Zgodovina modela 2002 sega v leto 1961, ko je bil predstavljen model 1500. Do takrat je bil BMW bolj znan po svojih motociklih kot pa po avtomobilih in je bil med najmanjšimi nemškimi proizvajalci avtomobilov. Model 1500 in njegovi "rojaki", med katerimi je tudi junak naše zgodbe 2002, so to spremenili. 1500 je leta 1963 dobil "mišice" in postal model 1800, leto dni pozneje pa je na osnovi 1800 nastal model 1600. Do leta 1968 je BMW postal toliko samozavesten, da se odloči začeti prodajati model 1600 še v ZDA. Že takrat so morali avtomobili zadovoljevati ekološkim potrebam in 1600 jim je. BMW je imel motor, ki je ustrezal vsem zahtevam – v model 2000 se je vgrajeval že dve leti prej – a so Bavarci želeli v Ameriko poslati kupe. Kljub nasprotovanju inženirjev, so se prodajniki odločili, da v kupe 1600 vgradijo motor iz limuzine 2000, naredijo nekaj malenkostnih sprememb in ga poimenujejo 2002.
BMW 2002 je kmalu postal najbolj popularni model iz tega "novega razreda" avtomobilov, nastalih iz modela 1500, s časom pa tudi eden od najbolj slavnih BMW-jev vseh časov. Imel ga je tudi Bob Marley. Osnovni model je premogel 2,0-litrski motor moči 88 kW/120 KM in dvoje vrat; od tu tudi ime avtomobila. Oblika karoserije je bila limuzinska, pozneje pa so kupcem ponudili še touring različico. To ni bil popolni karavan, kot nakazuje že ime, pač pa prej kompaktni hatcbak. Kakorkoli že, niti eden BMW po modelu 2002 ni bil narejen v različici touring vse do konca osemdesetih let in prihoda serije 3. Med samo proizvodnjo so uvedli še različico 2002Ti, ki je premogla dodatnih deset konjskih moči, kar je bilo dovolj za najvišjo hitrost 185 km/h. Črka "i" je v devetdesetih oznanjala, da gre za elektronski vbrizg goriva. Model 2002 je bil prvi BMW s to tehnično novostjo.
Leta 1973 so predstavili model 2002 s turbopolnilnikom. To je bil prvi turbo BMW in eden prvih evropskih avtomobilov s turbopolnilnikom. Ko se je turbo vklopil (šele pri 4000 vrt./min), je imel značilen turbo-lag. Prodali so jih le 1700. Bayerische Motoren Werke se je od takrat le redko odločal za vgradnjo turbopolnilnika. V še manjših količinah, po naročilu, so proizvajali tudi kabriolete in targa različice.
Močan in poskočen je bil 2002 izbira številnih navdušencev in ljubiteljev dirk na obeh straneh Atlantika. Najpomembnejša športna zmaga modela 2002 je bila na evropskem touring prvenstvu z voznikom Dieterjem Questerjem. Za dirke je BMW posebej razvil model na osnovi 2002, z motorjem s 16 radialno umeščenih ventilov in 191 kW/260 KM. Leta 1972 so ventile razporedili v klasični razpored, s čimer je moč motorja poskočila za 15 konjev. Ta motor so pozneje vgrajevali v BMW-jevo formulo 2.
Športna krila 2000-ice je razmajala politika z vseh strani. Kmalu po predstavitvi modela s turbopolnilnikom, ki je bil takrat novost v ponudbi serijskih avtomobilov, se je model 2002 našel na udaru nekaterih nemških društev, ki so BMW-ju zamerili, da postavlja hitrost pred varnost. Kritizirali so njegov videz, ki jih je v prvi vrsti spominjal na športni avtomobil. Proizvajali so ga do leta 1976, v teh osmih letih pa so naredili kompromis in mu s pokrova motorja črtali zračnik za turbino. Leto pozneje je svetovna pozornost skrenila na krizo na Bližnjem vzhodu, v polovici sedemdesetih pa je sledila naftna kriza. Takrat gorivo ni bilo tako drago kot danes, ampak se ga sploh ni dalo dobiti, kar je za močan in stalno "žejen" model 2002 pomenilo le smrt. Leta 1975 na tržišče BMW ponudi serijo 3, ki je nasledila model 2002, a so oba modela vzporedno proizvajali še eno leto.
BMW 2002 lahko še danes srečate na cestah, dirkah in raznih zborih ljubiteljev bavarskih avtomobilov.
17
ogledov
Imel ga je Bob Marley
Model 2002 je BMW proslavil kot proizvajalca športnih kupejev, do danes pa je ostal zapisan kot eden od najbolj slavnih modelov v zgodovini bavarskega avtomobilističnega velikana.