“Ničesar nisem podpisala, zdaj pa vidim, da banki dolgujem dva evra za vodenje računa,” je nad ravnanjem Nove Ljubljanske banke (NLB) ogorčena naša bralka.
Iz nič kar naenkrat minus
V Ljubljano ne gre. Druga bralka je potrdila, da so tudi njej brez obiska v poslovalnici spremenili študentski račun. Ko je želela svoj račun iz rojstnega kraja, v katerem ga je odprla, prenesti v Ljubljano, kjer živi zdaj, pa so ji na NLB pojasnili, da to ni možno. Račun v domačem kraju bi morala zapreti in ga v ljubljanski poslovalnici znova odpreti. To pomeni, da bi dobila novo številko računa in bi morala o tem obveščati vse izplačevalce, zato se je odločila, da zamenja banko.
Ob začetku študija je odprla brezplačni študentski račun, pravi, da zaradi “daril”, ki jih je NLB dajala ob odprtju. V vseh letih na računu ni bilo nobenega prometa, na oktobrskem izpisku pa piše, da ima 1,96 evra minusa, saj je banka zaračunala stroške vodenja računa, ki veljajo za klasični račun.
NLB je sicer sredi septembra bralki poslala obvestilo, naj se oglasi v poslovalnici, saj ne izpolnjuje več pogojev za študentski račun. Če se v roku 14 dni ne oglasi, pa so jo opozorili, da bodo račun preoblikovali v
klasičnega.
To je nova praksa
Eden od komitentov NLB nam je zagotovil, da še pred nekaj meseci banka ni imela take prakse. Po elektronski pošti jo je namreč obvestil, da ni več študent, vendar mu računa niso spremenili, dokler se precej pozneje ni oglasil v poslovalnici in podpisal nove pogodbe.
V NLB so pojasnili, da “samodejno” preoblikovanje omogočajo splošni pogoji. Stranka pa lahko v 30 dneh po preoblikovanju odstopi od pogodbe in ji ni treba plačati stroškov vodenja računa. Mimogrede, račun so preoblikovali pet dni pred koncem meseca, strošek pa so zaračunali za ves mesec.
Študentskih ne ukinjajo
Obveščanje. Splošni pogoji določajo tudi, da mora komitent NLB redno, najpozneje pa v roku petih dni, obveščati o spremembi svojih osebnih podatkov in drugih spremembah podatkov, potrebnih za vodenje osebnega računa in registra transakcijskih računov. To pomeni, da bi morali banko obvestiti o poteku študentskega statusa.
Na vprašanje, zakaj niso računa, na katerem že več kot pet let ni nobenega prometa, raje zaprli, pa odgovarjajo, da banka lahko ukine osebni račun, če na njem najmanj dve leti ni bilo poslovanja in je na računu minimalno stanje. Vendar pa računov mladih, na katerih poslovanje običajno ni redno, praviloma ne ukinjajo.
Zvezi potrošnikov se ravnanje NLB ne zdi sporno. Menijo, da bi imetniku študentskega računa z zaprtjem računa v kratkem času lahko nastala večja škoda kot s preoblikovanjem. “Seveda pa mora banka imetnika računa pred preoblikovanjem v nov račun seznaniti s splošnimi pogoji konkretnega računa,” dodajajo.