Na avtomobilskem salonu v Parizu smo se pogovarjali z evropskim šefom za znamko Lexus Pascalom Ruchem. Lexus je premijska znamko Toyote, stara komaj 30 let, ki si želi odločnejšega prodora tudi na evropski in s tem tudi slovenski trg vozil, kjer so sicer že prisotni s sicer edinim prodajnim salonom v Ljubljani.
Letos so predstavili dva pomembna modela, UX in EX, s katerima pihajo na dušo voznikom, ki cenijo dizajn in vozno dinamiko. Pascal nam je v intervjuju izdal, kaj lahko evropski vozniki v prihodnje računajo pri znamki Lexus.
Letos ste končno pokazali mali SUV UX. Kako pomemben model je to za Lexus v Evropi?
Za Evropo zagotovo najbolj pomemben model. Upam si trditi, da za nas najbolj pomemben model v Evropi v zadnjem desetletju. Narejen je bil prav za evropske kupce. Ob CT bo to cenovno najbolj dostopen avtomobil, vendar pa ne pozabimo, da segment malih SUV vozil oziroma križancev raste zelo hitro. To je najhitreje rastoč premium segment v Evropi, zato je pomembno, da imamo ta izdelek.
Kateri so bili konkurenčni modeli, ko ste razvijali UX? Le nemški premium križanci, ali tudi ford, mazda?
UX ni tipičen SUV, je križanec. Je kombinacija SUV vozila in limuzine, s poudarkom na voznih lastnostih podobnim tistim pri limuzinskih modelih. Sedi se nizko, težišče je nizko. UX smo naredili na izboljšani platformi Toyote, tudi kar zadeva togost karoserije, čvrstost in nagibanje karoserije. UX je poseben, ne zgolj zaradi hibridne tehnologije, ki jo ponujamo edini.
V Parizu je vaša najpomembnejša novost Lexus ES. Narejen je na osnovi toyote camry, ki je v prvi vrsti namenjena ameriškemu trgu. Kako se boste z ES zoperstavili nemškim tekmecem na terenu, kjer vozniki želijo v prvi vrsti premium izkušnjo, tudi kar zadeva vozno dinamiko.
Naj pojasnim, da je ES prilagojen evropskim voznikom. Zato smo ga sploh prvič predstavili v Zahodni Evropi, pa je to že sedma generacija modela. Zdaj želimo biti konkurenčni v tem segmentu, zato smo tradicionalne vrednote, ki vladajo na evropskem trgu, udobje, kakovost izdelave, dizajn, ki je emocionalni del, in seveda tudi vozne karakteristike prilagodili evropskemu okusu voznikov. Vključno z novo generaciji hibridnega motorja. Prvi odzivi so zelo pozitivni.
Zanimivo se mi zdi, da ima ES pogon na prednji kolesi. Dokaj nenavadno?
Seveda, vendar pa bodo tudi „Nemci“ prešli na pogon spredaj. Nova globalna Lexusova platforma nam omogoča zelo dobre vozne lastnosti. Po drugi strani pa je avto zaradi tega cenovno veliko ugodnejši. ES je postal močan produkt, ko govorimo o vozni dinamiki, prostornosti, ne pozabimo na najbolj ugoden izpust emisij CO2 v razredu.
Ste razmišljali, da bi se bolj posvetili evropskemu trgu in več vozil razvili izključno z mislijo na evropske voznike, tako kot ste dejali za UX?
Kar spoznavamo zdaj z UX, tudi ES, celo NX, ki smo ga predstavili leta 2014, je, da je evropski trg vse pomembnejši tudi, pri samem razvoju znamke Lexus. Še posebej, ko govorimo o pogonu, podvozu. Veliko testiramo na evropskih cestah, tudi na dirkališču Nurburgring. Naši šefi inženirjev preživljajo mesece v Evropi, da testirajo vozila in jih prilagajajo evropskemu okusu kupcev. Evropa postaja zelo pomembna za Lexus.
Kaj je bolj pomembno v premium segmentu, dizajn ali vozna dinamika?
Vedno je dizajn tisti, ki se prodaja. Dražji in večji je razred, bolj pomemben je vozna dinamika. In tukaj mi vidimo priložnost ES.
Pri ES smo na drugih salonih opazili, da ima namesto klasičnih vzvratnih ogledal, kamere. V Parizu ga predstavljate s klasičnimi vzvratnimi ogledali. Kako blizu smo vpeljavi tehnologije kamer v prakso v Evropi?
Pri ES smo to predstavili na Japonskem. V Evropi nam to preprečuje zakonodaja. Zato je prezgodaj napovedovati, kdaj bo ta tehnologija na prodaj v Evropi, saj to ni odvisno zgolj od nas.
Vroča tema v Parizu je WLTP, novi testni cikel merjenja emisij in nadaljnje zaostrovanje in zmanjševanje izpustov CO2. To bo verjetno privedlo do tega, da bodo avtomobilski proizvajalci v prihodnosti z enim modelom ponujali tudi po pet in več pogonskih sklopov: od bencina, dizla, elektrike, priključnih hibridov, hibridov, plina ...
To je bolj vprašanje za druge. Pri Lexusu smo osredotočeni na hibride. Pomembno je, da lahko hibridno vozilo ponudimo vsem, ne le določenemu odstotku kupcev. Naši hibridi so dostopni vsem, zato smo osredotočeni nanje in zato tehnologijo vgrajujemo v vse karoserijske izvedenke. Pri nas kupci nimajo težave pri odločanju za pogone. Menimo, da je hibridna tehnologija, ki omogoča veliko vožnje na elektriko, pri čemer se baterija med vožnjo polni sama, najbolj učinkovita in pragmatična izkušnja za evropske voznike. Tako glede vozne karakteristike, porabe goriva, CO2. Danes Lexus proda 97 odstotkov vozil s hibridnim pogonom. Zato menimo, da je hibrid najbolj popolna tehnologija v tem trenutku. Tako bo zagotovo še nekaj let.
Mercedes in BMW sta predstavila nove oblike SUV vozil, tako imenovane SUV kupeje, sledi jima tudi Audi. Vi imate razmeroma malo SUV vozil v paleti, NX, RX, UX, za katerega pravite, da ni povsem klasičen SUV. Kaj pa druge izvedenke omenjenih vozil?
Če sem pošten, sem že jaz izgubljen ob velikem številu modelov, ki jih ponuja konkurenca. Ne vem, ali je to pot, po kateri si želimo iti z Lexusom. Z našo modelno paleto pokrivamo 85 odstotkov celotnega trga v Evropi. Če bi radi pokrili še ostalih 15 odstotkov, bi potrebovali še 20 novih avtomobilov. To ni racionalno. Dodajamo nove motorje, hibride, s čimer bomo na svojo stran dobili večji krog potencialnih kupcev.
Letos smo na razstavnem prostoru v dvorani med Mercedesom in BMW videli kitajskega proizvajalca vozil. Predstavili so se tudi Vietnamci, njihovo znamko je predstavil kar David Beckham. Želijo konkurirati tudi premium znamkam. So, oziroma bodo vaši konkurenti?
Kitajska je pomemben trg, največji avtomobilski trg na svetu. Prodajo 35 milijonov vozil na svetu, ZDA zgolj 20 milijonov, veliko večji je tudi od evropskega trga. Kitajska je za nas pomembna regija, kjer beležimo vsako leto rast 30 odstotkov. Seveda moramo konkurirati na tem trgu, kjer so močno zastopane kitajske avtomobilske znamke. Ali nam bodo konkurirali tudi po tehnični plati, ne vem, saj imajo uveljavljene avtomobilske znamke tudi več kot stoletno tradicijo. Ljudje so navajeni nanje. Lexus je zelo mlad, stari smo šele 30 let, zato moramo veliko delati na prepoznavanju in lojalnosti. Še mi potrebujemo čas, kaj šele nove znamke.