Serijskega godrnjača boste le težko spremenili, zato je najbolje, da ga sprejmete takšnega, kot je. Ne spuščajte se na njegov nivo in ne odgovarjajte na provokacije – takšni odzivi so namreč le redkokdaj konstruktivni.
1. Poskušajte ga/jo razumeti
Vsak ima svojo zgodbo, svoje težave, zato ne sodite prehitro. Nihče ne ve, kako je biti v vaši koži, tako kot tudi vi ne morete vedeti, kaj se zares dogaja v življenju osebe, ki vam stoji nasproti.
2. Besed ne jemljite osebno
Te besede si velja zapomnite, če ste prišli v konflikt z osebo, ki je ne poznate dobro oziroma je sploh ne poznate, kot na primer tečnega voznika avtobusa. Če je slabe volje, zato zagotovo niste krivi vi. Zakaj bi se torej obremenjevali z njegovimi besedami? Vi njemu ne pomenite nič, on vam ne pomeni nič.
3. Premislite, česa si želite
Preden pristopite k osebi, za katero veste, da je ves čas slabe volje, naredite načrt. Pogovor s takšno osebo ni enostaven. Delo si boste olajšali, če boste vedeli, kaj točno od nje želite oziroma potrebujete. Če bo beseda nanesla na drugo temo, pogovor nežno usmerite nazaj na tematiko, ki vas zanima.
4. Odgovor a: "Razumem te"
Čeprav je težko, sogovorniku pokažite, da z njim sočustvujete. Tako mu boste vzeli razlog za tarnanje oziroma napade. Če se z njim ne strinjate, mu pojasnite, da ima vsak pravico do svojega mnenja in da spoštujete njegov pogled na svet.
5. Odgovor b: "Adijo"
Če s prijaznim načinom ne pridete nikamor, se od osebe poslovite. Ni vam treba vsega prenesti, saj ima vse svoje meje, tudi empatija. Pogovor prekiniti tudi, če imate občutek, da se bo končal s sporom. Včasih obe strani potrebujeta čas za razmislek ...