Razpis, s katerim je Ministrstvo za obrambo iskalo 180 vozil spodnjega srednjega razreda, zgornjega srednjega razreda ter manjših kombiniranih vozil, poka po vseh šivih utemeljene in smotrne izrabe javnega denarja.
Na zurnal24.si smo v preteklosti večkrat opozorili na zgrešene razpisne pogoje, med drugim tudi na zahtevo ministrstva, da morajo biti vsi avtomobili gnani z dizelskimi motorji, pa čeprav povprečno njihov službeni avtomobil naredi le dobrih 13 tisoč kilometrov na leto in je zato s stališča višje nabavne cene in stroškov vzdrževanja tovrstni pogon zelo vprašljiv, četudi je poraba goriva nekoliko manjša. Na drugi strani je Ministrstvo vztrajalo pri motorjih standarda euro 5, čeprav prične že čez dobra dva meseca uradno veljati do dizlov precej strožji okoljevarstveni standard euro 6.
Na ministrstvu vztrajajo, da je dizelsko pogonsko sredstvo skladno s standardiziranim dogovorom med Nato članicami STANAG 4362 ter "priročnikom", ki govori o kar najboljši izrabi opreme.
"Slovenija je v okviru tako imenovanih ciljev sil sprejela tako kot drugi zavezniki tudi cilj 'enotnega goriva'. Namen je bil, da na območju delovanja ni sredstev, ki bi potrebovala druge vrste goriva," pravijo na ministrstvu, "zato se tudi pri nakupih nove opreme upošteva ta cilj."
"Na območju delovanja" - gre sklepati, da naj bi to pomenilo bojno območje ali območje vojaških vaj - torej za obrambno ministrstvo in vojsko pomeni tudi garaže in parkirišča na Vojkovi cesti sredi Ljubljane, kjer je sedež naših obrambnih sil in nove ministrice Andreje Katič (SD). Slovensko obrambno ministrstvo in vojska torej očitno prav vsako svojo vozilo smatrata za potencialno bojno vozilo.
Organizacija Nato demantira slovensko razlago za dizel
Da je takšna logika slovenskih obrambnih mož in žena glede običajnih civilnih vozil zelo vprašljiva, je za Žurnal24 potrdil Tony White, predstavnik za odnose z javnostmi na Natovem poveljstvu v Bruslju. Na naše izrecno vprašanje glede "Nato dizelskega standarda" za civilna vozila je odgovoril: "Članice Nata se samostojno odločajo glede svojih naravovarstvenih standardov. Nato sicer spodbuja naravi prijazne prakse, vendar pa za tovrstna vozila Nato ne predpisuje nikakršnih standardov".
PREBERITE ŠE:
-
Vebrova vozila zaradi barve spadajo med specialna
-
Vojska pri razpisu mimo smernic
-
Za vojaški posel se še obeta revizija
-
Bi si upali kupiti avto tako kot naša vojska
Gre torej sklepati, da tudi ko bodo ostala obrambna ministrstva ostalih članic v svojih civilnih flotah uporabljala že hibridna in električna vozila, bo naše ministrstvo še kar vztrajalo, da je potrebno za vsak slučaj vztrajati pri dizlu.
Mimo smernic v 6. prestavi
Kot je znano, je Ministrstvo za obrambo pod takratnim ministrom Jankom Vebrom (SD) konec januarja mimo želja premierja Mira Cerarja oziroma ministrstva za javno upravo o centralizaciji razpisov pohitela in objavilo namero o nabavi kar 272 vozil. Velika večina teh vozil je namenjenih striktno v civilne namene, torej so to povsem običajni avtomobili, v katerih se bodo prevažali zaposleni na ministrstvu in vojski ali pa jih boo uporabljali v službi dostavnikov. Konec aprila so izbrali ponudnike za skupno 217 vozil, za preostala dva sklopa - velike kombije in zmogljiva 4x4 vozila - je bil razpis razveljavljen.
andrej.leban@zurnal24.si
ne pomaga sedaj bla bla bla.....karavana gre dalje, mi lahko lajamo kolikor hočemo, vedno isti scenariji....., kdo in kaj bo naslednje ?? maršššš...
Spet zavajajoč naslov. Standard obstaja in ima naslov "FUELS FOR FUTURE GROUNDEQUIPMENT USING COMPRESSION IGNITION OR TURBINE ENGINES". Striček Google ga najde v par milisekundah. Vprašanje je samo, kako so ga naši "strokovnjaki" interpretirali. Najbrž so kakšno vsebino… ...prikaži več malce prilagodili in razumeli po svoje
Alojzij najbolje po tvojem je, da ni nobene kontrole porabe proračunskega denarja , da državni paraziti lahko vtaknejo v svoj žep kakšne provizije. Da revčki zgarani ne bi bili oblateni.