronskega sistema cestninjenja nadaljuje, ko bodo sprejete usklajene rešitve na ravni Evropske unije.
Vinjetni sistem ostaja
Vinjetni sistem cestninjenja bo tako do nadaljnjega ostal v veljavi, saj za osebna vozila na evropski ravni še niso definirane ustrezne tehnične, pravne in komercialne rešitve, ki bi omogočale izvajanje enotne storitve cestninjenja na območju celotne EU.
Elektronsko cestninjenje osebnih vozil je namreč veliko bolj zahtevno kot cestninjenje tovornih vozil.
Minister za infrastrukturo in prostor Zvone Černač je ohranitev vinjetnega sistema in nadaljevanje s projektom elektronskega cestninjenja šele po sprejetju enotne odločitve na ravni EU sicer napovedal že ob predstavitvi kot kandidat za ministra pred matičnim parlamentarnim odborom.
pa je le uspelu JJ dobiti nekaj pametnih ljudi skupaj.ne vem zakaj bi mi morali biti v vsem prvi in najdražje plačevati, potem pa itak zamenjati, ker ne bi bilo usklajeno z EU.pametna odločitev
Super novica!
...tudi vinjete bi morali ukinit, ker ceste, ki so v sloveniji...so grave...država bi nam morala plačat, za uničevanje vozil in čas ki ga izgubljamo na teh "avtocestah"...sramota!