Protikadilske oglasne akcije že dolgo več ne temeljijo na ozaveščanju, ampak so narejene tako, da šokirajo. Le tako je cilj dosežen, pravijo strokovnjaki, ki ocenjujejo, da se je prav zaradi takšnih oglasov v enem letu za odvajanje od kajenja odločilo 12 odstotkov Američanov.
To pomeni, da se je od kajenja hotelo odvaditi približno 1,6 milijona kadilcev, približno 220 tisoč tistih, ki so se pred ogledom reklam že odvajali, je odvajanje nadaljevalo, zaradi velike abstinenčne krize in težkega premagovanja odvisnosti (zelo kritičen naj bi bil drugi teden odvajanja, v katerem si veliko kadilcev zopet prižge cigareto) pa je zares prenehalo kaditi okoli sto tisoč ljudi, poroča ameriški Center za nadzor bolezni in preventivo.
Oglasi, ki so bili velika, a nujno potrebna investicija v javno zdravstvo, temeljijo na izpovedih resničnih ljudi, nekdanjih kadilcev, ki se zaradi nezdrave razvade soočajo z najhujšimi posledicami kajenja – rakom, izgubo udov, nepokretnostjo … "Kadil sem tudi po tem, ko so pri meni diagnosticirali raka. Kadil sem tudi med obsevanjem, tako zasvojen sem bil. Kaditi sem nehal šele, ko sem izgubil glasilke, in ko so mi morali zaradi lažjega dihanja v grlo narediti luknjo," pa je le ena od izpovedi, ki pretresejo.
Nekaj oglasov, ki šokirajo, a kot piše Huffington Post, delujejo, poglejte v galeriji.