Raziskava, izvedena decembra lani, je pokazala, da so najpomembnejši dejavniki zadovoljstva splužene ceste ter razumljivost prometne signalizacije (ob obnovitvenih delih, v predorih in avtocesti), medtem ko je najmanj pomemben dejavnik gostinska dejavnost, so sporočili iz Družbe za avtoceste v RS (Dars).
Glede na predhodna merjenja so v okviru raziskave ugotovili, da se je zadovoljstvo najbolj povečalo pri oceni vzdrževanosti (za 9,7 odstotka) in pri cestninskem sistemu (za 4,2 odstotka). Najmanj se je povečalo pri gostinski ponudbi in številu bencinskih servisov. Zadovoljstvo pa se je najbolj zmanjšalo pri trajanju vzdrževalnih del in številu parkirnih mest.
Več pozornosti za točnost informiranja
Dars je želel z raziskavo določiti pomembnost dejavnikov zadovoljstva, oceniti zadovoljstvo uporabnikov avtocest, določiti kritične elemente uporabe avtocest in preveriti prepoznavnost komunikacijskih kanalov v primeru obveščanja o stanju na cestah.
Glede na analizo kritičnih elementov v Zavodu Tim, kjer so raziskavo opravili, priporočajo Darsu, naj večjo pozornost nameni točnosti informiranja o stanju na cestah ter ureditvi ustrezne signalizacije ob zastojih oziroma delu na cesti.
Ugotovitve raziskave tudi kažejo, da bi bilo treba povečati število parkirnih mest na počivališčih ter zagotoviti višji občutek osebne varnosti pri vožnji po avtocesti.