Modrijani so 5.600 vstopnic za prvo Noč Modrijanov prodali v rekordnih šestih minutah, vstopnice pa so se hitro pojavile na črnem trgu in se zavihtele visoko nad prvotno ceno. Z Blažem Švabom smo se pogovarjali o tem, kako na to gledajo Modrijani.
"Vsako leto je za Noč Modrijanov veliko povpraševanje, lani so vstopnice pošle v dveh dneh, nihče pa si ni mislil, da bodo letos pošle v šestih minutah. Za prvi večer so se prodale v šestih minutah, za drugi večer pa v dvajsetih. Res pa je, da lani nismo oglaševali, letos smo napovedali datum in uro – ravno zato, ker so se lani na črnem trgu vstopnice prodajale tudi za 150 evrov. Tako kot za kakšne nogometne tekme," pravi Blaž in dodaja, da so se o ukrepih že pozanimali: "Seveda je med kupci tudi nekaj takih, ki so vstopnice kupili in jih preprodajalo. Socialna stiska v Sloveniji je velika, zato se dogaja tudi to. Vstopnica stane 16 evrov, lani pa so se na črnem trgu prodajale za 130, 140 evrov. Normalno, da so ljudje, ki si želijo vstopnice, nad tem zgroženi in prizadeti, zato smo preverili, a žal policija ne more nič narediti, lahko pa nekaj naredi tržni inšpektorat. To pomeni, da vsako posamezno kršenje prijaviš tržnemu inšpektoratu. Seveda pa je nemogoče cele dneve dežurati na spletu."
Kako to preprečiti?
"Zaradi enega dogodka bi morali spreminjati ves prodajni sistem. Vstopnice prodaja Eventim, ki je eden od največjih prodajalec vstopnic v Evropi, in organizacijsko je to zelo težko spreminjati. Sicer pa so največji oboževalci dobili vstopnice, saj so pred bencinskimi servisi dežurali vso noč. Dobili bomo tudi točne podatke, koliko vstopnic je bilo kje prodanih, z Eventima pa so nam že zdaj sporočili, da nihče ni kupil sto vstopnic, bila pa je količina petdeset vstopnic, kar je normalno število za avtobuse, ki se organizirajo po vsej Sloveniji. Prodanih je bilo 11 tisoč vstopnic, mi jih imamo na voljo le za ožje družinske člane in za akreditacije," pravi Švab in dodaja, da so do najbolj srčnih zgodb usmiljeni, a takih zgodb je toliko, da vstopnic ne morejo priskrbeti vsem, ki si jih res želijo in do njih niso mogli priti. Lani so recimo to omogočili zdomcem iz Avstralije, ki so že imeli zakupljen let v Slovenijo prav zaradi Noči Modrijanov, vstopnic pa niso mogli dobiti pravočasno.
Blaž še priznava, da se jim dogodek finančno ne izplača, gre bolj za polnjenje duše. "Res je, izkušnja je taka, da se finančno ne izplača. Mi plačamo vse, televizijsko in radijsko snemanje, ozvočenje, luči, odre, nastopajoče, program, na koncu smo na nuli, saj damo ves denar v program in stroške. Gre za polnjenje duše in izpolnjevanje poslanstva. Da se narodno-zabavna glasba, ki je bila vedno podcenjena, razproda v šestih minutah, to je zgodovinski dogodek."
O večjih arenah kljub navalu ne razmišljajo, saj želijo dogodek obdržati na Štajerskem, hkrati pa želijo ohraniti toplo, domače vzdušje, ki ga lahko izpeljejo le pred šesttisočglavo množico. Organizacija večjih dogodkov zahteva popolnoma drugačen organizacijski načrt, predvsem pa več časa, pravi Švab.
Sicer so mi fantje prav simpatični ampak vseeno je ta dogodek rahlo sumljiv. Kdo lahko zatrdi, da oni sami niso kupili večjega števila vstopnic, ki jih bodo prodajali po višji ceni? Sicer pa tudi, če bo kdorkoli vstopnice prodajal po… ...prikaži več višji ceni.... Zakaj neki bi se temu reklo črni trg? Vsak ima pravico kupiti vstopnico in jo potem tudi prodati. Seveda, če najde bedaka, ki je pripravljen plačati desetkrat več, toliko boljše. Lahko pa enostavno zafrknejo sceno tako, da nastop prestavijo na drug datum in vstopnice ne bodo veljavne.
Je pa grozljivo, da je toliko interesentov za debilne skladbice tipa: Ti, ti, ti, ti, ti, ti, ti, ti moja rožica.Saj tiste do 3 let še razumem, starejše pa bolj težko.
Modrijani pa taki.Koncert razprodan v 5 minutah, zraven pa jamrajo, da bodo delali zastonj.Zakaj pa ne zvišajo cene vstopnice za ene 3x, pa ne bo ne preprodaj, ne nočnega dežuranja pred Petrolom, pa še kaj zaslužili bodo.