"Po avtocesti sem vozil pred nekom, ki je imel ogromno snega na avtu, hkrati pa ni imel prižganih niti parkirnih luči. Na vse mogoče načine sem mu skušal dati znak, naj vendarle prižge osvetlitev, da ga bodo drugi pravi čas videli, pa ni zaleglo. Na koncu sem obupal."
Prižgite luči! Tudi zadnje! Biti pravočasno opažen je v razmerah, ko je na cestah sneg, zelo pomembna.
Na agenciji za varnost prometa vse voznike in voznice opozarjajo, da bo sledilo še več dni slabše vidljivosti, zasneženih cest in drugih neugodnih dejavnikov, ki še dodatno povečujejo tveganje za nastanek prometnih nesreč. Vozniki morajo vnaprej predviditi dejavnike, ki povečujejo tveganje, ter se nanje pravočasno in pravilno odzvati, opozarja pri AVP.
Še posebej je pomembno, da vozniki v takšnih razmerah ne precenjujejo svojih voznih sposobnosti in da vožnjo prilagodijo tako razmeram na cesti kot tudi prometu. V zimskih razmerah se namreč podaljša zavorna pot, lahko pride do zanašanja vozila, oteženo je spreminjanje smeri v primeru nastanka poglobljenih kolesnic zaradi snega, pod brisalci pa se pogosto nabira sneg, zaradi česar se poslabša vidljivost iz vozila. "Vozniki naj pred odhodom od doma pripravijo svoje vozilo na vožnjo v slabših vremenskih razmerah in si vzamejo čas."
Zlate zapovedi:
Če je na vozišču sneg ali snežna brozga je treba prilagoditi varnostno razdaljo in hitrost, poskrbeti moramo, da čim manj prestavljamo prestave in da vozimo z nižjimi vrtljaji motorja, se izogibamo sunkovitim premikom in naglim spremembam hitrosti. V primeru nižjih temperatur okoli ledišča lahko na mostovih in viaduktih ter drugih izpostavljenih legah pričakujemo poledico.
Še preden speljete:
- Zimske pnevmatike najbolj pripomorejo k varnosti in tehnični brezhibnosti vozila, saj zagotavljajo boljši oprijem na cestišču, boljšo vodljivost vozila ter krajšo zavorno pot.
- V primeru snega vozilo dobro očistimo. Čiščenje najlažje izvedemo z omelom ali metlico za sneg, priporočljivo je imeti tudi sredstvo proti odmrzovanju oziroma strgalo za led, za lažjo odstranitev ledu z vetrobranskega stekla.
- Akumulator mora delovati brezhibno, saj je ob zagonih pri nižjih temperaturah bolj obremenjen. V motorju mora biti tudi ustrezna hladilna tekočina, dobro pa mora delovati tudi prezračevalni sistem, ki omogoča, da se led na steklih ustrezno in pravočasno odtali.
- Glavni žarometi in svetlobna oprema za osvetljevanje vozila morajo biti tehnično ustrezni, saj se v zimskem času večji del dneva vozimo v mraku, ob zmanjšani vidljivosti ali megli.
- Zimska tekočina zagotavlja boljšo vidljivost, vendar mora biti ustrezna, tako da ne zmrzne tudi pri nižjih temperaturah, saj bi bilo v nasprotnem primeru onemogočeno čiščenje vetrobranskega stekla.
dezurni@zurnal24.si
ne zastopim zakaj dnevne luci ne gorijo tudi zadaj. Vcasih bi bilo bolj vazno kot spredaj.
Vsako leto tečaj cpp ,čez 5 let pa podaljšanje vozniške tak kot c,e kat vozniki
Ja saj to ke že cisto normalno. Polovici treba vzet izpit. Tudi meglenke so zelo velik problem. Policisti znajo samo alkotest dat drugega pa ne vidijo.